A lehetőségek adottak - kihozhatjuk belőle a legtöbbet

Kína a világ legnagyobb -, hazánknak pedig a legfontosabb Ázsiai küldőpiaca. Éppen ezért ott volt a helyünk a TRAVEL EASY "THE BELT AND ROAD" EASTERN EUROPE TRAVEL RETAIL SUMMIT című eseményen a Corinthia Hotelben.

Egy övezet, egy út  - az Új Selyemút ötlete kínai kezdeményezésre 2013-ban merült fel a nemzetközi sajtóban. Célja a kereskedelmi kapcsolatok fejlesztése Ázsia, Afrika és Európa között. Az óriási együttműködésben 3 kontinensen 68 ország, a világ lakosságának 65%-a érintett. A világ legkiterjedtebb kereskedelmi útvonalhálózatát a i.e. II. század tájékán létrejött Selyemút alkotta, amely a nyugati és a keleti világ nagy birodalmainak találkozási helye volt, emellett egyfajta gazdasági tengelyként is működött.

A projekt komoly lehetőség az abban részt vevő országoknak: jó hatással lehet a gazdasági kapcsolatokra és az amúgy is jelentős (és növekvő) kínai turizmusra. Míg 2010-ben kevesebb, mint százezer kínai turista érkezett hazánkba, tavaly több mint 234 ezer, 2019-re pedig 20%-os növekedést várva 290 ezer vendégre számítunk a világ legnépesebb országából.

Ahogy arról korábban beszámoltunk, 2017-ben 228 ezer kínai turistát regisztráltak a magyar szálláshelyeken, ami 35%-os növekedés az előző évhez képest. Az általuk eltöltött vendégéjszaka 22%-kal nőtt, így meghaladta a 367 ezret.

Boros Emese elmondta, a növekedést segíti, hogy az egyik legnézettebb TV csatorna sorozatának egyes részeit Budapesten forgatták, emellett az is, hogy a kínaiak számára kedvelt közösségi média csatornákon is jelen van hazánk. Ez azért különösen fontos, mert a kínaiak sokat tájékozódnak az interneten egy-egy utazás előtt.

Hazánknak a kelet-közép-európai országok legalább annyira vetélytársai, mint együttműködő partnerei, ugyanis Kína a régióra méreténél fogva egységes egészként tekint. Pozíciónkat erősíti, hogy a 2015 óta működő Budapest Peking járat mellé Kína és Magyarország második közvetlen összekötőjeként, 2019-ben nyílik Budapest Sanhgai útvonal. 

A változáshoz fejlődés dukál

Dr. Bin Dai Kína Turisztikai Akadémiájának elnöke beszédének elején a kínai turizmussal kapcsoltban több kérdést is feltett: tudjuk tartani a növekedést? Milyen változásokra van szükség? Milyen együttműködésekre van szükség?

Ezek után bemutatta a kínai piacot: a maga 150 millió utazójával és a kilencvenes évek vége óta növekvő életszínvonallal. (Egyes becslések szerint 2030-ra félmilliárd kínai tartozhat a közepes jövedelműek táborába.) Beszélt arról is, hogy az utazóknak egyre több információjuk és elvárásuk van. Rámutatott: régen követni kellett az idegenvezetőt, megnézték a Lánchidat, és ami még épp a túrában volt; manapság viszont a kínai turista már itt maradhat a városban, élvezheti a helyi ételeket, tapasztalatokat. Ezt támasztja alá, hogy az egyéni utazás száma és szerepe egyre nő. Régebben időt töltöttek valamerre és félretettek arra, hogy termékeket vásároljanak. Ez átalakult: fontos a minőség, az utazás, az éttermi és vásárlási lehetőségek egyaránt.

A vásárlásokat ösztönzi az egyik szervező, a Travel Easy tevékenysége: "az első olyan fintech vállalkozás amely az turisztikai szolgáltató szektor ellátójaként teljes adóvisszatérítési szolgáltatást nyút a vásárlói részére, olyan kereskedelmi rendszer (ökoszisztéma) amely összeköttetést biztosít a teljes turisztikai szektorral". 

Több előadásban is szó esett arról, hogy a kínai turisták egyre inkább a minőséget keresik, és egyre több pénzt költenek egy-egy utazás során. A kínaiak ráadásul nem csak a termékek, hanem a kultúra iránt is kifejezetten érdeklődnek, szívesen mennek múzeumba vagy opera előadásra. 

Beibei Xue elmondta, Magyarországról az elsők között a Lánchíd, a termálfürdők és a vásárlási lehetőségek jutnak először egy kínai eszébe. A fiatalabbak –és egyre fiatalodik a látogatóközönség, ezért érdemes odafigyelni az igényeikre- ennél különlegesebb, személyesebb helyi élményre vágynak. Sok ilyen van Budapesten, érdemes ezeket is megmutatni.

 


Amszterdam betiltja az új szállodák építését a tömegturizmus visszaszorítása érdekében

Amszterdam betiltja az új szállodák építését a tömegturizmus visszaszorítása érdekében 

A holland város a turisták által eltöltött éjszakák számát is korlátozza.
Horvátországot idén is elözönlik honfitársaink a főszezonban

Horvátországot idén is elözönlik honfitársaink a főszezonban 

Az előzetes foglalások alapján biztosra vehető: idén is sok magyar vakációzik az Adrián.
Friss számok a németországi beutazó turizmus alakulásáról

Friss számok a németországi beutazó turizmus alakulásáról 

DZT: év kezdetétől február végéig az előző év ugyanezen időszakához képest 7,8 százalékos a növekedés.
Aquapark nyitás Šibenikben

Aquapark nyitás Šibenikben 

Június elején új, egész évben nyitva tartó attrakcióval gazdagodik a horvátországi Šibenik.
Biztos, hogy jó ötlet elefánton utazgatni az egzotikus úti célokon?

Biztos, hogy jó ötlet elefánton utazgatni az egzotikus úti célokon? 

Él egy Suju Kali nevű 50 éves elefánt Nepálban, aki több mint 30 éve szállít turistákat, és sok elefánthoz hasonlóan ő is szorong, sőt, néha agresszív az idegenekkel. A következőkből kiderül, miért.
A Heineken is beszállt a világ első unalmas telefonjának létrehozásába

A Heineken is beszállt a világ első unalmas telefonjának létrehozásába 

A The Boring Phone elnevezésű, valóban nem sokat tudó készülék e héten, a Milano Design Weeken debütált.
Új kiállítások Ausztriában, amelyeket látni kell

Új kiállítások Ausztriában, amelyeket látni kell 

Három új kiállítás, ahol átélhetjük az osztrák életérzést.
Nem áprilisi tréfa: a gyerekek idén nyáron tényleg ingyen szállnak meg a dubaji szállodákban

Nem áprilisi tréfa: a gyerekek idén nyáron tényleg ingyen szállnak meg a dubaji szállodákban 

A tavaly meghirdetett és szuper sikeres Kids Go Free promóció idén is elindult és már 56 dubaji szálloda ad lehetőséget a 12 éves kor alatti gyerekkel utazóknak, hogy kedvezményes áron nyaraljanak idén.
Luxusóra, kerékpár és szemüveg - kávézaccból

Luxusóra, kerékpár és szemüveg - kávézaccból 

Topdesigner termékek készülnek újrahasznosított kávézaccból.
Ingyen bort kínál egy étterem a telefonjukat nem használó vendégeknek

Ingyen bort kínál egy étterem a telefonjukat nem használó vendégeknek 

A veronai Al Condominio étterem tulajdonosa azt mondja, hogy a kezdeményezés pozitív fogadtatásra talált.

Interjú

Vámos Nóra: „Sokszor minden lépésért meg kellett küzdeni”

Vámos Nóra: „Sokszor minden lépésért meg kellett küzdeni” 

A helyszín a Hardangervidda Nemzeti Park, ahol annak idején Amundsen készült fel az Antarktisz-expedícióra.
Első az életképesség: fenntartható üzleti modell a vendéglátásban

Első az életképesség: fenntartható üzleti modell a vendéglátásban 

A vendéglátóipar fenntarthatósági fordulata elkerülhetetlen az ökológiai lábnyomunk csökkentéséért - de vajon hatékonyan cselekedhet-e a fenntarthatóságért egy olyan vendéglátóhely, amelynek saját jövője sincs biztosítva?
Magyar konyha, magas minőségben – a VIRTU étterem séfjével beszélgettünk

Magyar konyha, magas minőségben – a VIRTU étterem séfjével beszélgettünk 

Lendvai Levente az Arany Kaviárból érkezett a MOL torony tetején található VIRTU étterem konyhafőnöki pozíciójába.