A 21-es számú küldőpiac

Ezek vagyunk mi, magyarok a portugál Madeira szigetén - derült ki szerdán, a budapesti portugál turisztikai workshopon, melyet ezúttal is élénk érdeklődés kísért - magyar részről is.

Legutóbb bő egy éve adtak egymásnak randevút a portugál és magyar utazási szakemberek mintegy 6 év kihagyás után. A szervezést ezúttal is a budapesti járattal okkal büszkélkedő TAP valamint a Turismo de Portugal vállalta magára. Bár turizmus marketing terén Madeira kapta a főszerepet a TAP foglalásai szerint legnépszerűbb Lisszabon mellett. Utóbbiból jellemzően szállodák - köztük egy, a fővárostól alig egy órányira fekvő, 12 szobás gasztrohotel - tartották a frontot a szerdai találkozón, míg előbbi turisztikai marketing szervezete is megjelent.

Hogy a tavaly márciusi workshopnak köszönhető-e vagy sem a madeirai magyar vendégéjszakák jelentős növekedése, nem derült ki. Sőt, a „szigetlakók” 2013 májusában prágai és varsói vendégszereplést követően egy napra Budapestre is átugrottak. Dorita Mendonca, a sziget marketingszervezetének igazgatója azonban örömmel újságolta, hogy a 2012-es 22 434 vendégéjszakánk tavaly a 25 ezret is meghaladta. Ráadásul az átlagos tartózkodási időnk 5 éj, mellyel a küldőpiacok közt 19. helyen végeztünk, míg a 4355 érkezéssel a 21-es pozíciót szereztük meg. Érdekes ugyanakkor, hogy az örök tavasz zónájában fekvő Madeirára nyár derekán, júliusban utazunk leginkább. Úgy látszik, nálunk télen továbbra is síelés rulez; azt pedig a portugál szigeten legfeljebb a tengeren lehet űzni.

A már bejáratott, de továbbra is erőteljesen kampányoló Madeira mellett tavaly a távoli Azori-szigetek is nagyobb erőkkel jelentek meg. Nem volt ez idén sem másként, bár továbbra sem tudni a magyar érkezések ugrásszerű növekedésérél. Ugyanakkor Catarina Cymbron, a Melo DMC ügyvezetője bizakodó, bár kifejti: az Azori-szigetek nem a nap-strand kombót keresők mekkája. A minden korosztály igényeit kielégíteni képes szigetcsoportra jellemzően a különlegeset keresők utaznak például bálnalesre, búvárkodni vagy ritka növényfajok után kutakodni - ismertette Cymbron.

Az Azorira, ahogy Madeirára is, jellemzően leisure-turisták érkeznek. Az átszállás miatt a MICE-csoportok inkább Lisszabont és Algarve vidékét választják - mondta el Szolnok Péter, a TAP magyarországi képviseletének vezetője. Hozzátette: a légitársaság foglalási adatai alapján a portugál fővárosba közvetlen utazók aránya 55 százalékot tesz ki.


Művészet és vendéglátás a Káli-medencében

Művészet és vendéglátás a Káli-medencében 

A Káli Art Inn lett 2023-ban az Art is Business Díj Vállalati kategóriájának győztese. Tulajdonosai, a Molnár Júlia–Héjja Róbert házaspár, szívvel-lélekkel elkötelezett amellett, hogy ötvözze a vendéglátást a művészetek szenvedélyes támogatásával. A Káli Art Park kialakításával pedig olyan egyedülálló kiállítóhelyet hoztak létre, ahol a kortárs szobrászművészek bemutathatják és értékesíthetik alkotásaikat.
Hamis hotelértékelések - mit tehetünk a csalók ellen?

Hamis hotelértékelések - mit tehetünk a csalók ellen? 

A tanulmányok szerint a fogyasztók több mint 90%-át befolyásolják az utazástervezésben az online platformokon posztolt értékelések, így nem meglepő, hogy az ágazat nagy harcot vív a hamis értékelésekkel, beleértve az indokolatlan rágalmazást és az érdemtelen túlértékelést egyaránt.
Szállodatörténelmet ír a Hunguest

Szállodatörténelmet ír a Hunguest 

480 teniszpálya területével egyenlő fejlesztést tudhat maga mögött a Hunguest, ami történelmi léptékű, hiszen Magyarországon ilyen volumenű szállodaipari felújítás és szállodaépítés még nem zajlott
Ráborították az asztalt a Bookingra

Ráborították az asztalt a Bookingra 

A beérkezett észrevételek értékelése után immár végleges a Gazdasági Versenyhivatal jelentése a hazai online szálláshely-közvetítési és szálláspiacon elvégzett gyorsított ágazati vizsgálatról. A Booking-botrányként elhíresült ügyben a hatóság több javaslatot is megfogalmazott a magyar fogyasztók és a hazai szállásadók védelme érdekében.
Kiemelkedő vendégforgalom a vidéki fürdővárosokban

Kiemelkedő vendégforgalom a vidéki fürdővárosokban 

A téli időszakban is az egyik legfontosabb turisztikai motiváció az egészségturizmus, amely így Magyarország egyik legjelentősebb, négyévszakos turisztikai terméke. Azon vidéki települések, ahol a gyógy- és élményfürdő mellett magas színvonalú szolgáltatások is várják a vendégeket, ebben az időszakban az átlagosnál nagyobb forgalomra és magasabb foglaltságra számíthatnak.
A 30 milliós gyémántgyűrű rejtélyes eltűnése

A 30 milliós gyémántgyűrű rejtélyes eltűnése 

A párizsi Ritz alkalmazottainak volt néhány izgalmas órája, mire egy porszívózsákból előkerült az ellopottnak hitt ékszer.
Nyáron nyílik a Kimpton Hotels első szállodája Budapesten

Nyáron nyílik a Kimpton Hotels első szállodája Budapesten 

A Kimpton Hotels, az Intercontinental Hotels Group luxus lifestyle márkája, amely világszerte több, mint 80 egységgel rendelkezik. A 2024 nyarán nyíló, Bem téren épülő, dunai panorámás patinás épület szintén ennek az izgalmas boutique brandnek ad majd otthont.
Vendégélmény fokozása az AR segítségével

Vendégélmény fokozása az AR segítségével 

A vendéglátóipar mindig is élen járt az új technológiák bevezetésében a vendégélmény fokozása érdekében. A mobil bejelentkezéstől a személyre szabott szolgáltatásokig a szállodák folyamatosan innovatív módokat keresnek ügyfeleik kielégítésére. Az egyik technológia, amely forradalmasíthatja a vendéglátást, az a kiterjesztett valóság (AR).
Rangos nemzetközi díjat nyert a Hunguest Hotels arculata

Rangos nemzetközi díjat nyert a Hunguest Hotels arculata 

A Hunguest Hotels megújult arculata elnyerte a Német Formatervezési Tanács által alapított German Design Award 2024 díjat a márkaidentitás kategóriában.
A Dorothea Hotel elnyerte az Év Hotelprojektje díjat

A Dorothea Hotel elnyerte az Év Hotelprojektje díjat 

A BDPST Ingatlanfejlesztő egyik projektje, a Dorothea Hotel nyerte a Portfolio Property Awards díjátadóján az Év Hotelprojektje kategóriában járó elismerést kedden Budapesten. Az eseményen az év legkiemelkedőbb hazai teljesítményeit, megoldásait és fejlesztéseit bírálták.

Interjú

Magyar konyha, magas minőségben – a VIRTU étterem séfjével beszélgettünk

Magyar konyha, magas minőségben – a VIRTU étterem séfjével beszélgettünk 

Lendvai Levente az Arany Kaviárból érkezett a MOL torony tetején található VIRTU étterem konyhafőnöki pozíciójába.
„Egy B2B vásárt részesítenénk előnyben, ahol a szakmai tapasztalatcsere venné át a főszerepet”

„Egy B2B vásárt részesítenénk előnyben, ahol a szakmai tapasztalatcsere venné át a főszerepet” 

 Molnár Judittal, a Magyar Utazási Irodák Szövetsége (MUISZ) elnökével beszélgettünk.
Történetek a Várból: végre nem hajtott végrehajtásról, kitiltott turistabuszok behajtásáról

Történetek a Várból: végre nem hajtott végrehajtásról, kitiltott turistabuszok behajtásáról 

Sokak előtt ismert a Ruszwurm Cukrászda tulajdonosa, Szamos Miklós és a Budavári Önkormányzat jelenlegi vezetője, Váradiné Naszályi Márta polgármester között zajló vita. Erről és a turistabuszok ügyéről is beszélgettünk.