Közösen csábítják hazánkba az új légitársaságokat

Jövőre és 2012-ben európai és közel-keleti járatokkal, ezt követően ázsiai és észak-amerikai útvonalakkal tervezi bővíteni kínálatát a márciusban új részleggel bővülő Budapest Airport. Az új légitársaságok idecsábításában, valamint a járatok megtöltésében stratégiai együttműködésre léptek a Magyar Turizmus Zrt.-vel.

Mit remélt Magyarország az EU-tagságtól és mi lett mindebből 20 év alatt?
Devizahitelezés, euróbevezetés, uniós pénzek, kilátások - online Klasszis Klubtalálkozó élőben Medgyessy Péterrel!

Vegyen részt és kérdezzen Ön is Magyarország korábbi miniszterelnökétől!

2024. április 22. 15:30

A részvétel ingyenes, regisztráljon itt!

2010. december 1-jén stratégiai marketing együttműködési megállapodást írt alá a Magyar Turizmus Zrt. és a Budapest Airport Zrt. Az együttműködés célja, hogy növekedjen a Magyarországra és Budapestre tartó légiforgalom. Ennek érdekében a társaságok összehangolják marketingtevékenységüket, közös marketingakciókat hajtanak végre és egyeztetik egymással kommunikációs üzeneteiket azokon a küldőpiacokon, ahonnan új repülőjárat indítását várják. A közös marketingtevékenység célja Magyarország mint turisztikai célterület népszerűsítése a megcélzott küldőpiacokon a Légi Marketing Alap segítségével, a potenciális új járatok mind jobb kihasználtságának biztosítása érdekében. A turizmusmarketing hatékonyságának további növelése céljából a Magyar Turizmus Zrt. koordinációs szerepet is vállal a Nemzeti Külgazdasági Hivatal (korábban ITD Hungary), a Külügyminisztérium, illetve más külképviseletek és nemzeti marketingszervezetek között.

Az együttműködési szerződés ünnepélyes aláírásakor Jost Lammers, a Budapest Airport éppen három évvel ezelőtt kinevezett vezérigazgatója kijelentette, hogy „eddig is együttműködtünk a Magyar Turizmus Zrt-vel, de most magasabb szintre emeltük ezt a kapcsolatot”. Kiemelte, hogy pár hónapja az új Edinburgh-i járat kapcsán kezdődött el a közös munka. Jövő év elején két új légitársaság, a Qatar Airways- és az American Airlines jelenik meg Ferihegyen, és 2012-ig további európai és közel-keleti légitársaságok megnyerését tervezik. 2012 után főleg a távolabbi piacokról (Ázsia, Amerika) igyekeznek új légitársaságokat toborozni Ferihegyre, ennek érdekében már tárgyaltak az indiai Kingfisher Airrel, a szingapúri fapados-óriás Air Asiával valamint a Cathay Pacific-kel. Jost Lammers elképzelhetőnek tartja a későbbiekben új észak-amerikai járatok nyitását is, például Chicago vagy Torontó felé. A Budapest Airport akár öt évre szóló ösztönző rendszert kínál az új járatokat tervező légitársaságok számára, a díjkedvezmény az első évben akár 100%-os is lehet. Lammers szerint a jövő tavasszal átadásra kerülő új SkyCourt terminállal Ferihegy 5-10 éves távlatban felveheti majd a versenyt két régiós versenytársával, a nála most még kétszer akkora forgalom bonyolító bécsi, valamint a másfélszeres forgalmú prágai reptérrel. Az idén 8,25 millió utasra számítanak Ferihegyen, jövőre 5-7%-os növekedést prognosztizálnak.

A légi forgalom fejlesztése, valamint hazánk turisztikai kínálatának népszerűsítése érdekében a Magyar Turizmus Zrt. újraszervezi a járatindításokat ösztönző Légi Marketing Alapot (LMA), amelynek keretében a Zrt. a hazai szolgáltatókkal való szorosabb együttműködésre helyezi a hangsúlyt. A Magyar Turizmus Zrt. és a Budapest Airport Zrt. stratégiai marketing együttműködési megállapodásának célja az utasforgalom növelése a Budapestre irányuló repülőjáratokon, továbbá, hogy új járatok érkezzenek a magyar fővárosba. Az új járatok indítását elősegítő közös marketingtevékenységhez a Magyar Turizmus Zrt. az éves költségvetéséből marketingtámogatást különít el, amelynek nagysága az új járat kapacitásától és gyakoriságától, valamint a vendégéjszakák várható számától függ.

- Magyarország mint turisztikai célterület ismertségének  növelése érdekében a két társaság közös marketingakciókat bonyolít le – mondta el Horváth Gergely, a Magyar Turizmus Zrt. vezérigazgatója. Ennek keretében prezentációkat tartanak a megcélzott régiókban (például Katarban, illetve Edinburgh-ban) a kiválasztott légitársaságok számára vendégül látják a potenciális új járatok döntéshozóit a magyar fővárosban, Budapest Ferihegy Nemzetközi Repülőtér látogatásával egybekötött média-tanulmányutakat szerveznek (legutóbb a KLM újraindított járatán érkezett hozzánk 10 fős holland újságírócsoport), továbbá együttműködnek a társaságok által kiválasztott járatfejlesztési konferenciák lebonyolításában. A Magyar Turizmus Zrt. és a Budapest Airport Zrt. emellett közös lépéseket tesz annak érdekében, hogy különböző járatfejlesztéssel foglalkozó eseményeket (mint pl. a Routes Europe) a jövőben Magyarországon rendezzenek meg. A stratégiai marketing együttműködési megállapodás részeként a két társaság egyezteti légiközlekedési marketingstratégiáját, légiközlekedéssel kapcsolatos média- és vásári megjelenéseit, kommunikációs üzeneteit, valamint megosztják egymással a célok elérését segítő kutatásokat és tanulmányokat is. A kibővített Légi Marketing Alapba a nemzeti turisztikai marketingszervezet az utazási iparágban tevékenykedő, illetve érdekelt más vállalkozásokat és intézményeket is be kívánja vonni.


Művészet és vendéglátás a Káli-medencében

Művészet és vendéglátás a Káli-medencében 

A Káli Art Inn lett 2023-ban az Art is Business Díj Vállalati kategóriájának győztese. Tulajdonosai, a Molnár Júlia–Héjja Róbert házaspár, szívvel-lélekkel elkötelezett amellett, hogy ötvözze a vendéglátást a művészetek szenvedélyes támogatásával. A Káli Art Park kialakításával pedig olyan egyedülálló kiállítóhelyet hoztak létre, ahol a kortárs szobrászművészek bemutathatják és értékesíthetik alkotásaikat.
Hamis hotelértékelések - mit tehetünk a csalók ellen?

Hamis hotelértékelések - mit tehetünk a csalók ellen? 

A tanulmányok szerint a fogyasztók több mint 90%-át befolyásolják az utazástervezésben az online platformokon posztolt értékelések, így nem meglepő, hogy az ágazat nagy harcot vív a hamis értékelésekkel, beleértve az indokolatlan rágalmazást és az érdemtelen túlértékelést egyaránt.
Szállodatörténelmet ír a Hunguest

Szállodatörténelmet ír a Hunguest 

480 teniszpálya területével egyenlő fejlesztést tudhat maga mögött a Hunguest, ami történelmi léptékű, hiszen Magyarországon ilyen volumenű szállodaipari felújítás és szállodaépítés még nem zajlott
Ráborították az asztalt a Bookingra

Ráborították az asztalt a Bookingra 

A beérkezett észrevételek értékelése után immár végleges a Gazdasági Versenyhivatal jelentése a hazai online szálláshely-közvetítési és szálláspiacon elvégzett gyorsított ágazati vizsgálatról. A Booking-botrányként elhíresült ügyben a hatóság több javaslatot is megfogalmazott a magyar fogyasztók és a hazai szállásadók védelme érdekében.
Kiemelkedő vendégforgalom a vidéki fürdővárosokban

Kiemelkedő vendégforgalom a vidéki fürdővárosokban 

A téli időszakban is az egyik legfontosabb turisztikai motiváció az egészségturizmus, amely így Magyarország egyik legjelentősebb, négyévszakos turisztikai terméke. Azon vidéki települések, ahol a gyógy- és élményfürdő mellett magas színvonalú szolgáltatások is várják a vendégeket, ebben az időszakban az átlagosnál nagyobb forgalomra és magasabb foglaltságra számíthatnak.
A 30 milliós gyémántgyűrű rejtélyes eltűnése

A 30 milliós gyémántgyűrű rejtélyes eltűnése 

A párizsi Ritz alkalmazottainak volt néhány izgalmas órája, mire egy porszívózsákból előkerült az ellopottnak hitt ékszer.
Nyáron nyílik a Kimpton Hotels első szállodája Budapesten

Nyáron nyílik a Kimpton Hotels első szállodája Budapesten 

A Kimpton Hotels, az Intercontinental Hotels Group luxus lifestyle márkája, amely világszerte több, mint 80 egységgel rendelkezik. A 2024 nyarán nyíló, Bem téren épülő, dunai panorámás patinás épület szintén ennek az izgalmas boutique brandnek ad majd otthont.
Vendégélmény fokozása az AR segítségével

Vendégélmény fokozása az AR segítségével 

A vendéglátóipar mindig is élen járt az új technológiák bevezetésében a vendégélmény fokozása érdekében. A mobil bejelentkezéstől a személyre szabott szolgáltatásokig a szállodák folyamatosan innovatív módokat keresnek ügyfeleik kielégítésére. Az egyik technológia, amely forradalmasíthatja a vendéglátást, az a kiterjesztett valóság (AR).
Rangos nemzetközi díjat nyert a Hunguest Hotels arculata

Rangos nemzetközi díjat nyert a Hunguest Hotels arculata 

A Hunguest Hotels megújult arculata elnyerte a Német Formatervezési Tanács által alapított German Design Award 2024 díjat a márkaidentitás kategóriában.
A Dorothea Hotel elnyerte az Év Hotelprojektje díjat

A Dorothea Hotel elnyerte az Év Hotelprojektje díjat 

A BDPST Ingatlanfejlesztő egyik projektje, a Dorothea Hotel nyerte a Portfolio Property Awards díjátadóján az Év Hotelprojektje kategóriában járó elismerést kedden Budapesten. Az eseményen az év legkiemelkedőbb hazai teljesítményeit, megoldásait és fejlesztéseit bírálták.

Interjú

Vámos Nóra: „Sokszor minden lépésért meg kellett küzdeni”

Vámos Nóra: „Sokszor minden lépésért meg kellett küzdeni” 

A helyszín a Hardangervidda Nemzeti Park, ahol annak idején Amundsen készült fel az Antarktisz-expedícióra.
Első az életképesség: fenntartható üzleti modell a vendéglátásban

Első az életképesség: fenntartható üzleti modell a vendéglátásban 

A vendéglátóipar fenntarthatósági fordulata elkerülhetetlen az ökológiai lábnyomunk csökkentéséért - de vajon hatékonyan cselekedhet-e a fenntarthatóságért egy olyan vendéglátóhely, amelynek saját jövője sincs biztosítva?
Magyar konyha, magas minőségben – a VIRTU étterem séfjével beszélgettünk

Magyar konyha, magas minőségben – a VIRTU étterem séfjével beszélgettünk 

Lendvai Levente az Arany Kaviárból érkezett a MOL torony tetején található VIRTU étterem konyhafőnöki pozíciójába.