A minőségi gyógyszolgáltatásokat keresik a vendégek

Az első negyedév előzetes statisztikája alapján még mindig a gyógy- és termálvizek legvonzóbbak.

Az idei tavasz időjárása eddig nem kedvezett az utazni vágyóknak, különösen a március 15-i rendkívüli hóhelyzet befolyásolta a terveket. A főként Nyugat-magyarországot érintő káosz Hévízen csak kis mértékben vetette vissza a foglalásokat, ugyanis sokan már egy nappal korábban megérkeztek, így biztonságban töltötték a pénteki napot.

A szállásadói és szolgáltatói adatok alapján az látszódik, hogy Hévízen belföld és külföld tekintetében is folytatódik a pozitív tendencia. Ezt támasztja alá a legnépszerűbb városok listáján megőrzött 2. hely Budapest mögött. A hazai vendégek egyre nagyobb számban használják a SZÉP kártyáikon felgyülemlett összegeket, keresik a könnyen elérhető, hazai úticélokat, ahol minőségi szolgáltatásokat vehetnek igénybe. Hévízre elsősorban a feltöltődni vágyó vendégek érkeznek. Belföldről a tavaszi szezonban hosszú hétvégékre, majd a nyári időszakban családdal 1 hetes vakációzásra - emelte ki Horváth Orsolya a Hévizi Turisztikai Nonprofit Kft ügyvezetője. A közeledő strand szezon – május 1-én tartják Keszthelyen a Balatoni Évadnyitó rendezvényt, amivel hivatalosan is kezdetét veszi a nyár – és a jó idő is egyre többeket vonz a Balaton nyugati végébe.

Hévízen a vendégéjszakák számának alakulása a belföldi vendégeknél átlag 3,2 éj, ami évek óta stabilan tartja magát, míg a külföldi vendégeknél 6,4 éj, ami enyhe növekedést mutat.A különbséget az eltérő motiváció okozza, a hazai vendégek hosszú hétvégi spa üdülésre jönnek, míg a külföldiek nagy része kúra vendég, akik prevenciós vagy gyógyászati céllal érkeznek Hévízre. A nagyszámú német és orosz nyelvterületről érkező vendég mellett idén, az észak- európai, skandináv országból érkező látogatók megnyerése áll.

Az elmúlt évek családbarát fejlesztéseinek köszönhetően  Zalakaroson több, mint 28%-kal nőtt a külföldi vendégéjszakák száma. Bár a belföldi vendégek tekintetében volt némi visszaesés a tavalyi évben, a KSH adatok alapján - a legnépszerűbb városok rangsorában - Zalakaros így is 6-ról az 5-ik helyre javított.


Művészet és vendéglátás a Káli-medencében

Művészet és vendéglátás a Káli-medencében 

A Káli Art Inn lett 2023-ban az Art is Business Díj Vállalati kategóriájának győztese. Tulajdonosai, a Molnár Júlia–Héjja Róbert házaspár, szívvel-lélekkel elkötelezett amellett, hogy ötvözze a vendéglátást a művészetek szenvedélyes támogatásával. A Káli Art Park kialakításával pedig olyan egyedülálló kiállítóhelyet hoztak létre, ahol a kortárs szobrászművészek bemutathatják és értékesíthetik alkotásaikat.
Hamis hotelértékelések - mit tehetünk a csalók ellen?

Hamis hotelértékelések - mit tehetünk a csalók ellen? 

A tanulmányok szerint a fogyasztók több mint 90%-át befolyásolják az utazástervezésben az online platformokon posztolt értékelések, így nem meglepő, hogy az ágazat nagy harcot vív a hamis értékelésekkel, beleértve az indokolatlan rágalmazást és az érdemtelen túlértékelést egyaránt.
Szállodatörténelmet ír a Hunguest

Szállodatörténelmet ír a Hunguest 

480 teniszpálya területével egyenlő fejlesztést tudhat maga mögött a Hunguest, ami történelmi léptékű, hiszen Magyarországon ilyen volumenű szállodaipari felújítás és szállodaépítés még nem zajlott
Ráborították az asztalt a Bookingra

Ráborították az asztalt a Bookingra 

A beérkezett észrevételek értékelése után immár végleges a Gazdasági Versenyhivatal jelentése a hazai online szálláshely-közvetítési és szálláspiacon elvégzett gyorsított ágazati vizsgálatról. A Booking-botrányként elhíresült ügyben a hatóság több javaslatot is megfogalmazott a magyar fogyasztók és a hazai szállásadók védelme érdekében.
Kiemelkedő vendégforgalom a vidéki fürdővárosokban

Kiemelkedő vendégforgalom a vidéki fürdővárosokban 

A téli időszakban is az egyik legfontosabb turisztikai motiváció az egészségturizmus, amely így Magyarország egyik legjelentősebb, négyévszakos turisztikai terméke. Azon vidéki települések, ahol a gyógy- és élményfürdő mellett magas színvonalú szolgáltatások is várják a vendégeket, ebben az időszakban az átlagosnál nagyobb forgalomra és magasabb foglaltságra számíthatnak.
A 30 milliós gyémántgyűrű rejtélyes eltűnése

A 30 milliós gyémántgyűrű rejtélyes eltűnése 

A párizsi Ritz alkalmazottainak volt néhány izgalmas órája, mire egy porszívózsákból előkerült az ellopottnak hitt ékszer.
Nyáron nyílik a Kimpton Hotels első szállodája Budapesten

Nyáron nyílik a Kimpton Hotels első szállodája Budapesten 

A Kimpton Hotels, az Intercontinental Hotels Group luxus lifestyle márkája, amely világszerte több, mint 80 egységgel rendelkezik. A 2024 nyarán nyíló, Bem téren épülő, dunai panorámás patinás épület szintén ennek az izgalmas boutique brandnek ad majd otthont.
Vendégélmény fokozása az AR segítségével

Vendégélmény fokozása az AR segítségével 

A vendéglátóipar mindig is élen járt az új technológiák bevezetésében a vendégélmény fokozása érdekében. A mobil bejelentkezéstől a személyre szabott szolgáltatásokig a szállodák folyamatosan innovatív módokat keresnek ügyfeleik kielégítésére. Az egyik technológia, amely forradalmasíthatja a vendéglátást, az a kiterjesztett valóság (AR).
Rangos nemzetközi díjat nyert a Hunguest Hotels arculata

Rangos nemzetközi díjat nyert a Hunguest Hotels arculata 

A Hunguest Hotels megújult arculata elnyerte a Német Formatervezési Tanács által alapított German Design Award 2024 díjat a márkaidentitás kategóriában.
A Dorothea Hotel elnyerte az Év Hotelprojektje díjat

A Dorothea Hotel elnyerte az Év Hotelprojektje díjat 

A BDPST Ingatlanfejlesztő egyik projektje, a Dorothea Hotel nyerte a Portfolio Property Awards díjátadóján az Év Hotelprojektje kategóriában járó elismerést kedden Budapesten. Az eseményen az év legkiemelkedőbb hazai teljesítményeit, megoldásait és fejlesztéseit bírálták.

Interjú

Hat érdekes és meghatározó téma a JAB Csoporttal

Hat érdekes és meghatározó téma a JAB Csoporttal 

Olyan szakmai információk, amelyekről ritkán esik szó az európai szállodai és kiskereskedői területen piacvezetőnek számító német alapítású textilcég esetén.
Vámos Nóra: „Sokszor minden lépésért meg kellett küzdeni”

Vámos Nóra: „Sokszor minden lépésért meg kellett küzdeni” 

A helyszín a Hardangervidda Nemzeti Park, ahol annak idején Amundsen készült fel az Antarktisz-expedícióra.
Első az életképesség: fenntartható üzleti modell a vendéglátásban

Első az életképesség: fenntartható üzleti modell a vendéglátásban 

A vendéglátóipar fenntarthatósági fordulata elkerülhetetlen az ökológiai lábnyomunk csökkentéséért - de vajon hatékonyan cselekedhet-e a fenntarthatóságért egy olyan vendéglátóhely, amelynek saját jövője sincs biztosítva?