Európa legnagyobb repülős rendezvénye Berlinben

Európa legnagyobb repülős rendezvényén, a 4 nap alatt mintegy 350.000 látogatót vonzó ILA Air Shown kapott bemutatkozási lehetőséget Magyarország turisztikai kínálata a Magyar Turizmus Zrt. németországi / svájci képviselete és a Gold Timer alapítvány együttműködésének keretében.

A Berlinben, szeptember 13-16. között megvalósult rendezvény jelentőségét mutatja, hogy itt jelentik be a világ legnagyobb civil és harcászati repülőgép vásárlásait is. A szakmai és nagyközönségi programokkal színesített eseményen a vendégek a legújabb repülős fejlesztéseket is megtekinthették mind a földön, mind pedig a levegőben.

A Gold Timer alapítvány LI2 repülőgépe – amely a DC3-as orosz változata – hatalmas sikert aratott. Érdekesség, hogy a 19 férőhelyes gépben – melyet luxus méretű helyekkel alakítottak ki –semmit nem modernizáltak, és ilyen repülésképes gépből mindösszesen egy darab van a világon. A nagyközönség számára péntektől vasárnapig nyitva tartó rendezvényen így nem csoda, hogy reggel 10 és este hat óra között folyamatos volt a sorban állás a gép előtt. Az óriási érdeklődést mutatja, hogy a látogatók a nap folyamán legkevesebb fél vagy egy óra várakozás után jutottak be a Kármán Tódorról elkeresztelt repülőbe. A rendkívül szeles idő miatt a Magyar Turizmus Zrt. külképviselete a gép belsejében állította fel információs standját, amely szintén nagy népszerűségnek örvendett. Az érdeklődők a repülőgéppel kapcsolatos információk mellett Budapestről, a Balatonról és Magyarország általános turisztikai kínálatáról tájékozódhattak a három nagyközönségi nap folyamán. Ahogy az már Németországban megszokott, rendkívül nagy igény mutatkozott Budapest, a rendezvények, valamint a Balatonnal kapcsolatos turisztikai információk, ajánlatok iránt, de sokan érdeklődtek a hazai egészségturisztikai kínálatról is.

A KSH legfrissebb statisztikai adatai szerint a német vendégek 1.187.100 vendégéjszakát töltöttek el a magyarországi kereskedelmi szálláshelyeken a 2012. január-júliusi időszakban, ami 4,1%-os növekedést jelent az előző év azonos időszakához képest.


Művészet és vendéglátás a Káli-medencében

Művészet és vendéglátás a Káli-medencében 

A Káli Art Inn lett 2023-ban az Art is Business Díj Vállalati kategóriájának győztese. Tulajdonosai, a Molnár Júlia–Héjja Róbert házaspár, szívvel-lélekkel elkötelezett amellett, hogy ötvözze a vendéglátást a művészetek szenvedélyes támogatásával. A Káli Art Park kialakításával pedig olyan egyedülálló kiállítóhelyet hoztak létre, ahol a kortárs szobrászművészek bemutathatják és értékesíthetik alkotásaikat.
Hamis hotelértékelések - mit tehetünk a csalók ellen?

Hamis hotelértékelések - mit tehetünk a csalók ellen? 

A tanulmányok szerint a fogyasztók több mint 90%-át befolyásolják az utazástervezésben az online platformokon posztolt értékelések, így nem meglepő, hogy az ágazat nagy harcot vív a hamis értékelésekkel, beleértve az indokolatlan rágalmazást és az érdemtelen túlértékelést egyaránt.
Szállodatörténelmet ír a Hunguest

Szállodatörténelmet ír a Hunguest 

480 teniszpálya területével egyenlő fejlesztést tudhat maga mögött a Hunguest, ami történelmi léptékű, hiszen Magyarországon ilyen volumenű szállodaipari felújítás és szállodaépítés még nem zajlott
Ráborították az asztalt a Bookingra

Ráborították az asztalt a Bookingra 

A beérkezett észrevételek értékelése után immár végleges a Gazdasági Versenyhivatal jelentése a hazai online szálláshely-közvetítési és szálláspiacon elvégzett gyorsított ágazati vizsgálatról. A Booking-botrányként elhíresült ügyben a hatóság több javaslatot is megfogalmazott a magyar fogyasztók és a hazai szállásadók védelme érdekében.
Kiemelkedő vendégforgalom a vidéki fürdővárosokban

Kiemelkedő vendégforgalom a vidéki fürdővárosokban 

A téli időszakban is az egyik legfontosabb turisztikai motiváció az egészségturizmus, amely így Magyarország egyik legjelentősebb, négyévszakos turisztikai terméke. Azon vidéki települések, ahol a gyógy- és élményfürdő mellett magas színvonalú szolgáltatások is várják a vendégeket, ebben az időszakban az átlagosnál nagyobb forgalomra és magasabb foglaltságra számíthatnak.
A 30 milliós gyémántgyűrű rejtélyes eltűnése

A 30 milliós gyémántgyűrű rejtélyes eltűnése 

A párizsi Ritz alkalmazottainak volt néhány izgalmas órája, mire egy porszívózsákból előkerült az ellopottnak hitt ékszer.
Nyáron nyílik a Kimpton Hotels első szállodája Budapesten

Nyáron nyílik a Kimpton Hotels első szállodája Budapesten 

A Kimpton Hotels, az Intercontinental Hotels Group luxus lifestyle márkája, amely világszerte több, mint 80 egységgel rendelkezik. A 2024 nyarán nyíló, Bem téren épülő, dunai panorámás patinás épület szintén ennek az izgalmas boutique brandnek ad majd otthont.
Vendégélmény fokozása az AR segítségével

Vendégélmény fokozása az AR segítségével 

A vendéglátóipar mindig is élen járt az új technológiák bevezetésében a vendégélmény fokozása érdekében. A mobil bejelentkezéstől a személyre szabott szolgáltatásokig a szállodák folyamatosan innovatív módokat keresnek ügyfeleik kielégítésére. Az egyik technológia, amely forradalmasíthatja a vendéglátást, az a kiterjesztett valóság (AR).
Rangos nemzetközi díjat nyert a Hunguest Hotels arculata

Rangos nemzetközi díjat nyert a Hunguest Hotels arculata 

A Hunguest Hotels megújult arculata elnyerte a Német Formatervezési Tanács által alapított German Design Award 2024 díjat a márkaidentitás kategóriában.
A Dorothea Hotel elnyerte az Év Hotelprojektje díjat

A Dorothea Hotel elnyerte az Év Hotelprojektje díjat 

A BDPST Ingatlanfejlesztő egyik projektje, a Dorothea Hotel nyerte a Portfolio Property Awards díjátadóján az Év Hotelprojektje kategóriában járó elismerést kedden Budapesten. Az eseményen az év legkiemelkedőbb hazai teljesítményeit, megoldásait és fejlesztéseit bírálták.

Interjú

Hat érdekes és meghatározó téma a JAB Csoporttal

Hat érdekes és meghatározó téma a JAB Csoporttal 

Olyan szakmai információk, amelyekről ritkán esik szó az európai szállodai és kiskereskedői területen piacvezetőnek számító német alapítású textilcég esetén.
Vámos Nóra: „Sokszor minden lépésért meg kellett küzdeni”

Vámos Nóra: „Sokszor minden lépésért meg kellett küzdeni” 

A helyszín a Hardangervidda Nemzeti Park, ahol annak idején Amundsen készült fel az Antarktisz-expedícióra.
Első az életképesség: fenntartható üzleti modell a vendéglátásban

Első az életképesség: fenntartható üzleti modell a vendéglátásban 

A vendéglátóipar fenntarthatósági fordulata elkerülhetetlen az ökológiai lábnyomunk csökkentéséért - de vajon hatékonyan cselekedhet-e a fenntarthatóságért egy olyan vendéglátóhely, amelynek saját jövője sincs biztosítva?