A verbális környezetvédelem és a Kyotói Egyezmény

Az Academy of World Business és a Budapesti Gazdasági Főiskola 2012. július 17. és 18. között tartotta az Academy of World Business, Marketing and Management Development 2012-es, angol nyelvű konferenciáját a Danubius Hotel Helia-ban Budapesten. A második nap előadásai közül kettő is a turizmusra koncentrált.

Siobhan Tiernan, Dawna Rhoades és Mary Durack: Consumer Usage and Perceptions of Airline Carbon Offset Programmes in the USA and EU című előadásának témája a légitársaságok széndioxid-kibocsátását ellentételező programok népszerűsége volt. A kutatók az USA és az Európai Unió állampolgárait kérdezték meg a programról. A légiközlekedés megítélése a környezetvédelem szempontjából nagyon negatív, annak ellenére, hogy a közhiedelemmel ellentétben a légi személyforgalom csupán két százalékkal járul hozzá a széndioxid-kibocsátáshoz. Ha csak a közlekedést nézzük, akkor természetszerűleg rosszabb az arány, és a növekedés nagysága is aggasztó. Ennek ellenére a légi közlekedés nem szerepel a Kyotói Egyezményben. Európában az első fontos program a 2003-ban indult European Emission Trading System volt, melybe csak az idén 2012-ben került be a légiközlekedés.

Négy tényezőre került a hangsúly: a technológiai fejlesztésre, a modern infrastruktúrára, a hatékony működtetésre és a széndioxid-kibocsátásra vagyis emisszió kereskedelemre. Az emisszió kereskedelem (az engedélyezett mértéken felüli széndioxid-kibocsátás ellentételezése) évi többmilliárd dolláros üzlet, melynek az a célja, hogy a fejlődő országokban elősegítsék a “tiszta” technológia fejlesztését. Ez utóbbival kapcsolatban készült a kutatás, melynek keretében 686 konferenciaturistát és egyetemi hallgatót kérdeztek. A megkérdezettek 15 százaléka már élt az ellentételezés lehetőségével, és 69 százalékuk hajlandó lenne, ha adódna lehetőség. Arra a kérdésre, hogy mennyit fizetne, a legtöbben az adott jegy árának 1 illetve 5 százalékát jelölték meg. Az USA-ban élők sokkal kevésbé voltak hajlandóak anyagilag is áldozni a környezetvédelemre mint az Európában élők. A nemek megoszlását vizsgálva, a nők sokkal pozitívabban álltak a kérdéshez mint a férfiak. Az egyik felszólaló a kutatással kapcsolatban kifejtette, hogy miután napjainkban divatos verbálisan környezetvédőnek lenni, érdemes a jövőbeni vizsgálatokban a hajlandóság helyett a valódi, már megtörtént hozzájárulásra tenni a hangsúlyt. Saját kutatását hozta fel példaként, amelyben a megkérdezettek anyagi vállalásait szembesítették a konkrét befizetésekkel, és az ígéretek és tettek között jelentős eltérés mutatkozott.

Prakash Vel, Ricky Sharma és Tahera Yusuf. R. Ismail: An Exploratory Study of the IMC Campaign Evaluations and a Consumer’s Decision Making Process for Jetset-Eurostar című előadásában az Eurostar vasúttársaság marketing kommunikációs stratégiáját ismertette. Az Eurostar a TGV mintájára közlekedtet nagysebességű vonatokat London és Párizs, illetve Brüsszel között. A hároméves stratégia először az üzletemberekre koncentrál és a metaforikus megközelítést alkalmazza. A kampány főszereplője Mr. Jetset, egy képzeletbeli üzletember, akit arról győznek meg, hogy mennyire butaság a három város között a repülést választani a vasút helyett. A kampány legnagyobb kihívása az üzletemberek elutasításának megszüntetése a vasúttal szemben, melyre egy három részből álló tervet dolgoztak ki. Először rávilágítanak a repülés praktikátlanságára rövidtávon, majd megoldást javasolnak (vonat), végül rásegítenek az attitűdváltozásra.


Művészet és vendéglátás a Káli-medencében

Művészet és vendéglátás a Káli-medencében 

A Káli Art Inn lett 2023-ban az Art is Business Díj Vállalati kategóriájának győztese. Tulajdonosai, a Molnár Júlia–Héjja Róbert házaspár, szívvel-lélekkel elkötelezett amellett, hogy ötvözze a vendéglátást a művészetek szenvedélyes támogatásával. A Káli Art Park kialakításával pedig olyan egyedülálló kiállítóhelyet hoztak létre, ahol a kortárs szobrászművészek bemutathatják és értékesíthetik alkotásaikat.
Hamis hotelértékelések - mit tehetünk a csalók ellen?

Hamis hotelértékelések - mit tehetünk a csalók ellen? 

A tanulmányok szerint a fogyasztók több mint 90%-át befolyásolják az utazástervezésben az online platformokon posztolt értékelések, így nem meglepő, hogy az ágazat nagy harcot vív a hamis értékelésekkel, beleértve az indokolatlan rágalmazást és az érdemtelen túlértékelést egyaránt.
Szállodatörténelmet ír a Hunguest

Szállodatörténelmet ír a Hunguest 

480 teniszpálya területével egyenlő fejlesztést tudhat maga mögött a Hunguest, ami történelmi léptékű, hiszen Magyarországon ilyen volumenű szállodaipari felújítás és szállodaépítés még nem zajlott
Ráborították az asztalt a Bookingra

Ráborították az asztalt a Bookingra 

A beérkezett észrevételek értékelése után immár végleges a Gazdasági Versenyhivatal jelentése a hazai online szálláshely-közvetítési és szálláspiacon elvégzett gyorsított ágazati vizsgálatról. A Booking-botrányként elhíresült ügyben a hatóság több javaslatot is megfogalmazott a magyar fogyasztók és a hazai szállásadók védelme érdekében.
Kiemelkedő vendégforgalom a vidéki fürdővárosokban

Kiemelkedő vendégforgalom a vidéki fürdővárosokban 

A téli időszakban is az egyik legfontosabb turisztikai motiváció az egészségturizmus, amely így Magyarország egyik legjelentősebb, négyévszakos turisztikai terméke. Azon vidéki települések, ahol a gyógy- és élményfürdő mellett magas színvonalú szolgáltatások is várják a vendégeket, ebben az időszakban az átlagosnál nagyobb forgalomra és magasabb foglaltságra számíthatnak.
A 30 milliós gyémántgyűrű rejtélyes eltűnése

A 30 milliós gyémántgyűrű rejtélyes eltűnése 

A párizsi Ritz alkalmazottainak volt néhány izgalmas órája, mire egy porszívózsákból előkerült az ellopottnak hitt ékszer.
Nyáron nyílik a Kimpton Hotels első szállodája Budapesten

Nyáron nyílik a Kimpton Hotels első szállodája Budapesten 

A Kimpton Hotels, az Intercontinental Hotels Group luxus lifestyle márkája, amely világszerte több, mint 80 egységgel rendelkezik. A 2024 nyarán nyíló, Bem téren épülő, dunai panorámás patinás épület szintén ennek az izgalmas boutique brandnek ad majd otthont.
Vendégélmény fokozása az AR segítségével

Vendégélmény fokozása az AR segítségével 

A vendéglátóipar mindig is élen járt az új technológiák bevezetésében a vendégélmény fokozása érdekében. A mobil bejelentkezéstől a személyre szabott szolgáltatásokig a szállodák folyamatosan innovatív módokat keresnek ügyfeleik kielégítésére. Az egyik technológia, amely forradalmasíthatja a vendéglátást, az a kiterjesztett valóság (AR).
Rangos nemzetközi díjat nyert a Hunguest Hotels arculata

Rangos nemzetközi díjat nyert a Hunguest Hotels arculata 

A Hunguest Hotels megújult arculata elnyerte a Német Formatervezési Tanács által alapított German Design Award 2024 díjat a márkaidentitás kategóriában.
A Dorothea Hotel elnyerte az Év Hotelprojektje díjat

A Dorothea Hotel elnyerte az Év Hotelprojektje díjat 

A BDPST Ingatlanfejlesztő egyik projektje, a Dorothea Hotel nyerte a Portfolio Property Awards díjátadóján az Év Hotelprojektje kategóriában járó elismerést kedden Budapesten. Az eseményen az év legkiemelkedőbb hazai teljesítményeit, megoldásait és fejlesztéseit bírálták.

Interjú

Vámos Nóra: „Sokszor minden lépésért meg kellett küzdeni”

Vámos Nóra: „Sokszor minden lépésért meg kellett küzdeni” 

A helyszín a Hardangervidda Nemzeti Park, ahol annak idején Amundsen készült fel az Antarktisz-expedícióra.
Első az életképesség: fenntartható üzleti modell a vendéglátásban

Első az életképesség: fenntartható üzleti modell a vendéglátásban 

A vendéglátóipar fenntarthatósági fordulata elkerülhetetlen az ökológiai lábnyomunk csökkentéséért - de vajon hatékonyan cselekedhet-e a fenntarthatóságért egy olyan vendéglátóhely, amelynek saját jövője sincs biztosítva?
Magyar konyha, magas minőségben – a VIRTU étterem séfjével beszélgettünk

Magyar konyha, magas minőségben – a VIRTU étterem séfjével beszélgettünk 

Lendvai Levente az Arany Kaviárból érkezett a MOL torony tetején található VIRTU étterem konyhafőnöki pozíciójába.