A turisták színvonalas kiszolgálása a cél

Budapesti Fesztivál- és Turisztikai Központ (BFTK) és a Magyar Szállodák és Éttermek Szövetsége (MSZÉSZ) tavalyi megállapodása szerint kölcsönösen támogatják egymást, együttműködnek Budapest turizmusának fejlődését, növekedését célzó stratégiai és lobbi témákban, valamint a vendégforgalmat ösztönző kampányok megvalósításában. A nemzetközi küldőpiacok átrendeződése, és a kedvező mutatószámok pozitív hatása megmutatkozik a járatnyitásokban, de tükrözik a szállodai infrastruktúra robbanásszerű fejlődését is.

A 2018. január-áprilisi időszakban 1 244 737 vendég 2 913 308 vendégéjszakát töltött el Budapesten. A külföldi vendégforgalom az év első 4 hónapjában most először ment 1 millió fölé, a külföldi vendégéjszakák száma pedig most először érte el a 2,5 milliót. A vendégéjszakák közel 90%-a szállodákban, szálloda típusú egységekben keletkezett. A külföldi és belföldi vendégéjszakák egymáshoz viszonyított aránya 86% (külföldi) és 14% (belföldi). A legnagyobb nemzetközi küldőpiacok sorrendben: Egyesült Királyság (-2,3%), Olaszország (+1,9%), Németország (+7,6%), USA (+9,2%), Oroszország (+8,0%), Franciaország (+3,2%), Izrael (+18,6%), Spanyolország (+20,8%), Kína (+7,7 %), Románia (+8,6%). A kedvező mutatószámok a legtöbb esetben visszatükrözik a 2017. évi járatnyitások pozitív hatását, de tükrözik a szállodai infrastruktúra robbanásszerű fejlődésének eredményeit is. 2017-2020 között összesen 3700 új szállodai szobával gyarapodik Budapest szálláshelyi infrastruktúrája. Ezen felül a járatok is bővülhetnek, megkezdődtek a tárgyalások egy Sanghaj-Budapest járat indításáról is.

Bán Teodóra, a BFTK képviseletében kiemelte, hogy támogatják a Budapesten kibontakozó szállodai boomot, ami igen örvendetes a vendégek fajlagos költése szempontjából. Azonban a vendégek túlnyomó részét nem a kedvező infrastruktúra, hanem mindenekelőtt az egyedülálló vonzerőkínálat motiválja. Ennek az élményígéretnek a részét képezi a komplex kulturális kínálat, a megelevenedő történelem, az épített örökség, a budapesti fürdők és a gasztronómia. A BFTK területe kiterjed továbbá a turisztikai infrastruktúrát jellemző szolgáltatások minőségére, ideértve a turisták komfortérzetét is. Ezt a célt szolgálja az idén bővült szolgáltatói tartalommal megjelenő Budapest Card 2018/19 városkártya, valamint a Fővárosi Turisztikai Kerekasztal (FTK) létrehozása és ülésezése. Az FTK tevékenységét fővárosi hatáskörben fejti ki, azzal a céllal, hogy a Budapest turizmusát érintő ügyeket és kérdéseket a turisztikai szakmai képviseletek részvételével megvitassa, és a döntéshozók részére javaslatokat készítsen elő. A legközelebbi kerekasztal beszélgetést június 21-én tartják, ahol a Városliget Zrt. is jelen lesz, így remélhetőleg a Hősök tere buszparkolóinak bővítését is górcső alá veszik. A BFTK ápolva a kapcsolatokat a partnervárosokkal, szeptember végén Moszkvában és Szentpéterváron roadshow-zik, bemutatva az ország kulturális és turisztikai adottságait.

Az MSZÉSZ elnöke, Könnyid László elmondása szerint a stratégiai együttműködés célja, hogy minden Magyarországra utazó vendég elégedetten távozzon. A színvonalas kiszolgálás biztosítása az elsődleges szempont. Az MSZÉSZ stratégia partnere a szallas.hu, friss gyűjtései az előfoglalt tartózkodások alapján 50%-os foglalást mutat a június, július, augusztusi időszakra, azaz jó nyarat várnak a szállásadó és szolgáltató egységek. Fontos kiemelni, hogy a szakma fel van készülve a nyári szezonra, az MSZÉSZ 7 régióban működik az országban, melyek kiszolgálják a belföldi vendégsereget, és segítik a munkaerőhiány kiküszöbölését is.


Változás a Mellow Mood Csoport egyik vezetői pozíciójában

Változás a Mellow Mood Csoport egyik vezetői pozíciójában 

Bayer Bence másfél év kihagyás után visszatért a Mellow Mood Hotels-hez.
Hat érdekes és meghatározó téma a JAB Csoporttal

Hat érdekes és meghatározó téma a JAB Csoporttal 

Olyan szakmai információk, amelyekről ritkán esik szó az európai szállodai és kiskereskedői területen piacvezetőnek számító német alapítású textilcég esetén.
Páratlan művészeti élmény ebben a pesti szállodában

Páratlan művészeti élmény ebben a pesti szállodában 

Mától látogatható Fischer Judit Mundane Romance c. egyéni kiállítása a Hilton legújabb budapesti szállodájában.
A Marriott-nál  indul a LevelUp! program - a hazai szállodaipar egyedülálló kezdeményezéseként

A Marriott-nál indul a LevelUp! program - a hazai szállodaipar egyedülálló kezdeményezéseként 

A Marriott cégcsoport megelégelte azt a problémát, ami gyakran előtérbe kerül üzemelésük során: ez pedig a vendéglátóipari területen mindenki számára ismerős szakemberhiány.
Jelentős segítség érkezik állami szintről a bajba jutott visegrádi hotelnek

Jelentős segítség érkezik állami szintről a bajba jutott visegrádi hotelnek 

A súlyos mértékű tűzkárt szenvedett, több mint 100 főt foglalkoztató, 4 csillagos szálloda Hotel Silvanus helyreállításához az MTÜ 60 millió forinttal járul hozzá.
Tarcalon találkoztak a magyar kastélyszállodások, hamarosan Olaszországba indulnak

Tarcalon találkoztak a magyar kastélyszállodások, hamarosan Olaszországba indulnak 

A kastélyszállodások Tarcalon, az Andrássy Kúriában tartották éves közgyűlésüket április 15-én, hétfőn.
Bemutatkozott a BOTANIQ Collection prémium turisztikai brand

Bemutatkozott a BOTANIQ Collection prémium turisztikai brand 

Igencsak látványos rendezvény keretében, április 11-én, a Pesti Vigadóban debütált az új brand. Ahol az is kiderült, mit rejtenek a "titkos kertek"?
Díjeső a TRIBE budapesti tagjának

Díjeső a TRIBE budapesti tagjának  

Három kategóriában is díjazták a WING által fejlesztett TRIBE Hotel Budapest Stadiumot a LIV Hospitality Design Awards-on.
Világszerte szárnyal a hotelipar topszegmens területe

Világszerte szárnyal a hotelipar topszegmens területe 

A nemzetközi tanácsadó cég elemzése szerint kiemelkedő évet zárt a globális hotelpiac.
Indul a Marriott saját képzési programja

Indul a Marriott saját képzési programja 

LevelUp! elnevezéssel innovatív képzés indul a vendéglátóipari szakemberhiány pótlására a Marriott cégcsoport kezdeményezésére.

Interjú

Hat érdekes és meghatározó téma a JAB Csoporttal

Hat érdekes és meghatározó téma a JAB Csoporttal 

Olyan szakmai információk, amelyekről ritkán esik szó az európai szállodai és kiskereskedői területen piacvezetőnek számító német alapítású textilcég esetén.
Vámos Nóra: „Sokszor minden lépésért meg kellett küzdeni”

Vámos Nóra: „Sokszor minden lépésért meg kellett küzdeni” 

A helyszín a Hardangervidda Nemzeti Park, ahol annak idején Amundsen készült fel az Antarktisz-expedícióra.
Első az életképesség: fenntartható üzleti modell a vendéglátásban

Első az életképesség: fenntartható üzleti modell a vendéglátásban 

A vendéglátóipar fenntarthatósági fordulata elkerülhetetlen az ökológiai lábnyomunk csökkentéséért - de vajon hatékonyan cselekedhet-e a fenntarthatóságért egy olyan vendéglátóhely, amelynek saját jövője sincs biztosítva?