Fontos paraméterek a vendégelégedettséghez

Ha egy szállásadó ügyel a tisztaságra, akkor az már önmagában meghatározó előrelépés az elégedett és visszatérő vendégek irányába – derült ki a Szallas.hu és a Lakáj Textil közös kutatásából. A felmérés keretében arra is meglett a válasz, hogy a kényeztető és nyugodt alváshoz milyen paraméterekkel kell rendelkeznie az ágyban található „kiegészítőknek” a vendégek szerint.

A Szallas.hu rendszeresen elemzi a több százezer vendég által küldött és folyamatosan bővülő szöveges értékeléseket. A kapott eredmények alapján egyértelműen kirajzolódnak az ideális szálláshely főbb jellemzői. „A kimagasló, 5 csillagos értékelések három legfontosabb visszatérő eleme a vendéglátó kedvessége, az ajánlatban leírtak és a valóság összhangja, valamint a szálláshely makulátlan tisztasága” – mondta Keresztes Nóra, a Szallas.hu marketing menedzsere.

A tisztaság tehát egyike a három legfontosabb tényezőnek abban, hogy elégedett legyen a szállóvendég, amit a több mint 1000 szállóvendég körében végzett friss online kutatás is visszaigazolt. A tisztaság mellett a felmérés ugyanakkor azt is vizsgálta, hogy melyek az ágyban használatos textíliák ideális paraméterei a vendégek szerint.

Az utazók közel kétharmada igényli a kis- és nagypárnát együtt, 22 százalékuk szerint viszont elég egy kisebb, míg 15 százalékuk szerint egy nagyobb vánkos. Ugyanakkor minden 100. vendég számára felesleges a „fejalávaló”, ők nem használnak párnát az alváshoz. „Arra is kíváncsiak voltunk, vajon a vékony vagy inkább a vastag párna a kedvelt. Úgy tűnik, hogy e tekintetben kicsivel ugyan, de inkább a vastagabb a népszerűbb, a válaszadók 56 százaléka ugyanis ezt részesítette előnyben” – mondta Hoffmann János, a Lakáj Textil Kft. tulajdonos ügyvezetője. A szakember hozzátette, a matracok állagát tekintve a kemény a kedveltebb, a puhább verziót a vendégek mindössze 30 százaléka választotta.

Az ágynemű esetében szintén alapvető elvárás a makulátlan tisztaság, ezen felül pedig a puhaság és a kellemes illat a megnyerő, míg a paplannál ezek mellé még a könnyedség társul elvárásként. A szállodákban elhelyezett törölközők esetében a (tiszta) fehér a nyerő, ami alapanyagát tekintve lehetőség szerint 100%-os pamut.


Változás a Mellow Mood Csoport egyik vezetői pozíciójában

Változás a Mellow Mood Csoport egyik vezetői pozíciójában 

Bayer Bence másfél év kihagyás után visszatért a Mellow Mood Hotels-hez.
Hat érdekes és meghatározó téma a JAB Csoporttal

Hat érdekes és meghatározó téma a JAB Csoporttal 

Olyan szakmai információk, amelyekről ritkán esik szó az európai szállodai és kiskereskedői területen piacvezetőnek számító német alapítású textilcég esetén.
Páratlan művészeti élmény ebben a pesti szállodában

Páratlan művészeti élmény ebben a pesti szállodában 

Mától látogatható Fischer Judit Mundane Romance c. egyéni kiállítása a Hilton legújabb budapesti szállodájában.
A Marriott-nál  indul a LevelUp! program - a hazai szállodaipar egyedülálló kezdeményezéseként

A Marriott-nál indul a LevelUp! program - a hazai szállodaipar egyedülálló kezdeményezéseként 

A Marriott cégcsoport megelégelte azt a problémát, ami gyakran előtérbe kerül üzemelésük során: ez pedig a vendéglátóipari területen mindenki számára ismerős szakemberhiány.
Jelentős segítség érkezik állami szintről a bajba jutott visegrádi hotelnek

Jelentős segítség érkezik állami szintről a bajba jutott visegrádi hotelnek 

A súlyos mértékű tűzkárt szenvedett, több mint 100 főt foglalkoztató, 4 csillagos szálloda Hotel Silvanus helyreállításához az MTÜ 60 millió forinttal járul hozzá.
Tarcalon találkoztak a magyar kastélyszállodások, hamarosan Olaszországba indulnak

Tarcalon találkoztak a magyar kastélyszállodások, hamarosan Olaszországba indulnak 

A kastélyszállodások Tarcalon, az Andrássy Kúriában tartották éves közgyűlésüket április 15-én, hétfőn.
Bemutatkozott a BOTANIQ Collection prémium turisztikai brand

Bemutatkozott a BOTANIQ Collection prémium turisztikai brand 

Igencsak látványos rendezvény keretében, április 11-én, a Pesti Vigadóban debütált az új brand. Ahol az is kiderült, mit rejtenek a "titkos kertek"?
Díjeső a TRIBE budapesti tagjának

Díjeső a TRIBE budapesti tagjának  

Három kategóriában is díjazták a WING által fejlesztett TRIBE Hotel Budapest Stadiumot a LIV Hospitality Design Awards-on.
Világszerte szárnyal a hotelipar topszegmens területe

Világszerte szárnyal a hotelipar topszegmens területe 

A nemzetközi tanácsadó cég elemzése szerint kiemelkedő évet zárt a globális hotelpiac.
Indul a Marriott saját képzési programja

Indul a Marriott saját képzési programja 

LevelUp! elnevezéssel innovatív képzés indul a vendéglátóipari szakemberhiány pótlására a Marriott cégcsoport kezdeményezésére.

Interjú

Hat érdekes és meghatározó téma a JAB Csoporttal

Hat érdekes és meghatározó téma a JAB Csoporttal 

Olyan szakmai információk, amelyekről ritkán esik szó az európai szállodai és kiskereskedői területen piacvezetőnek számító német alapítású textilcég esetén.
Vámos Nóra: „Sokszor minden lépésért meg kellett küzdeni”

Vámos Nóra: „Sokszor minden lépésért meg kellett küzdeni” 

A helyszín a Hardangervidda Nemzeti Park, ahol annak idején Amundsen készült fel az Antarktisz-expedícióra.
Első az életképesség: fenntartható üzleti modell a vendéglátásban

Első az életképesség: fenntartható üzleti modell a vendéglátásban 

A vendéglátóipar fenntarthatósági fordulata elkerülhetetlen az ökológiai lábnyomunk csökkentéséért - de vajon hatékonyan cselekedhet-e a fenntarthatóságért egy olyan vendéglátóhely, amelynek saját jövője sincs biztosítva?