25. HSM Szakmai Baráti Kör a Continentalban

A Hospitality Sales and Marketing Szakmai Baráti kör november 12.-én, kedden tartotta rövid szünet után, újabb találkozóját a zsúfolásig megtelt Zara Hotel előadótermében, melynek keretében Juhász István korábbi szervező átadta a stafétát az új brigádnak. 

Az érdeklődés és a várakozás hatalmas volt, egyfelől már hiányzott a szakmának az a fajta fórum és találkozási lehetőség, amely a kapcsolatok építését és a hasznos ismeretek átadását-megszerzését is jelentette az elmúlt két év során, havonta más-más befogadó szállodában, vagy egy turisztikai attrakció helyszínén. A magas színvonalú előadások és prezentációk közül talán a Sólyom Hungarian Airways ígért vendégszereplése volt vonzó másodsorban, ami azonban a még érvényben lévő nyilatkozat-stop miatt, sajnos most sem valósulhatott meg.

A köszöntők után megtudhattuk, hogy Juhász István családi okok miatt vonult vissza a napi szintű szervezési munkákból, igaz, hogy a megújult gárda munkáját most is segítette a háttérben. Bózsik András Pál, tizenkét éves marketinges tapasztalattal, Orangeways stratégiai igazgatói és szállodavezetői múlttal, fogott bele harmadmagával a HSM újbóli feltámasztásába. A munkában Hornyik Adrienn is segítségére van, aki előbb a turizmusban, majd Nagy-Britanniában és Dél-Afrikában más területeken szerzett értékesítési és vezetői tapasztalatokat, de 10 év után, hazatérve újra a turizmus területén keres kihívásokat. A rendezvények tartalmi előkészítésében harmadikként részt vállal a Hungary NEXT ország-márka-műhely is, így Bódis Gábor, a civil kezdeményezés életre hívója és vendégei minden rendezvényen egy NEXT-corner keretén belül szolgálnak majd színes témákkal. A rendezvénysorozat új hivatalos fotósa Bódis Krisztián, a legelismertebb város- és eseményfotós örökítette meg a legemlékezetesebb pillanatokat. Friss a hír, hogy a Barátságos Szállodák mozgalom indítójaként is ismert PR- és marketingszakember, Csobota-Kis Árpád is komoly hírnévvel és eredményekkel, ugyancsak az új szervezőcsapatot erősíti.

A HSM eddigi sikertörténete Juhász Istvánhoz kötődik tehát, aki érzelmektől és szakmai szempontoktól sem mentesen, előadásában így foglalta össze az elmúlt évek munkáját: tudatosan kellett és kell átformálnunk környezetünket, gondolatainkat és szokásainkat. Kilépve a megszokottból teremthetünk csak újat, értéket. 2 év alatt 24 helyszín, 90 előadó és legkevesebb 23, legtöbb 70 résztvevő jelentette a HSM-összejöveteleket. A korábban zártabb, ma már nyitottabb rendezvénysorozat nem csak a szállodásokat és vendéglátósokat, de az utazási irodákban, TDM-szervezetekben, kommunikációs szakmában, tehát a turizmus szakma valamennyi területéről várja az érdeklődőket. Az eddig 180 regisztrált tag, 350 facebook-követő és az összesen eddig megjelent mintegy 800 vendég a három titkot is megtapasztalhatta Juhász Istvántól, amelyet a mostani rendezvényen közkinccsé is tett. Első a sikerhez vezető út, amelynek kulcsa a minőségi szakmai és emberi szeretet. Második, a hit, abban, amit csinálunk és a ragaszkodás az elképzeléseinkhez. Harmadik a kapcsolatok és a kapcsolatok építésének képessége, valamint a motiváló képesség. Végül, külön kiemelte Turay Szilviának, a szervezet motorjának áldozatos munkáját, amely nélkül nem valósulhattak volna meg ezek a szakmai fórumok.

A Zara Continental Hotel bemutatását Jakab Gábor, értékesítési igazgató vállalta. Érdekes és a korábbi Hungária Fürdő képeivel illusztrált prezentációjában nem csak a történeti és újjáépítési érdekességekből kaptunk egy csokorral, de a hotel legérdekesebb eredményeit is összefoglalta a házigazda. Az 1909-ben megnyílt fürdőt a városiak kizárólag mosakodásra használták,1400 ember tudott átöltözni itt egyidőben. 1925-ben tönkre ment a fürdő, majd a Berlint és Moszkvát idéző filmeket forgattak csak a későbbi szállodaépületben, ami 1973-ban lett az enyészeté. A hotel tetőteraszán van ma medence, illetve egy kisebb medence is kárpótol a korábbi, elsőként üzemelő ötven méteres helyett, amely még versenyeknek is helyet adott anno. Érdekessége az épületnek az eredetivel teljesen megegyező forgóajtó, amely talán a legtöbbet fotózott bejárat is egyben. A 2010-ben megvalósult, 14 milliárd forintos beruházás igazi top-szállodát eredményezett, amelynek üzleti mutatói is önmagukért beszélnek. A foglaltság 13 százalékponttal javult és ma igen erősnek tekinthető, és a Revpar és Trevpar-eredmények is kiugróan jók. Az online trendekre is odafigyel a menedzsment, amelynek sikereit mi sem támasztja jobban alá, mint az, hogy hamarosan butik-hotelt is nyitnak a fővárosban, 85 szobával.

A legtöbb kérdést Uzonyi Imre, az InFinAd ügyvezetője, devizaszakértő kapta, aki arra vállalkozott, hogy bemutassa a devizaárfolyamok várható alakulásának trendjeit. Bonyolult és sokszor már kuszának tűnő, többemeletes képleteivel nem csak lenyűgözte a hallgatóságot, de ráirányította a figyelmet a gondos tervezésre és az előkészítés szükségességére, valamint az árfolyamokat befolyásoló tényezőkre is. Színesítette a tipp-sarkot Bózsik András marketingelőadása is, aki felhívta a figyelmet a mellébeszélés zsákutcáira a kommunikációban. Kiemelte, hogy a fő üzenet megfogalmazása és közvetítése körülbelül olyan, mint egy halálán lévő utolsó sugallata. Tömör, velős, releváns és a termékre, szolgáltatásra fókuszált. Ezzel át is adta a szót az előadásokat záró Hungary NEXT alapítójaként megszólaló Bódis Gábornak, aki a szervezet eddigi tevékenységét és tervezett akcióit ismertette. Ezek közül a legfontosabb a hungarikumok, a magyar termékek, magyar márkák és a világörökségek bekapcsolása a nemzeti turisztikai kommunikációba, ami ma még igencsak hiányos. A kreatív és turisztikai szakemberek tábora a tudásfelhalmozást követően transzferálja is azt, hiszen komp-szerepet tölt be már most néhány kis projekt keretében a márkázással megbízott szervezetek között.

Az összejövetelt ízletes állófogadás és az épület bejárása zárta. A szervezők meghirdették a következő alkalmat is, ami nem tévedés, még ebben a hónapban lesz, 25.-én. Részletekkel a későbbiekben szolgálnak, ami viszont már bizonyos, hogy Kiss Róbert Richárd ismert tudósító és oktató, ezúttal a HSM-ben is világszám lesz az Achat Hotelben.


Művészet és vendéglátás a Káli-medencében

Művészet és vendéglátás a Káli-medencében 

A Káli Art Inn lett 2023-ban az Art is Business Díj Vállalati kategóriájának győztese. Tulajdonosai, a Molnár Júlia–Héjja Róbert házaspár, szívvel-lélekkel elkötelezett amellett, hogy ötvözze a vendéglátást a művészetek szenvedélyes támogatásával. A Káli Art Park kialakításával pedig olyan egyedülálló kiállítóhelyet hoztak létre, ahol a kortárs szobrászművészek bemutathatják és értékesíthetik alkotásaikat.
Hamis hotelértékelések - mit tehetünk a csalók ellen?

Hamis hotelértékelések - mit tehetünk a csalók ellen? 

A tanulmányok szerint a fogyasztók több mint 90%-át befolyásolják az utazástervezésben az online platformokon posztolt értékelések, így nem meglepő, hogy az ágazat nagy harcot vív a hamis értékelésekkel, beleértve az indokolatlan rágalmazást és az érdemtelen túlértékelést egyaránt.
Szállodatörténelmet ír a Hunguest

Szállodatörténelmet ír a Hunguest 

480 teniszpálya területével egyenlő fejlesztést tudhat maga mögött a Hunguest, ami történelmi léptékű, hiszen Magyarországon ilyen volumenű szállodaipari felújítás és szállodaépítés még nem zajlott
Ráborították az asztalt a Bookingra

Ráborították az asztalt a Bookingra 

A beérkezett észrevételek értékelése után immár végleges a Gazdasági Versenyhivatal jelentése a hazai online szálláshely-közvetítési és szálláspiacon elvégzett gyorsított ágazati vizsgálatról. A Booking-botrányként elhíresült ügyben a hatóság több javaslatot is megfogalmazott a magyar fogyasztók és a hazai szállásadók védelme érdekében.
Kiemelkedő vendégforgalom a vidéki fürdővárosokban

Kiemelkedő vendégforgalom a vidéki fürdővárosokban 

A téli időszakban is az egyik legfontosabb turisztikai motiváció az egészségturizmus, amely így Magyarország egyik legjelentősebb, négyévszakos turisztikai terméke. Azon vidéki települések, ahol a gyógy- és élményfürdő mellett magas színvonalú szolgáltatások is várják a vendégeket, ebben az időszakban az átlagosnál nagyobb forgalomra és magasabb foglaltságra számíthatnak.
A 30 milliós gyémántgyűrű rejtélyes eltűnése

A 30 milliós gyémántgyűrű rejtélyes eltűnése 

A párizsi Ritz alkalmazottainak volt néhány izgalmas órája, mire egy porszívózsákból előkerült az ellopottnak hitt ékszer.
Nyáron nyílik a Kimpton Hotels első szállodája Budapesten

Nyáron nyílik a Kimpton Hotels első szállodája Budapesten 

A Kimpton Hotels, az Intercontinental Hotels Group luxus lifestyle márkája, amely világszerte több, mint 80 egységgel rendelkezik. A 2024 nyarán nyíló, Bem téren épülő, dunai panorámás patinás épület szintén ennek az izgalmas boutique brandnek ad majd otthont.
Vendégélmény fokozása az AR segítségével

Vendégélmény fokozása az AR segítségével 

A vendéglátóipar mindig is élen járt az új technológiák bevezetésében a vendégélmény fokozása érdekében. A mobil bejelentkezéstől a személyre szabott szolgáltatásokig a szállodák folyamatosan innovatív módokat keresnek ügyfeleik kielégítésére. Az egyik technológia, amely forradalmasíthatja a vendéglátást, az a kiterjesztett valóság (AR).
Rangos nemzetközi díjat nyert a Hunguest Hotels arculata

Rangos nemzetközi díjat nyert a Hunguest Hotels arculata 

A Hunguest Hotels megújult arculata elnyerte a Német Formatervezési Tanács által alapított German Design Award 2024 díjat a márkaidentitás kategóriában.
A Dorothea Hotel elnyerte az Év Hotelprojektje díjat

A Dorothea Hotel elnyerte az Év Hotelprojektje díjat 

A BDPST Ingatlanfejlesztő egyik projektje, a Dorothea Hotel nyerte a Portfolio Property Awards díjátadóján az Év Hotelprojektje kategóriában járó elismerést kedden Budapesten. Az eseményen az év legkiemelkedőbb hazai teljesítményeit, megoldásait és fejlesztéseit bírálták.

Interjú

Vámos Nóra: „Sokszor minden lépésért meg kellett küzdeni”

Vámos Nóra: „Sokszor minden lépésért meg kellett küzdeni” 

A helyszín a Hardangervidda Nemzeti Park, ahol annak idején Amundsen készült fel az Antarktisz-expedícióra.
Első az életképesség: fenntartható üzleti modell a vendéglátásban

Első az életképesség: fenntartható üzleti modell a vendéglátásban 

A vendéglátóipar fenntarthatósági fordulata elkerülhetetlen az ökológiai lábnyomunk csökkentéséért - de vajon hatékonyan cselekedhet-e a fenntarthatóságért egy olyan vendéglátóhely, amelynek saját jövője sincs biztosítva?
Magyar konyha, magas minőségben – a VIRTU étterem séfjével beszélgettünk

Magyar konyha, magas minőségben – a VIRTU étterem séfjével beszélgettünk 

Lendvai Levente az Arany Kaviárból érkezett a MOL torony tetején található VIRTU étterem konyhafőnöki pozíciójába.