A kommunikációs stratégiák komfortzónáján túl

A MagyarországON Pihenés kategóriájának digitális nyertese, a Spirit Hotel Thermal Spa*****superior. Cikkükben a siker kulcsát osztják meg önökkel.

Ahogy mára már elmosódtak a határok a marketing, a pr vagy akár az informatikai alapú kommunikációs ügynökségek tevékenységei között, úgy mosódtak el, és váltak ódivatúvá az egyszerű, hagyományos kampányeszközök használatára épülő stratégiák is. Túlhaladta a világ azokat a pr ügynökségeket, akik fizetett közvélemény-kutatásokkal, sajtóközleményekkel és fogyasztásra ösztönző pr cikkekkel szeretnének hatással lenni az emberek gondolkozására, termékválasztására, vagy éppen márkahűségére. Ahogy nem elegendő mélységűek a csupán láthatóságra és elérésre épülő kreatív és online marketing eszközök, és egy márka termékelőnyeiről szóló Facebook oldal sem. Ennél okosabb, szofisztikáltabb, és őszintébb megoldásokra van szükség.

A digitális információfogyasztás-alapú világban a fogyasztók, a célcsoportok vagy akár mi is tudjuk azt, hogy amit látunk a telefonunk képernyőjén, olvasunk a számítógépünkön vagy látunk a híradóban este, az a valóságnak csak egy bizonyos látószöge, és nem a valóság teljessége. A minden eddiginél hihetőbb virtuális valóság, fake news-ok, és automatikusan photoshoppolt szelfik tömegében felnövekvőben van az a generáció, akinek az internet irracionális, sajátos kultúrája már legalább annyira hétköznapi, mint az ezzel párhuzamosan futó valódi élet.

Sokan gondolhatják, hogy a Spirit Hotel Thermal Spa*****superior számára nem lehetett nehéz kitalálni az év kommunikációs megoldását, hiszen egy erős, látható, jól működő márkáról, Magyarország vezető vidéki wellness szállodájáról beszélünk. A stratégia alapja azonban nem a szállodai kommunikációs iparból érkezett. Láthatóvá vált, hogy azon a szállodaipari kommunikációs terepen nem érdemes kampányt indítani, ahol az optimalizált hirdetések cunamija, az alacsony árak és a kihagyhatatlannak jellemzett akciók versenyeznek egymással.

Az év kommunikációs megoldása túl van a hagyományos szállodaipari kommunikáció komfortzónáján, és olyan eszközöket integrál a célcsoportok figyelmének felkeltésére, amelynek alapja a saját felületeken történő történetmesélés, a minőségi tartalomgyártás, ahol nem a pr és marketing üzenetektől várja senki az eredményeket. A tartalom önmagában az érték, nem a közvetlen eladást szolgálja, ezzel pedig képes bizalmat ébreszteni a leendő vendégben, akinek egyébként is van már egy erős képe a hotellel kapcsolatban.

{video|id=4050}

Természetesen minden márka, minden szolgáltatás, és minden eladásra váró termék pozíciója más. Az azonban biztos, hogy az ezredfordulóval a társadalmi nyilvánosság elérésének képessége legalább akkora változáson ment keresztül, mint a kommunikációs csatornák fejlődése, amelyek működtetik azokat. Napjainkban az információs eszközök technológiai formátuma határozza meg a kommunikáció szabályait, a műfajt, terjedelmet és a gyorsaságát. A klasszikus sajtóorgánumok mellett mintegy második nyilvánosságként jött létre a közösségi média világa, amely megjelenésével

új felületet nyitott az embereket érdeklő témák bemutatására. Ez a virtuális kultúra vált minden eddigi sajtó és kommunikációs eszköz referencia pontjává. Minden kommunikációs kampány a social média erejét és tömegelérését szeretné felhasználni, implementálni saját működésébe.

Ebben a környezetben kell olyan stratégiát felépíteni, ami illik a márkához, de nem követi, és jól megkülönböztethető a virtuális kultúra irracionalitásaitól. Egy ilyen stratégia felépítéséhez és később a működtetéséhez is kell egy külső szemlélő, aki képes tágabb értelemben szemlélni a márka, termék, szolgáltatás helyét a kommunikációs térben. Ehhez pedig kell egy okos ügynökség.

(x)


Kerékpáros kishajókat adtak át a Tisza-tavon

Kerékpáros kishajókat adtak át a Tisza-tavon 

Kerékpáros kishajók teszik még vonzóbbá a Tisza-tavi aktív turizmust.
Speciális módszerrel restaurálják Magyarország legidősebb nagyharangját

Speciális módszerrel restaurálják Magyarország legidősebb nagyharangját 

A veszprémi Szent Mihály Főszékesegyház Szentháromság harangját 300 év után először mozdítják el a helyéről.
15 milliárd forintra pályázhatnak a hazai turisztikai ágazat szereplői

15 milliárd forintra pályázhatnak a hazai turisztikai ágazat szereplői 

Új programot indít a kormány a turisztikai szolgáltatók megsegítése érdekében.
Hamarosan Nevelőszülők Napja a budapesti Állatkertben

Hamarosan Nevelőszülők Napja a budapesti Állatkertben 

Május 12-én, vasárnap rendezi az "Alapítvány a Budapesti Állatkertért" a tavaszi Nevelőszülők Találkozóját, ahová mindenkit sok szeretettel várnak.
Famászó bajnokságot rendeznek Tatán

Famászó bajnokságot rendeznek Tatán 

Igen, ilyen is van: a Magyar Faápolók Egyesülete nemzetközi előírásoknak megfelelő famászó bajnokságot rendez Tatán, az Öreg-tó partján.
Erre kell számítania annak, aki munkát keres

Erre kell számítania annak, aki munkát keres 

Szinte minden vármegyében lelassult a munkaerő-felvétel.
A 25 éven aluliak szja-mentessége felrázta a munkaerőpiacot

A 25 éven aluliak szja-mentessége felrázta a munkaerőpiacot 

Egyre nehezebb helyzetben a munkáltatók.
Dívák és királyok, régi slágerek és holdfényes koncertek:  idén még sokszínűbb a Paloznaki Jazzpiknik

Dívák és királyok, régi slágerek és holdfényes koncertek: idén még sokszínűbb a Paloznaki Jazzpiknik 

Igazi világsztárok, hazai előadók legjava, kedvezményes belépők.
Néhány alapvetés a szervezet energiaigényéről

Néhány alapvetés a szervezet energiaigényéről 

Manapság sokféle étrendi sajátosság merül fel, és talán még több hóbortszerű divatdiétával találkozhatunk, amelyek olykor nagyon minimális kalóriabevitelre ösztönzik az embereket. Mielőtt bármibe belevágnánk, érdemes tisztázni szervezetünk igényeit.
Vissza a múltba jövő hétvégén, Hévízen!

Vissza a múltba jövő hétvégén, Hévízen! 

A következő hétvégén visszatérhetnek a múltba a látogatók egy eseménysorozat keretében Hévízen.

Interjú

Hat érdekes és meghatározó téma a JAB Csoporttal

Hat érdekes és meghatározó téma a JAB Csoporttal 

Olyan szakmai információk, amelyekről ritkán esik szó az európai szállodai és kiskereskedői területen piacvezetőnek számító német alapítású textilcég esetén.
Vámos Nóra: „Sokszor minden lépésért meg kellett küzdeni”

Vámos Nóra: „Sokszor minden lépésért meg kellett küzdeni” 

A helyszín a Hardangervidda Nemzeti Park, ahol annak idején Amundsen készült fel az Antarktisz-expedícióra.
Első az életképesség: fenntartható üzleti modell a vendéglátásban

Első az életképesség: fenntartható üzleti modell a vendéglátásban 

A vendéglátóipar fenntarthatósági fordulata elkerülhetetlen az ökológiai lábnyomunk csökkentéséért - de vajon hatékonyan cselekedhet-e a fenntarthatóságért egy olyan vendéglátóhely, amelynek saját jövője sincs biztosítva?