Egyre kevésbé adnak béren kívüli juttatásokat a kisvállalkozások

Míg a kisebb méretű kkv-k körében egyre kevésbé alkalmaznak béren kívüli juttatásokat, a nagyobb vállalkozások túlnyomó részénél továbbra is népszerű juttatási forma. A különböző cafeteria elemeket tekintve továbbra is az étkezési és a közlekedési hozzájárulás a legnépszerűbb – derül ki a kkv vezetők körében végzett K&H kkv bizalmi index kutatás adataiból.

Az 500 hazai mikro-, kis-, és középvállalkozás megkérdezésével végzett negyedéves K&H kkv kutatás azt mutatja, hogy még a vállalkozások fele sem, mindössze 47%-uk kalkulál a jelenleg alkalmazható béren kívüli juttatások valamelyik formájával. Ez az arány jóval elmarad a 2008-as csúcsidőszaktól, amikor még a kkv-k 80%-a alkalmazta annak valamelyik formáját. A béren kívüli juttatások után fizetendő EHO 10-ről 14%-ra történő emelését követően pedig ez az arány idén várhatóan már nem is fog tovább növekedni.

„A cafeteria elemek közül egyértelműen az étkezési hozzájárulás a legfontosabb, hiszen a vállalkozások 24%-a alkalmazza, ugyanakkor ez az arány 2008 óta legalacsonyabb érték. Igaz, a felmérés az Erzsébet utalvány felhasználási körének bővítése előtt jelent meg, így azóta ez az arány még emelkedhetett. A közlekedési költségtérítést, mint a második legtöbbet alkalmazott béren kívüli juttatást, a kkv vezetők ötöde tervezi nyújtani dolgozóinak, azonban ennek a juttatási formának az alkalmazása is folyamatosan csökken 2010 óta. A kedvező adózású juttatási formák közé tartozó SZÉP Kártya is veszített tavalyi népszerűségéből, mivel idén a kkv-k 8%-a tervezi alkalmazni, de továbbra is az élmezőnyben tartózkodik” - mondta el Németh László, a K&H kkv marketing főosztály vezetője.

Nagyobb cég, több cafeteria

A vállalkozás méretével párhuzamosan növekszik a béren kívüli juttatások alkalmazásának gyakorisága is. „A mikrovállalkozásoknál és a kisvállalkozásoknál a cafeteria juttatásokat alkalmazók aránya csupán 42% illetve 48%. Ez azt mutatja, hogy sok kisvállalkozás a cafeteria szűkítésével is próbál költségeket csökkenteni” – mondta el a kkv szakértő.

„A középvállalatoknál azonban továbbra is népszerűek a béren kívüli juttatások, hiszen idén 74%-uk tervezi alkalmazni valamely cafeteria elemet. Emellett a középvállalatoknál az étkezési hozzájárulás és a közlekedési költség térítése mellett jelentős a befektetés típusú béren kívüli hozzájárulások alkalmazása is. Az egészségpénztári befizetést és a nyugdíjpénztári kiegészítést megközelítőleg minden negyedik középvállalat alkalmazza” – magyarázta a kkv szakértő.


Művészet és vendéglátás a Káli-medencében

Művészet és vendéglátás a Káli-medencében 

A Káli Art Inn lett 2023-ban az Art is Business Díj Vállalati kategóriájának győztese. Tulajdonosai, a Molnár Júlia–Héjja Róbert házaspár, szívvel-lélekkel elkötelezett amellett, hogy ötvözze a vendéglátást a művészetek szenvedélyes támogatásával. A Káli Art Park kialakításával pedig olyan egyedülálló kiállítóhelyet hoztak létre, ahol a kortárs szobrászművészek bemutathatják és értékesíthetik alkotásaikat.
Hamis hotelértékelések - mit tehetünk a csalók ellen?

Hamis hotelértékelések - mit tehetünk a csalók ellen? 

A tanulmányok szerint a fogyasztók több mint 90%-át befolyásolják az utazástervezésben az online platformokon posztolt értékelések, így nem meglepő, hogy az ágazat nagy harcot vív a hamis értékelésekkel, beleértve az indokolatlan rágalmazást és az érdemtelen túlértékelést egyaránt.
Szállodatörténelmet ír a Hunguest

Szállodatörténelmet ír a Hunguest 

480 teniszpálya területével egyenlő fejlesztést tudhat maga mögött a Hunguest, ami történelmi léptékű, hiszen Magyarországon ilyen volumenű szállodaipari felújítás és szállodaépítés még nem zajlott
Ráborították az asztalt a Bookingra

Ráborították az asztalt a Bookingra 

A beérkezett észrevételek értékelése után immár végleges a Gazdasági Versenyhivatal jelentése a hazai online szálláshely-közvetítési és szálláspiacon elvégzett gyorsított ágazati vizsgálatról. A Booking-botrányként elhíresült ügyben a hatóság több javaslatot is megfogalmazott a magyar fogyasztók és a hazai szállásadók védelme érdekében.
Kiemelkedő vendégforgalom a vidéki fürdővárosokban

Kiemelkedő vendégforgalom a vidéki fürdővárosokban 

A téli időszakban is az egyik legfontosabb turisztikai motiváció az egészségturizmus, amely így Magyarország egyik legjelentősebb, négyévszakos turisztikai terméke. Azon vidéki települések, ahol a gyógy- és élményfürdő mellett magas színvonalú szolgáltatások is várják a vendégeket, ebben az időszakban az átlagosnál nagyobb forgalomra és magasabb foglaltságra számíthatnak.
A 30 milliós gyémántgyűrű rejtélyes eltűnése

A 30 milliós gyémántgyűrű rejtélyes eltűnése 

A párizsi Ritz alkalmazottainak volt néhány izgalmas órája, mire egy porszívózsákból előkerült az ellopottnak hitt ékszer.
Nyáron nyílik a Kimpton Hotels első szállodája Budapesten

Nyáron nyílik a Kimpton Hotels első szállodája Budapesten 

A Kimpton Hotels, az Intercontinental Hotels Group luxus lifestyle márkája, amely világszerte több, mint 80 egységgel rendelkezik. A 2024 nyarán nyíló, Bem téren épülő, dunai panorámás patinás épület szintén ennek az izgalmas boutique brandnek ad majd otthont.
Vendégélmény fokozása az AR segítségével

Vendégélmény fokozása az AR segítségével 

A vendéglátóipar mindig is élen járt az új technológiák bevezetésében a vendégélmény fokozása érdekében. A mobil bejelentkezéstől a személyre szabott szolgáltatásokig a szállodák folyamatosan innovatív módokat keresnek ügyfeleik kielégítésére. Az egyik technológia, amely forradalmasíthatja a vendéglátást, az a kiterjesztett valóság (AR).
Rangos nemzetközi díjat nyert a Hunguest Hotels arculata

Rangos nemzetközi díjat nyert a Hunguest Hotels arculata 

A Hunguest Hotels megújult arculata elnyerte a Német Formatervezési Tanács által alapított German Design Award 2024 díjat a márkaidentitás kategóriában.
A Dorothea Hotel elnyerte az Év Hotelprojektje díjat

A Dorothea Hotel elnyerte az Év Hotelprojektje díjat 

A BDPST Ingatlanfejlesztő egyik projektje, a Dorothea Hotel nyerte a Portfolio Property Awards díjátadóján az Év Hotelprojektje kategóriában járó elismerést kedden Budapesten. Az eseményen az év legkiemelkedőbb hazai teljesítményeit, megoldásait és fejlesztéseit bírálták.

Interjú

Hat érdekes és meghatározó téma a JAB Csoporttal

Hat érdekes és meghatározó téma a JAB Csoporttal 

Olyan szakmai információk, amelyekről ritkán esik szó az európai szállodai és kiskereskedői területen piacvezetőnek számító német alapítású textilcég esetén.
Vámos Nóra: „Sokszor minden lépésért meg kellett küzdeni”

Vámos Nóra: „Sokszor minden lépésért meg kellett küzdeni” 

A helyszín a Hardangervidda Nemzeti Park, ahol annak idején Amundsen készült fel az Antarktisz-expedícióra.
Első az életképesség: fenntartható üzleti modell a vendéglátásban

Első az életképesség: fenntartható üzleti modell a vendéglátásban 

A vendéglátóipar fenntarthatósági fordulata elkerülhetetlen az ökológiai lábnyomunk csökkentéséért - de vajon hatékonyan cselekedhet-e a fenntarthatóságért egy olyan vendéglátóhely, amelynek saját jövője sincs biztosítva?