Hatalmas biznisz a zenei turizmus

A brit popzenének mindig is jelentős hagyományai voltak, amit most számokkal is bebizonyítottak. A UKMusic és a VisitBritain kutatásából kiderül, hogy az elmúlt évben 6,5 millió turista érkezett az Egyesült Királyságban tartott zenei eseményekre, írja a Skift.

Mit remélt Magyarország az EU-tagságtól és mi lett mindebből 20 év alatt?
Devizahitelezés, euróbevezetés, uniós pénzek, kilátások - online Klasszis Klubtalálkozó élőben Medgyessy Péterrel!

Vegyen részt és kérdezzen Ön is Magyarország korábbi miniszterelnökétől!

2024. április 22. 15:30

A részvétel ingyenes, regisztráljon itt!

A közel hét millió külföldi látogató nagyjából 3,5 millió dollárral járult hozzá tavaly a brit turizmus bevételeihez koncertek és fesztiválok látogatásával (beleértve a szállást és utazást is). Érdekes tény, hogy ez a forgalom nem kizárólag Londonra koncentrálódik, hanem az ország minden területe profitál belőle, a zenei turizmus közel 24 ezer munkahely megmaradását biztosítja.

Világsztárok kedvenc koncerthelyszíne

Ellentétben hazánkkal az Egyesült Királyságban szinte egész évben találunk nagyszabású zenei rendezvényeket, legyen szó koncertturnékról, zenei díjátadókról vagy fesztiválokról. 2012-ben többek között a Coldplay, Elton John, Lady Gaga, Paul McCartney vagy Madonna is turnézott a briteknél. 

{youtube|id=XBpyXk2waww|width=550}

A tanulmány szerint a zenei turisták közvetlen turisztikai költése (belépőjegyek, közlekedés, szállás) 2 milliárd dollárra tehető, ezen felül tartózkodásuk során a szolgáltatási szektorban még további 1,46 milliárd dollárt költenek, így összesen 2,2 milliárd dolláros bevétel származik tőlük. Érdekes adat, hogy egy átlagos brit élőzenei koncerten a hallgatóság 41%-a turista. A tengerentúlról érkező zenei utazók átlagosan egy fesztiválon 1 452 dollárt, egy koncerten 602 dollárt költenek el. Az átlagos költésük kicsivel ezer dollár alatt van. A belföldi zenei turisták a fesztiválokon átlagosan 632 dollárt, míg a koncerteken 139 dollárt költenek. Habár a zene miatt érkezők 6%-át adják csak a tengerentúli vendégek, azonban a brit zenei turizmusból bevételeinek 20 százaléka tőlük származik. A koncertek miatt érkező vendégek 28%-át London csalja Nagy-Britanniába, a fővárost évente 1,8 millió zenerajongó keresi fel. A külföldi zenei turisták 15 százaléka brazil, 13 százaléka új-zélandi és 11 százaléka norvég volt tavaly Angliában.

A beszámoló olyan belépőjegyes élőzenei eseményeket vizsgált, amelyeket legalább 1500 fő befogadóképességű helyszíneken tartottak. A belföldi zenei turistát úgy határozták meg, aki legalább 3 alkalommal utazott azzal a céllal, hogy zenei eseményen vegyen részt. A tanulmányban szereplő "tengerentúli" zenei utasok között azokat vették figyelembe, akik már otthon megrendelték belépőjegyüket. Mindezekből sejthető, hogy 3,5 milliárd dollárnál valójában jóval nagyobb összeget ad a zene a turisztikai bevételekhez. 

Lapozza át a teljes tanulmányt:

Forrás: Skift


Művészet és vendéglátás a Káli-medencében

Művészet és vendéglátás a Káli-medencében 

A Káli Art Inn lett 2023-ban az Art is Business Díj Vállalati kategóriájának győztese. Tulajdonosai, a Molnár Júlia–Héjja Róbert házaspár, szívvel-lélekkel elkötelezett amellett, hogy ötvözze a vendéglátást a művészetek szenvedélyes támogatásával. A Káli Art Park kialakításával pedig olyan egyedülálló kiállítóhelyet hoztak létre, ahol a kortárs szobrászművészek bemutathatják és értékesíthetik alkotásaikat.
Hamis hotelértékelések - mit tehetünk a csalók ellen?

Hamis hotelértékelések - mit tehetünk a csalók ellen? 

A tanulmányok szerint a fogyasztók több mint 90%-át befolyásolják az utazástervezésben az online platformokon posztolt értékelések, így nem meglepő, hogy az ágazat nagy harcot vív a hamis értékelésekkel, beleértve az indokolatlan rágalmazást és az érdemtelen túlértékelést egyaránt.
Szállodatörténelmet ír a Hunguest

Szállodatörténelmet ír a Hunguest 

480 teniszpálya területével egyenlő fejlesztést tudhat maga mögött a Hunguest, ami történelmi léptékű, hiszen Magyarországon ilyen volumenű szállodaipari felújítás és szállodaépítés még nem zajlott
Ráborították az asztalt a Bookingra

Ráborították az asztalt a Bookingra 

A beérkezett észrevételek értékelése után immár végleges a Gazdasági Versenyhivatal jelentése a hazai online szálláshely-közvetítési és szálláspiacon elvégzett gyorsított ágazati vizsgálatról. A Booking-botrányként elhíresült ügyben a hatóság több javaslatot is megfogalmazott a magyar fogyasztók és a hazai szállásadók védelme érdekében.
Kiemelkedő vendégforgalom a vidéki fürdővárosokban

Kiemelkedő vendégforgalom a vidéki fürdővárosokban 

A téli időszakban is az egyik legfontosabb turisztikai motiváció az egészségturizmus, amely így Magyarország egyik legjelentősebb, négyévszakos turisztikai terméke. Azon vidéki települések, ahol a gyógy- és élményfürdő mellett magas színvonalú szolgáltatások is várják a vendégeket, ebben az időszakban az átlagosnál nagyobb forgalomra és magasabb foglaltságra számíthatnak.
A 30 milliós gyémántgyűrű rejtélyes eltűnése

A 30 milliós gyémántgyűrű rejtélyes eltűnése 

A párizsi Ritz alkalmazottainak volt néhány izgalmas órája, mire egy porszívózsákból előkerült az ellopottnak hitt ékszer.
Nyáron nyílik a Kimpton Hotels első szállodája Budapesten

Nyáron nyílik a Kimpton Hotels első szállodája Budapesten 

A Kimpton Hotels, az Intercontinental Hotels Group luxus lifestyle márkája, amely világszerte több, mint 80 egységgel rendelkezik. A 2024 nyarán nyíló, Bem téren épülő, dunai panorámás patinás épület szintén ennek az izgalmas boutique brandnek ad majd otthont.
Vendégélmény fokozása az AR segítségével

Vendégélmény fokozása az AR segítségével 

A vendéglátóipar mindig is élen járt az új technológiák bevezetésében a vendégélmény fokozása érdekében. A mobil bejelentkezéstől a személyre szabott szolgáltatásokig a szállodák folyamatosan innovatív módokat keresnek ügyfeleik kielégítésére. Az egyik technológia, amely forradalmasíthatja a vendéglátást, az a kiterjesztett valóság (AR).
Rangos nemzetközi díjat nyert a Hunguest Hotels arculata

Rangos nemzetközi díjat nyert a Hunguest Hotels arculata 

A Hunguest Hotels megújult arculata elnyerte a Német Formatervezési Tanács által alapított German Design Award 2024 díjat a márkaidentitás kategóriában.
A Dorothea Hotel elnyerte az Év Hotelprojektje díjat

A Dorothea Hotel elnyerte az Év Hotelprojektje díjat 

A BDPST Ingatlanfejlesztő egyik projektje, a Dorothea Hotel nyerte a Portfolio Property Awards díjátadóján az Év Hotelprojektje kategóriában járó elismerést kedden Budapesten. Az eseményen az év legkiemelkedőbb hazai teljesítményeit, megoldásait és fejlesztéseit bírálták.

Interjú

Vámos Nóra: „Sokszor minden lépésért meg kellett küzdeni”

Vámos Nóra: „Sokszor minden lépésért meg kellett küzdeni” 

A helyszín a Hardangervidda Nemzeti Park, ahol annak idején Amundsen készült fel az Antarktisz-expedícióra.
Első az életképesség: fenntartható üzleti modell a vendéglátásban

Első az életképesség: fenntartható üzleti modell a vendéglátásban 

A vendéglátóipar fenntarthatósági fordulata elkerülhetetlen az ökológiai lábnyomunk csökkentéséért - de vajon hatékonyan cselekedhet-e a fenntarthatóságért egy olyan vendéglátóhely, amelynek saját jövője sincs biztosítva?
Magyar konyha, magas minőségben – a VIRTU étterem séfjével beszélgettünk

Magyar konyha, magas minőségben – a VIRTU étterem séfjével beszélgettünk 

Lendvai Levente az Arany Kaviárból érkezett a MOL torony tetején található VIRTU étterem konyhafőnöki pozíciójába.