A török anyacég hibája miatt kénytelen bezárni a magyarországi Karya

„A Karya Tour Kft. a mai nappal (2010. július 8.) kénytelen megszüntetni utazásszervezői tevékenységét a beutaztató cég fizetésképtelensége miatt” – írja honlapján a tour operátor. A döntés hátterében az a tény áll, hogy a Karya Tour Kft. utasait fogadó Sunspot incoming operator, vagyis a társaság törökországi anyacége július 8-tól nem képes kiszolgálni a Karya utasait a célterületen.

Mit remélt Magyarország az EU-tagságtól és mi lett mindebből 20 év alatt?
Devizahitelezés, euróbevezetés, uniós pénzek, kilátások - online Klasszis Klubtalálkozó élőben Medgyessy Péterrel!

Vegyen részt és kérdezzen Ön is Magyarország korábbi miniszterelnökétől!

2024. április 22. 15:30

A részvétel ingyenes, regisztráljon itt!

„Három év munkája dőlt romba három óra leforgása alatt” – summázza a történteket a Napi Turizmusnak Vadócz Péter, értékesítési igazgató. Az történt ugyanis, hogy a törökországi szállodák közül néhány nem fogadja a magyar Karya vendégeit, mivel nem kapták meg a kinti partnertől a szállásdíjakat, annak ellenére, hogy a magyar fél maradéktalanul átutalta a Sunspot-nak a júliusi, augusztusi, szeptemberi és októberi programokra befizetett előlegeket, illetve részvételi díjakat.

Vadócz Péter elmondta, értetlenül állnak a történtek fölött, és ők sem kaptak hivatalos magyarázatot arra, török tulajdonosuk miért vált fizetésképtelenné a török szállodák felé. A cég egyébként a közelmúltban lépett be a szlovén piacra, miután Magyarországon, Szlovákiában és Ukrajnában már sikeresen működtek a Karya irodák. Egyébként a magyarországi iroda mellett a régió összes Karya irodája ugyanebbe a helyzetbe került.

A Karya Tour hangsúlyozni kívánja, hogy a gyors és váratlan, de szükségszerű döntés – azaz a fizetésképtelenség bejelentése a Magyar Kereskedelmi Engedélyezési Hivatal számára - hátterében az áll, hogy lehetőleg egyetlen utasuk se maradjon a célterületeken szükséghelyzetben és bizonytalanságban. Péntek reggel már visszaérkezett egy gép Törökországból, de még további három járat hozza haza szerdáig a többi kinn tartózkodó mintegy 510 utast, legnagyobb részüket Törökországból, kis hányadukat Egyiptomból. A járatok tele vannak, akárcsak azok a charterek, amelyekkel a Karya a későbbiekben kalkulált a szezonra.

„A legkellemetlenebb az, hogy jó szezonnak ígérkezett az idei, különösen a mai gazdasági viszonyok között. Az előszezoni eredményekkel meg voltunk elégedve, a fő- és utószezoni foglalások is bizakodásra adtak okot. Járataink 95-100 százalékos foglaltsággal üzemeltek. Nagyon sajnáljuk, hogy gyakorlatilag önhibánkon kívül ezeket már nem tudjuk teljesíteni.” – mondja Vadócz Péter, és hozzáteszi, a cég 317 millió forintos vagyoni biztosítéka nagy valószínűséggel fedezi a befizetett részvételi díjakat.

Az utasokat a QBE Insurance Europe Limited Magyarországi Fióktelepe fogja kártalanítani. A kárigények felmérése már megkezdődött. A biztosító a pénzből először az utasokat szállítja haza, majd azokat a befizetőket kártéríti, akik még nem utaztak el. Az iroda 618 befizetést tart nyilván.

A Karya honlapján hangsúlyozza, hogy munkatársai mindent megtesznek a kárrendezés zavartalanságának biztosítása érdekében, és ehhez kérik tisztelt utasaik és partnereik közreműködését.


Művészet és vendéglátás a Káli-medencében

Művészet és vendéglátás a Káli-medencében 

A Káli Art Inn lett 2023-ban az Art is Business Díj Vállalati kategóriájának győztese. Tulajdonosai, a Molnár Júlia–Héjja Róbert házaspár, szívvel-lélekkel elkötelezett amellett, hogy ötvözze a vendéglátást a művészetek szenvedélyes támogatásával. A Káli Art Park kialakításával pedig olyan egyedülálló kiállítóhelyet hoztak létre, ahol a kortárs szobrászművészek bemutathatják és értékesíthetik alkotásaikat.
Hamis hotelértékelések - mit tehetünk a csalók ellen?

Hamis hotelértékelések - mit tehetünk a csalók ellen? 

A tanulmányok szerint a fogyasztók több mint 90%-át befolyásolják az utazástervezésben az online platformokon posztolt értékelések, így nem meglepő, hogy az ágazat nagy harcot vív a hamis értékelésekkel, beleértve az indokolatlan rágalmazást és az érdemtelen túlértékelést egyaránt.
Szállodatörténelmet ír a Hunguest

Szállodatörténelmet ír a Hunguest 

480 teniszpálya területével egyenlő fejlesztést tudhat maga mögött a Hunguest, ami történelmi léptékű, hiszen Magyarországon ilyen volumenű szállodaipari felújítás és szállodaépítés még nem zajlott
Ráborították az asztalt a Bookingra

Ráborították az asztalt a Bookingra 

A beérkezett észrevételek értékelése után immár végleges a Gazdasági Versenyhivatal jelentése a hazai online szálláshely-közvetítési és szálláspiacon elvégzett gyorsított ágazati vizsgálatról. A Booking-botrányként elhíresült ügyben a hatóság több javaslatot is megfogalmazott a magyar fogyasztók és a hazai szállásadók védelme érdekében.
Kiemelkedő vendégforgalom a vidéki fürdővárosokban

Kiemelkedő vendégforgalom a vidéki fürdővárosokban 

A téli időszakban is az egyik legfontosabb turisztikai motiváció az egészségturizmus, amely így Magyarország egyik legjelentősebb, négyévszakos turisztikai terméke. Azon vidéki települések, ahol a gyógy- és élményfürdő mellett magas színvonalú szolgáltatások is várják a vendégeket, ebben az időszakban az átlagosnál nagyobb forgalomra és magasabb foglaltságra számíthatnak.
A 30 milliós gyémántgyűrű rejtélyes eltűnése

A 30 milliós gyémántgyűrű rejtélyes eltűnése 

A párizsi Ritz alkalmazottainak volt néhány izgalmas órája, mire egy porszívózsákból előkerült az ellopottnak hitt ékszer.
Nyáron nyílik a Kimpton Hotels első szállodája Budapesten

Nyáron nyílik a Kimpton Hotels első szállodája Budapesten 

A Kimpton Hotels, az Intercontinental Hotels Group luxus lifestyle márkája, amely világszerte több, mint 80 egységgel rendelkezik. A 2024 nyarán nyíló, Bem téren épülő, dunai panorámás patinás épület szintén ennek az izgalmas boutique brandnek ad majd otthont.
Vendégélmény fokozása az AR segítségével

Vendégélmény fokozása az AR segítségével 

A vendéglátóipar mindig is élen járt az új technológiák bevezetésében a vendégélmény fokozása érdekében. A mobil bejelentkezéstől a személyre szabott szolgáltatásokig a szállodák folyamatosan innovatív módokat keresnek ügyfeleik kielégítésére. Az egyik technológia, amely forradalmasíthatja a vendéglátást, az a kiterjesztett valóság (AR).
Rangos nemzetközi díjat nyert a Hunguest Hotels arculata

Rangos nemzetközi díjat nyert a Hunguest Hotels arculata 

A Hunguest Hotels megújult arculata elnyerte a Német Formatervezési Tanács által alapított German Design Award 2024 díjat a márkaidentitás kategóriában.
A Dorothea Hotel elnyerte az Év Hotelprojektje díjat

A Dorothea Hotel elnyerte az Év Hotelprojektje díjat 

A BDPST Ingatlanfejlesztő egyik projektje, a Dorothea Hotel nyerte a Portfolio Property Awards díjátadóján az Év Hotelprojektje kategóriában járó elismerést kedden Budapesten. Az eseményen az év legkiemelkedőbb hazai teljesítményeit, megoldásait és fejlesztéseit bírálták.

Interjú

Vámos Nóra: „Sokszor minden lépésért meg kellett küzdeni”

Vámos Nóra: „Sokszor minden lépésért meg kellett küzdeni” 

A helyszín a Hardangervidda Nemzeti Park, ahol annak idején Amundsen készült fel az Antarktisz-expedícióra.
Első az életképesség: fenntartható üzleti modell a vendéglátásban

Első az életképesség: fenntartható üzleti modell a vendéglátásban 

A vendéglátóipar fenntarthatósági fordulata elkerülhetetlen az ökológiai lábnyomunk csökkentéséért - de vajon hatékonyan cselekedhet-e a fenntarthatóságért egy olyan vendéglátóhely, amelynek saját jövője sincs biztosítva?
Magyar konyha, magas minőségben – a VIRTU étterem séfjével beszélgettünk

Magyar konyha, magas minőségben – a VIRTU étterem séfjével beszélgettünk 

Lendvai Levente az Arany Kaviárból érkezett a MOL torony tetején található VIRTU étterem konyhafőnöki pozíciójába.