Elmarasztalták az európai vízumpolitikát

Tették ezt a londoni World Travel Market-on fejlődő országok miniszterei, turisztikai szakemberek, akik megalázónak és a gyarmati időket idézőnek nevezték a vízum ügyintézés folyamatát.

Mit remélt Magyarország az EU-tagságtól és mi lett mindebből 20 év alatt?
Devizahitelezés, euróbevezetés, uniós pénzek, kilátások - online Klasszis Klubtalálkozó élőben Medgyessy Péterrel!

Vegyen részt és kérdezzen Ön is Magyarország korábbi miniszterelnökétől!

2024. április 22. 15:30

A részvétel ingyenes, regisztráljon itt!

Egy vezető indiai utazásszervező ügyvezető igazgatója, Peter Kerkar odáig jutott, hogy az európai vízumok megszerzése rosszabb, mint egy adóellenőrzés. Az eljárást egyszerűsíteni kell, felszámolni az ellentmondásokat, ha indiai turistákat várunk. Az ellentmondás pedig egyebek mellett abban áll, hogy míg a reménybeli, úgynevezett fejlődő küldőországok közül sokba vízum nélkül áradnak európai futball huligánok, pedofilek, terrorista gyanús elemek, pedofilek, addig ugyanezen országok állampolgárai sokszor megalázó körülmények, kérdezősködés után jutnak csak a beutazáshoz szükséges engedélyhez. Ezen országok akár nagy köztiszteletben álló állampolgárai is csak bonyolult eljárás során juthatnak hozzá európai, Egyesült Államokba, Kanadába vagy Ausztráliába szóló vízumukhoz. A visszautasítások teljesen következetlenül történnek, akár egy együtt utazni kívánó család tagjait is elszakítva egymástól - tette hozzá Peter Kerkar. Az egész a gyarmati idők érzetét keltheti az érintettekben - vélte több, az európai döntéshozókat szorongató ázsiai, afrikai és latin-amerikai szaktárca vezetője valamint turisztikai szakember.  

Katar turisztikai hivatalának elnöke, Ahmed Abdullah Al Nuaimi megjegyezte: a Perzsa-öböl térségéből inkább utaznak Ázsiába, minthogy alávessék magukat a vízum megszerzés megpróbáltstásainak. Hazánkat az utóbbi időkben érte számos kritika pont a Közel-Keletről és a Perzsa-öböl menti országokból. Az érintettek a fentiekhez hasonló kritikákat fogalmaztak meg illetve javasolták az ügyintézés egyszerűsítését, ha Magyarország igazán szeretné a lábát megvetni a térségben, mint turisztikai úticél.

Marthinus van Schalkwyk, a Dél-Afrikai Köztársaság turizmus minisztere megjegyezte, három dolgot kell átgondolni ahhoz, hogy a turizmus a válságot követő bizonytalanságból magához térjen: a vízum kiadás problémáit, a szegényebb országok turizmusba történő bevonását valamint a légiközlekedést szabályozó Chicago-i Egyezményt. Utóbbi szerint légi járatok az országok közötti kétoldalú megegyezések alapján nyithatók. Ezt a 64 évvel ezelőtt létrejött szemléletet fel kell számolni - szólított fel a miniszter. Elmondta: manapság, amikor mindenki az internet polgára lehet, szükséges lenne az elektronikus vízum szélesebb körű elterjedése, mely a vízum ügyintézés költségeit is csökkentené.

Kenya és Nigéria turizmusért felelős miniszterei a különböző utazási tanácsadó portálokon verték el a port, amiért azok szerintük tévesen tájékoztatják az utazó közönséget az országaik történéseiről. Najib Balala, kenyai miniszter úgy véli, a portálok az állandó terrorfenyegetettség érzetét keltik az emberekben.

Trond Giske, Norvégia kereskedelmi és ipari minisztere ekképp vélekedett a probléma gyökeréről: „Európa kezdi szem elől veszteni a multikulturalizmus előnyeit egy globalizált világban.” A turizmus ágazatra leselkedő legnagyobb fenyegetés szerinte az idegenellenesség és az intolerancia. Hozzátette: pedig a kulturális sokszínűség óriási forrás Európa számára, melyet nem szabad nem kihasználni és előnyünkre fordítani.


Művészet és vendéglátás a Káli-medencében

Művészet és vendéglátás a Káli-medencében 

A Káli Art Inn lett 2023-ban az Art is Business Díj Vállalati kategóriájának győztese. Tulajdonosai, a Molnár Júlia–Héjja Róbert házaspár, szívvel-lélekkel elkötelezett amellett, hogy ötvözze a vendéglátást a művészetek szenvedélyes támogatásával. A Káli Art Park kialakításával pedig olyan egyedülálló kiállítóhelyet hoztak létre, ahol a kortárs szobrászművészek bemutathatják és értékesíthetik alkotásaikat.
Hamis hotelértékelések - mit tehetünk a csalók ellen?

Hamis hotelértékelések - mit tehetünk a csalók ellen? 

A tanulmányok szerint a fogyasztók több mint 90%-át befolyásolják az utazástervezésben az online platformokon posztolt értékelések, így nem meglepő, hogy az ágazat nagy harcot vív a hamis értékelésekkel, beleértve az indokolatlan rágalmazást és az érdemtelen túlértékelést egyaránt.
Szállodatörténelmet ír a Hunguest

Szállodatörténelmet ír a Hunguest 

480 teniszpálya területével egyenlő fejlesztést tudhat maga mögött a Hunguest, ami történelmi léptékű, hiszen Magyarországon ilyen volumenű szállodaipari felújítás és szállodaépítés még nem zajlott
Ráborították az asztalt a Bookingra

Ráborították az asztalt a Bookingra 

A beérkezett észrevételek értékelése után immár végleges a Gazdasági Versenyhivatal jelentése a hazai online szálláshely-közvetítési és szálláspiacon elvégzett gyorsított ágazati vizsgálatról. A Booking-botrányként elhíresült ügyben a hatóság több javaslatot is megfogalmazott a magyar fogyasztók és a hazai szállásadók védelme érdekében.
Kiemelkedő vendégforgalom a vidéki fürdővárosokban

Kiemelkedő vendégforgalom a vidéki fürdővárosokban 

A téli időszakban is az egyik legfontosabb turisztikai motiváció az egészségturizmus, amely így Magyarország egyik legjelentősebb, négyévszakos turisztikai terméke. Azon vidéki települések, ahol a gyógy- és élményfürdő mellett magas színvonalú szolgáltatások is várják a vendégeket, ebben az időszakban az átlagosnál nagyobb forgalomra és magasabb foglaltságra számíthatnak.
A 30 milliós gyémántgyűrű rejtélyes eltűnése

A 30 milliós gyémántgyűrű rejtélyes eltűnése 

A párizsi Ritz alkalmazottainak volt néhány izgalmas órája, mire egy porszívózsákból előkerült az ellopottnak hitt ékszer.
Nyáron nyílik a Kimpton Hotels első szállodája Budapesten

Nyáron nyílik a Kimpton Hotels első szállodája Budapesten 

A Kimpton Hotels, az Intercontinental Hotels Group luxus lifestyle márkája, amely világszerte több, mint 80 egységgel rendelkezik. A 2024 nyarán nyíló, Bem téren épülő, dunai panorámás patinás épület szintén ennek az izgalmas boutique brandnek ad majd otthont.
Vendégélmény fokozása az AR segítségével

Vendégélmény fokozása az AR segítségével 

A vendéglátóipar mindig is élen járt az új technológiák bevezetésében a vendégélmény fokozása érdekében. A mobil bejelentkezéstől a személyre szabott szolgáltatásokig a szállodák folyamatosan innovatív módokat keresnek ügyfeleik kielégítésére. Az egyik technológia, amely forradalmasíthatja a vendéglátást, az a kiterjesztett valóság (AR).
Rangos nemzetközi díjat nyert a Hunguest Hotels arculata

Rangos nemzetközi díjat nyert a Hunguest Hotels arculata 

A Hunguest Hotels megújult arculata elnyerte a Német Formatervezési Tanács által alapított German Design Award 2024 díjat a márkaidentitás kategóriában.
A Dorothea Hotel elnyerte az Év Hotelprojektje díjat

A Dorothea Hotel elnyerte az Év Hotelprojektje díjat 

A BDPST Ingatlanfejlesztő egyik projektje, a Dorothea Hotel nyerte a Portfolio Property Awards díjátadóján az Év Hotelprojektje kategóriában járó elismerést kedden Budapesten. Az eseményen az év legkiemelkedőbb hazai teljesítményeit, megoldásait és fejlesztéseit bírálták.

Interjú

Vámos Nóra: „Sokszor minden lépésért meg kellett küzdeni”

Vámos Nóra: „Sokszor minden lépésért meg kellett küzdeni” 

A helyszín a Hardangervidda Nemzeti Park, ahol annak idején Amundsen készült fel az Antarktisz-expedícióra.
Első az életképesség: fenntartható üzleti modell a vendéglátásban

Első az életképesség: fenntartható üzleti modell a vendéglátásban 

A vendéglátóipar fenntarthatósági fordulata elkerülhetetlen az ökológiai lábnyomunk csökkentéséért - de vajon hatékonyan cselekedhet-e a fenntarthatóságért egy olyan vendéglátóhely, amelynek saját jövője sincs biztosítva?
Magyar konyha, magas minőségben – a VIRTU étterem séfjével beszélgettünk

Magyar konyha, magas minőségben – a VIRTU étterem séfjével beszélgettünk 

Lendvai Levente az Arany Kaviárból érkezett a MOL torony tetején található VIRTU étterem konyhafőnöki pozíciójába.