Hamisak az online vásárlói vélemények

Kutatások szerint az Amazon portálján a vásárlói értékelések csaknem egyharmada hamis, de nem jobb a helyzet a konkurenseknél sem. Vagyis ezek a vélemények igen hasznosak, csak éppen nem feltétlenül szabad hitelt adni nekik.

Elvileg az ötlet remek: akik már kipróbáltak valamely terméket vagy például túljutottak valamely könyvön, megosztják benyomásaikat, tapasztalataikat a potenciális vásárlókkal, éspedig látszólag elfogulatlanul, hiszen ugyan, mi hasznuk lenne belőle? Mint a Die Presse megállapítja, ez azért nem így van. Egy vizsgálat ugyanis kimutatta, hogy az értékelők nem ritkán pénzt kapnak a pozitív vélemények megírásáért. Az egyik érintett elárulta, hogy nála 5 euró a tarifa, ennyiért gyárt kedvező értékelést.

A „profi értékelő” több fiktív profillal is rendelkezik, így különböző felhasználónevek alatt ír véleményeket. De vannak ügynökségek is, amelyek fogyasztói vélemények értékesítésével foglalkoznak.. A New York Times például tavaly leplezte le, hogy miként lett az amerikai John Locke egyik olcsó regényéből az e-könyvpiac egyik bestsellere. Az alkotó ugyan közzétette, miként adott el egymillió példányt a neten 5 hónap alatt, csak éppen azt felejtette el megemlíteni, hogy több mint 300 beszámolót megvett az azóta már bezárt GettingBookReviews oldalon. Egy bennfentes úgy nyilatkozott a tengerentúlon, hogy száz szóig 12 dollár a tarifa, afölött szavanként 3 cent felár jár. 

Bemásolják a fülszöveget

A chicagói Illinois Egyetem kutatója, Bing Liu úgy látja: a számítás általában beválik. Ha ugyanis valaki azt látja, hogy adott termék mellett sok ötcsillagos értékelés áll, valószínűleg ő is megveszi azt a valamit, legyen szó bármilyen áruról vagy szolgáltatásról. A szakember megállapítása az, hogy általában a vásárlói vélemények 15 %-a megállapíthatóan hamis, de becslése szerint ennek még dupláját teszik ki a fel nem fedett hamis értékelések.. Ezt egyébként úgy állapította meg, hogy számítógépes algoritmusokkal elemezte az ajánlások nyelvezetét, és rájött, hogy pl. a könyveknél sokszor a borító fülszövegét adják vissza az értékelések. Azon kívül a különböző kereskedők honlapján gyakorta ugyanazok az értékelések bukkannak fel, csak éppen más és más név alatt. A kérdés azért lényeges, mert Németország – 6,5 milliárd eurós forgalommal – a második legfontosabb piac az Amazon számára.

A cég részben az olyan, internet nyújtotta előnyök révén jutott ehhez a piaci pozícióhoz, mint éppen a kérdéses olvasói beszámolók.

Forrás: Élelmiszer Online


Művészet és vendéglátás a Káli-medencében

Művészet és vendéglátás a Káli-medencében 

A Káli Art Inn lett 2023-ban az Art is Business Díj Vállalati kategóriájának győztese. Tulajdonosai, a Molnár Júlia–Héjja Róbert házaspár, szívvel-lélekkel elkötelezett amellett, hogy ötvözze a vendéglátást a művészetek szenvedélyes támogatásával. A Káli Art Park kialakításával pedig olyan egyedülálló kiállítóhelyet hoztak létre, ahol a kortárs szobrászművészek bemutathatják és értékesíthetik alkotásaikat.
Hamis hotelértékelések - mit tehetünk a csalók ellen?

Hamis hotelértékelések - mit tehetünk a csalók ellen? 

A tanulmányok szerint a fogyasztók több mint 90%-át befolyásolják az utazástervezésben az online platformokon posztolt értékelések, így nem meglepő, hogy az ágazat nagy harcot vív a hamis értékelésekkel, beleértve az indokolatlan rágalmazást és az érdemtelen túlértékelést egyaránt.
Szállodatörténelmet ír a Hunguest

Szállodatörténelmet ír a Hunguest 

480 teniszpálya területével egyenlő fejlesztést tudhat maga mögött a Hunguest, ami történelmi léptékű, hiszen Magyarországon ilyen volumenű szállodaipari felújítás és szállodaépítés még nem zajlott
Ráborították az asztalt a Bookingra

Ráborították az asztalt a Bookingra 

A beérkezett észrevételek értékelése után immár végleges a Gazdasági Versenyhivatal jelentése a hazai online szálláshely-közvetítési és szálláspiacon elvégzett gyorsított ágazati vizsgálatról. A Booking-botrányként elhíresült ügyben a hatóság több javaslatot is megfogalmazott a magyar fogyasztók és a hazai szállásadók védelme érdekében.
Kiemelkedő vendégforgalom a vidéki fürdővárosokban

Kiemelkedő vendégforgalom a vidéki fürdővárosokban 

A téli időszakban is az egyik legfontosabb turisztikai motiváció az egészségturizmus, amely így Magyarország egyik legjelentősebb, négyévszakos turisztikai terméke. Azon vidéki települések, ahol a gyógy- és élményfürdő mellett magas színvonalú szolgáltatások is várják a vendégeket, ebben az időszakban az átlagosnál nagyobb forgalomra és magasabb foglaltságra számíthatnak.
A 30 milliós gyémántgyűrű rejtélyes eltűnése

A 30 milliós gyémántgyűrű rejtélyes eltűnése 

A párizsi Ritz alkalmazottainak volt néhány izgalmas órája, mire egy porszívózsákból előkerült az ellopottnak hitt ékszer.
Nyáron nyílik a Kimpton Hotels első szállodája Budapesten

Nyáron nyílik a Kimpton Hotels első szállodája Budapesten 

A Kimpton Hotels, az Intercontinental Hotels Group luxus lifestyle márkája, amely világszerte több, mint 80 egységgel rendelkezik. A 2024 nyarán nyíló, Bem téren épülő, dunai panorámás patinás épület szintén ennek az izgalmas boutique brandnek ad majd otthont.
Vendégélmény fokozása az AR segítségével

Vendégélmény fokozása az AR segítségével 

A vendéglátóipar mindig is élen járt az új technológiák bevezetésében a vendégélmény fokozása érdekében. A mobil bejelentkezéstől a személyre szabott szolgáltatásokig a szállodák folyamatosan innovatív módokat keresnek ügyfeleik kielégítésére. Az egyik technológia, amely forradalmasíthatja a vendéglátást, az a kiterjesztett valóság (AR).
Rangos nemzetközi díjat nyert a Hunguest Hotels arculata

Rangos nemzetközi díjat nyert a Hunguest Hotels arculata 

A Hunguest Hotels megújult arculata elnyerte a Német Formatervezési Tanács által alapított German Design Award 2024 díjat a márkaidentitás kategóriában.
A Dorothea Hotel elnyerte az Év Hotelprojektje díjat

A Dorothea Hotel elnyerte az Év Hotelprojektje díjat 

A BDPST Ingatlanfejlesztő egyik projektje, a Dorothea Hotel nyerte a Portfolio Property Awards díjátadóján az Év Hotelprojektje kategóriában járó elismerést kedden Budapesten. Az eseményen az év legkiemelkedőbb hazai teljesítményeit, megoldásait és fejlesztéseit bírálták.

Interjú

Magyar konyha, magas minőségben – a VIRTU étterem séfjével beszélgettünk

Magyar konyha, magas minőségben – a VIRTU étterem séfjével beszélgettünk 

Lendvai Levente az Arany Kaviárból érkezett a MOL torony tetején található VIRTU étterem konyhafőnöki pozíciójába.
„Egy B2B vásárt részesítenénk előnyben, ahol a szakmai tapasztalatcsere venné át a főszerepet”

„Egy B2B vásárt részesítenénk előnyben, ahol a szakmai tapasztalatcsere venné át a főszerepet” 

 Molnár Judittal, a Magyar Utazási Irodák Szövetsége (MUISZ) elnökével beszélgettünk.
Történetek a Várból: végre nem hajtott végrehajtásról, kitiltott turistabuszok behajtásáról

Történetek a Várból: végre nem hajtott végrehajtásról, kitiltott turistabuszok behajtásáról 

Sokak előtt ismert a Ruszwurm Cukrászda tulajdonosa, Szamos Miklós és a Budavári Önkormányzat jelenlegi vezetője, Váradiné Naszályi Márta polgármester között zajló vita. Erről és a turistabuszok ügyéről is beszélgettünk.