hirdetés
hirdetés

A bécsieknek fontos az egyenes tartás

Egy hónapon át próbálgathatták az új metrókocsik üléseit az osztrák főváros lakói, hogy kiválasszák, a három modell közül melyiket szereljék be a vagonokba. Szoros versenyben az egyenes tartást biztosító Trigon nyert.

hirdetés

Egyenes hát, több hely a lábaknak vagy bármilyen testtartás – erről kellett dönteniük a bécsieknek a Wiener Linien legújabb közönségszavazása során. Az osztrák főváros közlekedési vállalata azt szerette volna ugyanis megtudni, hogy a három üléstípus – Trigon, Radial és Linea – közül melyikkel szereljék fel a legújabb metrókocsikat, az X-Wageneket, amelyek 2020 közepétől fokozatosan állnak majd forgalomba.

Trigon, Radial és Linea - ez a három üléstípus közül választhattak a bécsiek. © PID / Votava

A három üléstípust egy hónapon át tesztelhette a bécsi utazóközönség, hogy kiválasszák a kedvencüket. Végül az 5.600 szavazó 40 százaléka a Trigon mellett döntött, míg a második helyen a Linea végzett 34 százalékkal. A nagyobb lábteret biztosító Radial a résztvevők 26 százalékának volt a favoritja. Az új ülések az eddigi műanyag helyett laminált rétegelt falemezből készülnek, így nemcsak kényelmesek, de környezetbarátak is.

Az új metrószerelvény, az X-Wagen belső terének látványterve © Siemens AG Österreich

Az első X-Wagen 2020 közepén gördülhet végig Bécs metróhálózatán. A szerelvények az U1-U4-es vonalakon fokozatosan váltják majd le a 70-es évek óta forgalomban lévő "Ezüstnyilakat". 2024-től pedig a most épülő U5-ön is ezek szállítják majd az utasokat. 2030-ra így összesen 34 új klimatizált, akadálymentes és energiatakarékos LED-izzókkal felszerelt X-Wagenen utazhatnak a bécsiek.

hirdetés

Címkék

Olvasói vélemény: 0,0 / 10
Értékelés:
A cikk értékeléséhez, kérjük először jelentkezzen be!
Ha hozzá kíván szólni, jelentkezzen be!
 
hirdetés
hirdetés

Találkozzunk a Facebookon!

Ön szerint az éttermesek/szállodások felkészültek a GDPR-ra?

Kiadónk társoldalai