Februárban is növekedett a vendégforgalom

2018. februárban a külföldi vendégek által eltöltött éjszakák száma 7,4, a belföldi vendégek által eltöltötteké 11%-kal haladta meg az előző év azonos időszakát. A kereskedelmi szálláshelyek  összes bruttó árbevétele 12%-kal emelkedett - tudtuk  meg a KSH legfrissebb adatait.

 

2018. februárban az előző év azonos hónapjához képest a külföldi vendégek száma 6,4, az általuk eltöltött vendégéjszakáké 7,4%-kal emelkedett, így megközelítette a 777 ezret. A vendégéjszakában mért forgalom mindegyik szállástípusban jelentősen nőtt. A vendégéjszakák kilenctizedét adó szállodákban 5,4%-os volt a növekedés mértéke. A külföldi vendégéjszakák száma Nyugat-Dunántúl kivételével valamennyi turisztikai régióban nőtt.

A belföldi vendégek száma 10%-kal, az általuk eltöltött vendégéjszakáké 11%-kal bővült, ami így meghaladta a 784 ezret. A vendégéjszakában mért forgalom az üdülőházak kivételével mindegyik szállástípusban emelkedett. A belföldi vendégéjszakák több mint nyolctizedét realizáló szállodákban 10%-os volt a növekedés. A belföldi vendégforgalom csak a csekély részesedéssel bíró Tisza-tónál csökkent.

A szállodák szobakihasználtsága 3,1 százalékponttal, 50,9%-ra nőtt. Az összes bruttó árbevétel 12%-kal, 26 milliárd forintra emelkedett. Ezen belül a szállásdíjbevétel 11%-kal (14 milliárd forintra), a vendéglátás bevétele 25%-kal (7 milliárd forintra), az egyéb szolgáltatások bevétele 1,4%-kal (6 milliárd forintra) emelkedett folyó áron. A külföldi szállásdíjbevétel 11, a belföldi 12%-kal magasabb volt az előző év februárinál.

Széchenyi Pihenőkártyával a kártyatulajdonosok 9,9%-kal többet, több mint 1 milliárd forintot költöttek a kereskedelmi szálláshelyeken. SZÉP-kártyával 1701 szálláshelyen, köztük 779 szállodában fizethettek a vendégek.

2018. február 28-án az előző év azonos időpontjához képest 79 egységgel több, 2462 kereskedelmi szálláshely működött hazánkban. A kiadható szobák száma 2,8%-kal nőtt.

2018. január–februárban az előző év azonos időszakához képest a kereskedelmi szálláshelyek 9,7%-kal több, összesen 3,1 millió vendégéjszakát regisztráltak. A külföldi vendégek 7,5 (1,6 millió), a belföldi vendégek 12%-kal több (1,5 millió) vendégéjszakát töltöttek a kereskedelmi szálláshelyeken. A szállodák szobakihasználtsága 2,7 százalékponttal 47,7%-ra emelkedett.

A kereskedelmi szálláshelyek folyó áron összesen 12%-kal több, 52 milliárd forint bruttó árbevételt értek el. Ezen belül a szállásdíjbevétel 10%-kal nőtt, és meghaladta a 28 milliárd forintot.

Guller Zoltán, a Magyar Turisztikai Ügynökség (MTÜ) vezérigazgatója az adatokva reagálva az MTI-nek azt mondta, hogy valószínűleg az eddigi legjobb februárját zárta az ágazat, azzal együtt, hogy az év eleje nem számít kiemelt időszaknak a turizmusban. Véleménye szerint a a belföldi vendégek és vendégéjszakák számának kétszámjegyű növekedéséhez az MTÜ belföldi forgalomélénkítő kampánya is hozzájárult.

Hozzátette, kiemelkedő volt a német, a francia és az olasz turisták számának növekedése, de 25 százalékkal nőtt az izraeli turisták száma is. Az új járatnyitások hatására májustól jelentős növekedést vár az amerikai vendégek számában is.

Forrás: KSH


Változás a Mellow Mood Csoport egyik vezetői pozíciójában

Változás a Mellow Mood Csoport egyik vezetői pozíciójában 

Bayer Bence másfél év kihagyás után visszatért a Mellow Mood Hotels-hez.
Hat érdekes és meghatározó téma a JAB Csoporttal

Hat érdekes és meghatározó téma a JAB Csoporttal 

Olyan szakmai információk, amelyekről ritkán esik szó az európai szállodai és kiskereskedői területen piacvezetőnek számító német alapítású textilcég esetén.
Páratlan művészeti élmény ebben a pesti szállodában

Páratlan művészeti élmény ebben a pesti szállodában 

Mától látogatható Fischer Judit Mundane Romance c. egyéni kiállítása a Hilton legújabb budapesti szállodájában.
A Marriott-nál  indul a LevelUp! program - a hazai szállodaipar egyedülálló kezdeményezéseként

A Marriott-nál indul a LevelUp! program - a hazai szállodaipar egyedülálló kezdeményezéseként 

A Marriott cégcsoport megelégelte azt a problémát, ami gyakran előtérbe kerül üzemelésük során: ez pedig a vendéglátóipari területen mindenki számára ismerős szakemberhiány.
Jelentős segítség érkezik állami szintről a bajba jutott visegrádi hotelnek

Jelentős segítség érkezik állami szintről a bajba jutott visegrádi hotelnek 

A súlyos mértékű tűzkárt szenvedett, több mint 100 főt foglalkoztató, 4 csillagos szálloda Hotel Silvanus helyreállításához az MTÜ 60 millió forinttal járul hozzá.
Tarcalon találkoztak a magyar kastélyszállodások, hamarosan Olaszországba indulnak

Tarcalon találkoztak a magyar kastélyszállodások, hamarosan Olaszországba indulnak 

A kastélyszállodások Tarcalon, az Andrássy Kúriában tartották éves közgyűlésüket április 15-én, hétfőn.
Bemutatkozott a BOTANIQ Collection prémium turisztikai brand

Bemutatkozott a BOTANIQ Collection prémium turisztikai brand 

Igencsak látványos rendezvény keretében, április 11-én, a Pesti Vigadóban debütált az új brand. Ahol az is kiderült, mit rejtenek a "titkos kertek"?
Díjeső a TRIBE budapesti tagjának

Díjeső a TRIBE budapesti tagjának  

Három kategóriában is díjazták a WING által fejlesztett TRIBE Hotel Budapest Stadiumot a LIV Hospitality Design Awards-on.
Világszerte szárnyal a hotelipar topszegmens területe

Világszerte szárnyal a hotelipar topszegmens területe 

A nemzetközi tanácsadó cég elemzése szerint kiemelkedő évet zárt a globális hotelpiac.
Indul a Marriott saját képzési programja

Indul a Marriott saját képzési programja 

LevelUp! elnevezéssel innovatív képzés indul a vendéglátóipari szakemberhiány pótlására a Marriott cégcsoport kezdeményezésére.

Interjú

Hat érdekes és meghatározó téma a JAB Csoporttal

Hat érdekes és meghatározó téma a JAB Csoporttal 

Olyan szakmai információk, amelyekről ritkán esik szó az európai szállodai és kiskereskedői területen piacvezetőnek számító német alapítású textilcég esetén.
Vámos Nóra: „Sokszor minden lépésért meg kellett küzdeni”

Vámos Nóra: „Sokszor minden lépésért meg kellett küzdeni” 

A helyszín a Hardangervidda Nemzeti Park, ahol annak idején Amundsen készült fel az Antarktisz-expedícióra.
Első az életképesség: fenntartható üzleti modell a vendéglátásban

Első az életképesség: fenntartható üzleti modell a vendéglátásban 

A vendéglátóipar fenntarthatósági fordulata elkerülhetetlen az ökológiai lábnyomunk csökkentéséért - de vajon hatékonyan cselekedhet-e a fenntarthatóságért egy olyan vendéglátóhely, amelynek saját jövője sincs biztosítva?