Exponenciális fejlődés Marokkóban

Az észak-afrikai országban tartotta a MUISZ 3. külföldi közgyűlését. Erről egy másik cikkünkben számolunk be. Itt pedig álljon az, hogy a fapados éra most épp VI. Mohammed országába hozza el a turizmus korábban nem látott növekedését, amiből a magyarok növekvő számban veszik ki részüket.

Épp elégszer emlegettük már, hogy a két diszkont firma, a Wizz Air és Ryanair az open skies-nak köszönhetően, a két ország légügyi hatóságainak áldásával elkezdett üzemelni Budapestről Agadir és Marrékes repülőtereire. Trommler Miklós, Magyarország marokkói nagykövete és Rachid en Naciri, a Marokkói Nemzeti Turisztikai Hivatal, lengyelországi és kelet-európai igazgatója szerint ez katalizátor szerepet játszott az érkezések és éjszakák ugrásszerű bővülésének megindulásában.

A tavaly téli menetrenddel indult 2-2 közvetlen járatnak köszönhetően 2017-ben már 9374-en érkeztek. 2016-ban 4942-en, míg 4823-an 2015-ben. A nagy megugrás a tavalyi év utolsó két hónapjában történt; 2057 illetve 1838 érkezésről számolhatott be en Naciri. Hasonlóképpen az idei év első két hónapja is óriási változás 2017 hasonló időszakához mérve. A januári 2105 utas 353%-os növekedés az alacsony előző évi bázishoz képest. Februárban 1242-en érkeztek. Egész évben mintegy 30 ezer érkezésre számítanak.

Bár a vendégéjszakák számáról pontos adatot nem kaptunk, Rachid en Naciri elmondta, hogy átlagosan 7 éjszakát töltenek az orszában az emberek. Ez az átlag vélhetően csökken majd, ha Wizz Air a Ryanair mellé felsorakoztatja saját, heti egyszer közlekedő marrékesi járatát 2019 telével. Évek óta szerepel a napirenden a Royal Air Maroc (RAM) Casablanca-Budapest járata. A marokkói benfenntesek szerint heti háromszor tervezett járat indításának 2020. előtt nem látni különösebb realitását. Úgy vélik, ha a járat a két város közti napi üzleti forgalmon keveset is segít, a RAM kiterjedt belföldi és afrikai hálózatára vevők lehetnek a magyar utasok is.

Vissza a meglévő légi összeköttetéshez! A fenti számokat a turisztikai hivatal bocsátotta rendelkezésünkre. A két légitársaság gépei heti két alkalommal közlekednek. A Ryanair Boeingjai 189, a Wizz A320-asai 180, a 321-esei 230 ülést kínálnak. De értelemszerűen nem mindenki velük repül. Házi feladat, a kihasználtság kiszámítása.

A MUISZ-közgyűlésről hazafele tartva az Agadir-Budapest járatra delegált A321-es 230 fős kabinjában majdnem a végtelen kozmosz élménye kerítette hatalmába az embert. Az űrt minden bizonnyal segít majd betölteni az is, ha a királyság és kis hazánk közti forgalomból a beutasok is kiveszik a részüket. „Miért ne mehetnének a marokkói drukkerek a moszkvai labdarúgó vb-re budapesti megállóval?” — vetett fel egy kortárs programlehetőséget Trommler Miklós nagykövet. De lehet, hogy még a MICE-turisták is érdeklődnek a hazai lehetőségek iránt. Csak a vízum beszerzése ne szegje kedvüket.

És hogy mit láttunk Marokkóból? Megtudja, aki előfizet a Turizmus & Vendégre!


Csendes Olivér az ÖW-től továbblép

Csendes Olivér az ÖW-től továbblép  

Csendes Olivér, az Österreich Werbung (ÖW) digitális és innovációs igazgatója nyártól a Visit Hungary vezérigazgatójaként folytatja munkáját.
Ausztrália a legvonzóbb célország a munka miatt költözni vágyóknak

Ausztrália a legvonzóbb célország a munka miatt költözni vágyóknak 

Magyarország a korábbi, 2018-as felmérés óta 18 helyet csúszott vissza a népszerű városok rangsorában, így 2023-ban a 74. helyre került.
Új vasútvonal épülhet a spanyol tengerparton, ami összeköti a tengerparti városokat

Új vasútvonal épülhet a spanyol tengerparton, ami összeköti a tengerparti városokat 

Az új vonatvonal a turisták számára is lehetővé tenné, hogy minél többet fedezzenek fel Costa del Sol izgalmas turisztikai látványosságaiból.
Így nyerhet Bécsben a Sigmund Freud-kihívással

Így nyerhet Bécsben a Sigmund Freud-kihívással  

A részvételhez csupán az ivie városnéző alkalmazást kell letölteni.
Ha Londont már látta, íme a vidéki Anglia 5 ikonikus és ritkábban látott látnivalója

Ha Londont már látta, íme a vidéki Anglia 5 ikonikus és ritkábban látott látnivalója 

London kiváló vasúti összeköttetésekkel rendelkezik a környező városokba, ahol számtalan csábító egynapos kirándulási helyszín található.
Osztrák paradigmaváltás a turizmusban

Osztrák paradigmaváltás a turizmusban 

A turizmussal kapcsolatos fontos kérdésekre adhat választ Ausztria több kezdeményezése és kiállítása.
Magyar tervezők alkotásai az olasz múzeumban

Magyar tervezők alkotásai az olasz múzeumban 

Olaszország legkiválóbb múzeuma adott otthont a magyar alkotásoknak a Milan Design Week alatt.
Amszterdam betiltja az új szállodák építését a tömegturizmus visszaszorítása érdekében

Amszterdam betiltja az új szállodák építését a tömegturizmus visszaszorítása érdekében 

A holland város a turisták által eltöltött éjszakák számát is korlátozza.
Horvátországot idén is elözönlik honfitársaink a főszezonban

Horvátországot idén is elözönlik honfitársaink a főszezonban 

Az előzetes foglalások alapján biztosra vehető: idén is sok magyar vakációzik az Adrián.
Friss számok a németországi beutazó turizmus alakulásáról

Friss számok a németországi beutazó turizmus alakulásáról 

DZT: év kezdetétől február végéig az előző év ugyanezen időszakához képest 7,8 százalékos a növekedés.

Interjú

Hat érdekes és meghatározó téma a JAB Csoporttal

Hat érdekes és meghatározó téma a JAB Csoporttal 

Olyan szakmai információk, amelyekről ritkán esik szó az európai szállodai és kiskereskedői területen piacvezetőnek számító német alapítású textilcég esetén.
Vámos Nóra: „Sokszor minden lépésért meg kellett küzdeni”

Vámos Nóra: „Sokszor minden lépésért meg kellett küzdeni” 

A helyszín a Hardangervidda Nemzeti Park, ahol annak idején Amundsen készült fel az Antarktisz-expedícióra.
Első az életképesség: fenntartható üzleti modell a vendéglátásban

Első az életképesség: fenntartható üzleti modell a vendéglátásban 

A vendéglátóipar fenntarthatósági fordulata elkerülhetetlen az ökológiai lábnyomunk csökkentéséért - de vajon hatékonyan cselekedhet-e a fenntarthatóságért egy olyan vendéglátóhely, amelynek saját jövője sincs biztosítva?