A 116. ECTAA-közgyűlés a „világ legszebb városában”

„Isten hozta önöket a világ legszebb városában!” — üdvözölte dr. Erdei Bálint MUISZ-elnök az ECTAA, Európai Utazási Irodai Szövetségek Szervezetének 116. közgyűlésének nyitóestjén a budapesti Európa hajón megjelenteket. Bár odakint már a naptárnak megfelelően a tél igyekezett megmutatni magát, a szakemberek az utazási irodákat érintő forró témáknak mentek neki háromnapos budapesti tanácskozásukon. A részletekről az eseménynek helyszínt adó budapesti Continental szállóban tájékoztatott a szövetség.

Mit remélt Magyarország az EU-tagságtól és mi lett mindebből 20 év alatt?
Devizahitelezés, euróbevezetés, uniós pénzek, kilátások - online Klasszis Klubtalálkozó élőben Medgyessy Péterrel!

Vegyen részt és kérdezzen Ön is Magyarország korábbi miniszterelnökétől!

2024. április 22. 15:30

A részvétel ingyenes, regisztráljon itt!

Finisében a 2018 januárjában záruló package irányelv évek óta tartó kidolgozása. A direktíva ugyanez év júliusában lép hatályba. A jogszabály végleges szövege csak nehezen áll össze, mivel egyebek mellett új helyzetek sorát teremti a permanens digitális forradalom, valamint a folyamatosan változó geopolitikai környezet, ezzel összefüggően az ágazat egészének fejlődését befolyásoló biztonság. Utóbbi ügyében az ECTAA a szintén tag Izrael idegenforgalomért felelős miniszteréhez fordult némi „best practice-ért”. Az közel-keleti szakember előadásában teljeskörű biztonsági eljárások kidolgozását javasolta európai kollégáinak.

Egy másik mumus az utóbbi egy-két évig tökéletesen működő légitársaság-GDS-ügynök együttműködés felborulása. Az ECTAA szerint nem üdvös, hogy a legnagyobb európai légitársaságok — Lufthansa, British Airways, Air France-KLM — külön díjat számolnak fel a GDS-en keresztül érkező foglalásokra. A légitársaságok több fantáziát látnak a különdíjakkal nem terhelt közvetlen értékesítésben. Erre tesz rá még egy lapáttal, hogy a IATA NDC-rendszere is csak a direkt platformok kiegészítő értékesítéseit segíti. Persze az ECTAA sem rest a IATA-nak néhány nehéz pillanatot szerezni. A két fél perben áll a Malév jegyek, a csődöt követően a IATA rendszerében ragadt 12 millió dollárjának visszatérítése miatt. Az ügy tárgyalása jövőre holland bíróságon folytatódik. A helyszínválasztással egyebek mellett a jelzálog jogán az összegre szintén igényt tartó Vnyesekonombank miatt van szükség; inkább fordulnak egy, az ügyben független ország törvényszékéhez. AZ ECTAA borúlátása szerint hasonlóra készülhet a szakma a nemrég bedőlt airberlin és Monarch esetében is. Előbbi esetében csak Németországban 200 ezer, a rendszerben ragadt jegyről beszélünk. Michel de Blust főtitkár szerint ideje lenne a jogalkotóknak azt a hiányzó linket pótolni, ami légitársasági csőd esetén garantáltan visszatéríti a jegyek árát.

Fejtörést okoz a kilépési tárgyalások újabb fordulójában tartó Brexit is. Az ECTAA üdvözölné ha megmaradna a Nagy Britanniába történő ki- és belépés szabadsága. „Csupán” az évi 53 millió brit turista 25%-át, valamint az odaérkező EU-s utazókat érinti ennek sikeres kimenetele.

„És mit gondolnak a fenntartható turizmusról?” — szegeztük az ECTAA képviselőinek a kérdést. A válasz szerint mintegy évtizede foglalkoznak a kérdéssel a szövetségben. Szerintük sok múlik az egyes desztinációkon. De ha az érkezések egy részére nemet mondanak, veszteség éri őket. Christina Russe, főtitkárhelyettes úgy látja: kevésbé a túlterheltség a veszélyes, mint a rosszul irányított turizmus. Orvosolhatja az egyes úti célok leterheltségét a turisták kevésbé frekventált térségekbe irányítása. Ezen segíthet, hogy a turisták nem olyan helyre szeretnének menni, ahol turisták vannak. Korábban a szállodai kapacitások és az árak határozták meg a szezonalitást, míg ma a sharing economy és a fapados légitársaságok egész éves desztinációvá tesznek szinte mindent — mondta de Blust.

Mit gondolnak az NTS-ről? — tette fel a kérdést a közgyűlés Budapestre hozásáért sokat tevő Hajdú Attila, a MUISZ nemzetközi bizottságának vezetője. De Blust méltatta a hosszabb távú tervezést, míg Merike Hallik ECTAA-elnök finoman óvatosságra intett, mikor megjegyezte, hogy reméli, megfelelően felbecsülték a turisták számát, és a fejlesztéseket hozzájuk is igazították.


Hatalmas vihar Dubajban, törlik a járatokat

Hatalmas vihar Dubajban, törlik a járatokat 

Mennydörgésre és villámlásra ébredtek szerda reggel az Egyesült Arab Emírségek lakosai.
Új és újrainduló járatok a bécsi reptérről

Új és újrainduló járatok a bécsi reptérről 

Bővül az osztrák légiátrsaság kínálata.
Közel félmillió e-töltőpont elérhető hamarosan a franciáknál

Közel félmillió e-töltőpont elérhető hamarosan a franciáknál 

A nagyszabású fejlesztés megvalósítása érdekében 64 francia autópálya-pihenőben most 320 Siemens gyorstöltőt telepítettek.
A WIZZ első isztambuli járata elindult Debrecenből

A WIZZ első isztambuli járata elindult Debrecenből 

Isztambul a második törökországi város, amely már Debrecenből is közvetlenül elérhető Antalya után.
Nyitva az izraeli légtér a súlyos iráni légitámadást követően

Nyitva az izraeli légtér a súlyos iráni légitámadást követően 

Izrael vasárnap reggel megnyitotta légterét a szombat éjszakai, sikeresen kivédett légitámadás után, jelentették be hivatalosan Izraelben.
Melyik lesz az év ötödik kerékpárútja?

Melyik lesz az év ötödik kerékpárútja? 

A pályázat célja, hogy minél több vonzó bringás helyszínt tegyen ismertté.
Újabb fenntarthatósági lépés ennél a légitársaságnál

Újabb fenntarthatósági lépés ennél a légitársaságnál 

Hamarosan a Wizz Air járatainak tíz százaléka repülhet zöld üzemanyaggal.
Közvetlen járat indítása Budapest és Kanton között

Közvetlen járat indítása Budapest és Kanton között  

Elsősorban üzleti utasokra számítanak.
Figyelem! Útfelújítás a reptér felé vezető úton

Figyelem! Útfelújítás a reptér felé vezető úton 

A 3. ütem várhatóan április 15-én kezdődik és április 20-ig tart.
Egyre többen repülnek Svájcba

Egyre többen repülnek Svájcba 

Élen a Budapest-Bázel útvonal a Kiwi.com svájci foglalási listáján.

Interjú

Vámos Nóra: „Sokszor minden lépésért meg kellett küzdeni”

Vámos Nóra: „Sokszor minden lépésért meg kellett küzdeni” 

A helyszín a Hardangervidda Nemzeti Park, ahol annak idején Amundsen készült fel az Antarktisz-expedícióra.
Első az életképesség: fenntartható üzleti modell a vendéglátásban

Első az életképesség: fenntartható üzleti modell a vendéglátásban 

A vendéglátóipar fenntarthatósági fordulata elkerülhetetlen az ökológiai lábnyomunk csökkentéséért - de vajon hatékonyan cselekedhet-e a fenntarthatóságért egy olyan vendéglátóhely, amelynek saját jövője sincs biztosítva?
Magyar konyha, magas minőségben – a VIRTU étterem séfjével beszélgettünk

Magyar konyha, magas minőségben – a VIRTU étterem séfjével beszélgettünk 

Lendvai Levente az Arany Kaviárból érkezett a MOL torony tetején található VIRTU étterem konyhafőnöki pozíciójába.