„Az idei csakis a túlélés éve lehet”

Csupa „H” betű: Hajdúszoboszlón találkozunk, ahol épp Hotelstars védjegyet kap az egyik Hunguest ház, és beszélgetés közben az is kiderül, Hajdúszoboszló mellett Hévíz a másik igencsak kedvelt magyarországi desztinációs helye. A tavalyi év eredményeiről és az idei lehetőségekről beszélgetünk a Hunguest első számú emberével, és arról, látszódik-e a hazai szállodaiparban az alagút vége?

Mit remélt Magyarország az EU-tagságtól és mi lett mindebből 20 év alatt?
Devizahitelezés, euróbevezetés, uniós pénzek, kilátások - online Klasszis Klubtalálkozó élőben Medgyessy Péterrel!

Vegyen részt és kérdezzen Ön is Magyarország korábbi miniszterelnökétől!

2024. április 22. 15:30

A részvétel ingyenes, regisztráljon itt!

- Vágjunk a közepébe: idei tervek? Mármint nem az álmok, hanem amelyek a valóságban majd elérhetők?

- Ha a 2012. évi szintet, a tavalyi eredményeinket elérjük – már jónak mondható az idei évünk. Bár az az igazság, aggodalommal nézek a megvalósítás elé, hiszen a belföldi kereslet, vendégforgalom finoman fogalmazva is kockázatosan alakul. Sok a megszorítás, a vállatoknál, cégeknél limitált a keretösszeg, ami cafeteriára fordítható, és szerintem a SZÉP-kártya hátrányára az Erzsébet-utalványra költik majd inkább ezt a keveset is el. A jelenlegi gazdasági körülmények nem engedik, hogy beruházásokat indítsunk, nagy fejlesztésekbe kezdjünk.

- Pedig tavaly, a szintén nehéz év ellenére előre indultak el…

- A zalakarosi MenDan Hotel üzemeltetését a CIB Lízing megbízásából valóban átvettük, Hunguest Hotel Damona néven üzemeltetjük, és a hévízi Hotel Mirage üzemeltetésére is megállapodást kötöttünk a tulajdonossal, amit januárban ki is nyitottunk. Igen, valóban előre léptünk 2012-ben, de a határhoz közeli nyugat-magyarországi vidéken, és elsősorban Hévízen és környékén nem olyan kockázatos új vállalkozásokba fogni, mert a szovjet utódállamok egyre növekvő vendégforgalmának köszönhetően (amiben jelentős szerepet játszik a sármelléki repülőtér idegenforgalmi szerepe) Hévíz egy külön világ a magyarországi turisztikai térképen.

- Hévíz tehát egy más világ. És Hajdúszoboszló, ahol most beszélgetünk?

- Ki kell mondanunk: innen elment, és úgy tűnik, egyhamar nem is csalogatható vissza az a német vendégkör egy jelentős része, amely meghatározó volt a város idegenforgalmi bevételében, ezt kell pótolni más desztinációból. A mai gazdasági helyzetben a hotelek esetében általánosságban elmondható, hogy nagyon szigorú gazdálkodás mentén lehet csak biztosítani a stabilitást, amely kizárólag a hiányzó eszközök pótlását, a meglévő HR-munka működtetését, a házaink zavartalan üzemeltetését jelenti. Azonban rendkívül fontos, hogy folyamatosan dolgozunk új vendégkör megszerzésén.

- Az ön megítélése szerint ezzel borítékolható a siker?

- Egy bizonyos pontig igen, azontúl nem. Azonban én most csak az idei évünkről beszélek, jövőre, nagyon remélem, megváltoznak a feltételek, megindul a gazdasági növekedés, és újra elindulhatunk előre.

- Most a hajdúszoboszlói Hunguest Hotel Aqua-Sol éttermében ülünk, ahol egy elegáns ünnepi fogadáson vagyunk túl, és ahol a séf és helyettese egy rollupon köszöntik a bejáratnál a betérőt, és nemcsak a fotójuk, a nevük szerepel, hanem személyesen is megjelennek a vendégek közt.

- Minden egységünkben nagy hangsúlyt fektetünk a gasztronómiára. Hiszen a szállodai szobán kívül ez az a másik terület, amelyet biztos felkeres a vendég, és meghatározó lehet. Meggyőződésem: a gasztronómiát nem lehet kiadni egy üdülő-, wellness-, gyógyszálloda esetében másnak, mert akkor nem lesz rálátásunk erre a fontos vendégtérre, és ha rossz, hozzá nem értő kézbe kerül, az a vendégforgalom terén jelentős csökkenést eredményezhet.

- Nyárra, nincs mese, a vendéglátás területén is forgalomba kell helyezni az adóhatósághoz bekötött pénztárgépeket.

- Megmondom őszintén, ennek csak örülünk. Mivel idáig is fehér számlázással történt esetünkben minden egységben a vendéglátás, nagy változást ez nálunk nem jelent. És az is biztos, hogy ez a versenyhelyzetet mindenképp javítja majd, ugyanis akik eddig ügyeskedtek, mostantól az új szabályozás alapján büntetlenül nehezebben tehetik meg. Itt a problémát kizárólag a szűkös határidő jelenti, remélem zökkenőmentesen fogják a szükséges eszközöket az erre szakosodott cégek biztosítani. Ez ügyben komoly félelmeink vannak.

- 2013-ról tehát összességében elmondhatjuk: a hazai idegenforgalom nagykönyvében nem a legsikeresebb évként jelenik majd meg. És az azt következő esztendő?

- Mint tudjuk, az a választás éve lesz. A választási hétvégék a szállodák esetében sosem generálnak nagy forgalmat, mindenki igyekszik lehetőség szerint odahaza, a lakhelyén tölteni ezt a fontos időpontot. De természetesen ez éves szinten nem meghatározó, remélem, hogy az idei év fordulópontot hoz a jövőt illetően.


Jelentős segítség érkezik állami szintről a bajba jutott visegrádi hotelnek

Jelentős segítség érkezik állami szintről a bajba jutott visegrádi hotelnek 

A súlyos mértékű tűzkárt szenvedett, több mint 100 főt foglalkoztató, 4 csillagos szálloda Hotel Silvanus helyreállításához az MTÜ 60 millió forinttal járul hozzá.
Tarcalon találkoztak a magyar kastélyszállodások, hamarosan Olaszországba indulnak

Tarcalon találkoztak a magyar kastélyszállodások, hamarosan Olaszországba indulnak 

A kastélyszállodások Tarcalon, az Andrássy Kúriában tartották éves közgyűlésüket április 15-én, hétfőn.
Bemutatkozott a BOTANIQ Collection prémium turisztikai brand

Bemutatkozott a BOTANIQ Collection prémium turisztikai brand 

Igencsak látványos rendezvény keretében, április 11-én, a Pesti Vigadóban debütált az új brand. Ahol az is kiderült, mit rejtenek a "titkos kertek"?
Díjeső a TRIBE budapesti tagjának

Díjeső a TRIBE budapesti tagjának  

Három kategóriában is díjazták a WING által fejlesztett TRIBE Hotel Budapest Stadiumot a LIV Hospitality Design Awards-on.
Világszerte szárnyal a hotelipar topszegmens területe

Világszerte szárnyal a hotelipar topszegmens területe 

A nemzetközi tanácsadó cég elemzése szerint kiemelkedő évet zárt a globális hotelpiac.
Indul a Marriott saját képzési programja

Indul a Marriott saját képzési programja 

LevelUp! elnevezéssel innovatív képzés indul a vendéglátóipari szakemberhiány pótlására a Marriott cégcsoport kezdeményezésére.
Moderonak indult, Meleaként nyílt meg Sárvár új ötcsillagos, tóparti szálláshelye

Moderonak indult, Meleaként nyílt meg Sárvár új ötcsillagos, tóparti szálláshelye 

Amelyet egy meghívásnak köszönhetően mi is kipróbálhattunk.
KSH: a vendégéjszakák száma 19, a vendégeké 23 százalékkal nőtt 2023 februárjához képest

KSH: a vendégéjszakák száma 19, a vendégeké 23 százalékkal nőtt 2023 februárjához képest 

A belföldi vendégek által eltöltött éjszakák száma 14, a külföldi vendégéjszakáké 24 százalékkal emelkedett.
Sajátos akciót hirdetett a leégett hotel - saját vendégei építhetik újjá

Sajátos akciót hirdetett a leégett hotel - saját vendégei építhetik újjá 

Adománygyűjtő akciót hirdetett a visegrádi hotel vezetősége.
A hotel, amely csak vonattal érkező vendégeket fogad

A hotel, amely csak vonattal érkező vendégeket fogad 

Norvégia legnagyobb fjordja közelében, gyönyörű környezetben fekszik a Vatnahalsen Hotel.

Interjú

Vámos Nóra: „Sokszor minden lépésért meg kellett küzdeni”

Vámos Nóra: „Sokszor minden lépésért meg kellett küzdeni” 

A helyszín a Hardangervidda Nemzeti Park, ahol annak idején Amundsen készült fel az Antarktisz-expedícióra.
Első az életképesség: fenntartható üzleti modell a vendéglátásban

Első az életképesség: fenntartható üzleti modell a vendéglátásban 

A vendéglátóipar fenntarthatósági fordulata elkerülhetetlen az ökológiai lábnyomunk csökkentéséért - de vajon hatékonyan cselekedhet-e a fenntarthatóságért egy olyan vendéglátóhely, amelynek saját jövője sincs biztosítva?
Magyar konyha, magas minőségben – a VIRTU étterem séfjével beszélgettünk

Magyar konyha, magas minőségben – a VIRTU étterem séfjével beszélgettünk 

Lendvai Levente az Arany Kaviárból érkezett a MOL torony tetején található VIRTU étterem konyhafőnöki pozíciójába.