Mindent túlél, de nélküle is meglennének

A magyarok Facebook-használatáról készített kutatást az ArvaliCom ügynökség. A magyarok többsége minden további nélkül meglenne Facebook nélkül, mégis a hazai 4,7 millió Facebook-felhasználó 90 százaléka napi szinten, sőt többségük naponta többször is használja az oldalt. 

Az ügynökség kutatásából az is kiderül, hogy a megkérdezettek 15 százalékának okozott párkapcsolati problémát a Facebook, 3 százaléknál szakításra is sor került emiatt. A közhiedelemmel ellentétben csak a munkahelyek 8 százaléka tett már lépéseket a Facebook-használat korlátozására és csak 5 százaléknak származott kára munkahelyén a facebookozás miatt.

Némely nemzetközi trenddel ellentétben a magyarok Facebook-aktivitása nem lankad. A hazai lakosság 45 százaléka növelte a Facebookon eltöltött idejét az elmúlt időszakban, míg 40 százaléké szinten maradt. A megkérdezettek 80 százaléka ráadásul a jövőben is ugyanennyit kívánja használni az oldalt.

A lakosság 88 százaléka naponta, ezen belül 55 százalék többször is használja az oldalt, ráadásul 40 százalékuk alkalmanként és átlagosan egy óránál is többet tölt a Facebookon. A megkérdezettek 8 százalékát idegesíti az oldal, míg 30 százalék kifejezetten szereti azt, sőt, 15 százalék már nem is tudna élni Facebook nélkül.

Ugyanakkor 55 százaléka a válaszadóknak minden további nélkül el tudná képzelni, hogy az oldal nélkül létezzen. A megkérdezettek 75 százalékánál csak kiegészítő vagy egyáltalán nem fontos, közel 22 százalék életében viszont fontos szerepet játszik a Facebook, s csak 3,6 százalék vallotta magát függőnek.

A megkérdezettek 97 százaléka állította, hogy hasznos információkat talál a Facebookon, 88 százalékuk, ha különböző intenzitással is, de szívesen meg is osztja ezeket. A megkérdezettek felét izgatja, hogy másoknak mennyire tetszett az általuk közzétett tartalom, a másik felét nem érdekli.

A lakosság 64 százalékát nem zavarják a hirdetések, de 36 százalék már soknak tartja jelenlétüket. A potenciális hirdetés-kattintók aránya 85 százalék, akik közül 55 százalék meg is nézi, ami érdekli őt.

Visszaszorulóban a nyereményjátékok használata. Több mint százalék soha, egyre kevesebbet vagy csak ritkán él ezekkel. A like-láz viszont még él. A felhasználók 34 százaléka ötvennél is több oldalt kedvelt már.

Arra a kérdésre, hogy vajon az életünkben még befellegzik-e a Facebooknak, 74 százalék válaszolta, hogy a Facebook mindent túlél, de többségük szerint egyre több kihívója akad majd. A megkérdezettek 26 százaléka szerint azonban le fogják győzni előbb-utóbb, de a Google és a Twitter helyett ezt leginkább egy teljesen új piaci szereplőtől várják. Az is kiderült, hogy a válaszadók körében a Linkedin népszerűsége már megelőzi a Twitterét, sőt, a legintenzívebb rajongói kategóriában a Foursquare-t is már ugyanannyian szeretik, mint a Twittert.

A megkérdezettek 20 százaléka választotta már a Facebookot szex helyett, míg 6 százalékuk vallja, hogy mindig a Facebook győz. Az állatok és babák egyelőre még keveseket idegesítenek (11 és 8 százalék), az idézetek már a felhasználók közel 20 százalékát. A leginkább zavaróak: a leggyakrabban posztoló ismerősök (25 százalék), a nyereményjátékok (35 százalék) és a hirdetések (53 százalék).

A lakosság 30 százaléka már kizárólag mobilfelületről vagy tabletről lép be az oldalra. A megkérdezettek 64 százalékát egyre jobban vagy nagyon foglalkoztatják adatbiztonsági kérdések.

Forrás: Kreatív Online


Művészet és vendéglátás a Káli-medencében

Művészet és vendéglátás a Káli-medencében 

A Káli Art Inn lett 2023-ban az Art is Business Díj Vállalati kategóriájának győztese. Tulajdonosai, a Molnár Júlia–Héjja Róbert házaspár, szívvel-lélekkel elkötelezett amellett, hogy ötvözze a vendéglátást a művészetek szenvedélyes támogatásával. A Káli Art Park kialakításával pedig olyan egyedülálló kiállítóhelyet hoztak létre, ahol a kortárs szobrászművészek bemutathatják és értékesíthetik alkotásaikat.
Hamis hotelértékelések - mit tehetünk a csalók ellen?

Hamis hotelértékelések - mit tehetünk a csalók ellen? 

A tanulmányok szerint a fogyasztók több mint 90%-át befolyásolják az utazástervezésben az online platformokon posztolt értékelések, így nem meglepő, hogy az ágazat nagy harcot vív a hamis értékelésekkel, beleértve az indokolatlan rágalmazást és az érdemtelen túlértékelést egyaránt.
Szállodatörténelmet ír a Hunguest

Szállodatörténelmet ír a Hunguest 

480 teniszpálya területével egyenlő fejlesztést tudhat maga mögött a Hunguest, ami történelmi léptékű, hiszen Magyarországon ilyen volumenű szállodaipari felújítás és szállodaépítés még nem zajlott
Ráborították az asztalt a Bookingra

Ráborították az asztalt a Bookingra 

A beérkezett észrevételek értékelése után immár végleges a Gazdasági Versenyhivatal jelentése a hazai online szálláshely-közvetítési és szálláspiacon elvégzett gyorsított ágazati vizsgálatról. A Booking-botrányként elhíresült ügyben a hatóság több javaslatot is megfogalmazott a magyar fogyasztók és a hazai szállásadók védelme érdekében.
Kiemelkedő vendégforgalom a vidéki fürdővárosokban

Kiemelkedő vendégforgalom a vidéki fürdővárosokban 

A téli időszakban is az egyik legfontosabb turisztikai motiváció az egészségturizmus, amely így Magyarország egyik legjelentősebb, négyévszakos turisztikai terméke. Azon vidéki települések, ahol a gyógy- és élményfürdő mellett magas színvonalú szolgáltatások is várják a vendégeket, ebben az időszakban az átlagosnál nagyobb forgalomra és magasabb foglaltságra számíthatnak.
A 30 milliós gyémántgyűrű rejtélyes eltűnése

A 30 milliós gyémántgyűrű rejtélyes eltűnése 

A párizsi Ritz alkalmazottainak volt néhány izgalmas órája, mire egy porszívózsákból előkerült az ellopottnak hitt ékszer.
Nyáron nyílik a Kimpton Hotels első szállodája Budapesten

Nyáron nyílik a Kimpton Hotels első szállodája Budapesten 

A Kimpton Hotels, az Intercontinental Hotels Group luxus lifestyle márkája, amely világszerte több, mint 80 egységgel rendelkezik. A 2024 nyarán nyíló, Bem téren épülő, dunai panorámás patinás épület szintén ennek az izgalmas boutique brandnek ad majd otthont.
Vendégélmény fokozása az AR segítségével

Vendégélmény fokozása az AR segítségével 

A vendéglátóipar mindig is élen járt az új technológiák bevezetésében a vendégélmény fokozása érdekében. A mobil bejelentkezéstől a személyre szabott szolgáltatásokig a szállodák folyamatosan innovatív módokat keresnek ügyfeleik kielégítésére. Az egyik technológia, amely forradalmasíthatja a vendéglátást, az a kiterjesztett valóság (AR).
Rangos nemzetközi díjat nyert a Hunguest Hotels arculata

Rangos nemzetközi díjat nyert a Hunguest Hotels arculata 

A Hunguest Hotels megújult arculata elnyerte a Német Formatervezési Tanács által alapított German Design Award 2024 díjat a márkaidentitás kategóriában.
A Dorothea Hotel elnyerte az Év Hotelprojektje díjat

A Dorothea Hotel elnyerte az Év Hotelprojektje díjat 

A BDPST Ingatlanfejlesztő egyik projektje, a Dorothea Hotel nyerte a Portfolio Property Awards díjátadóján az Év Hotelprojektje kategóriában járó elismerést kedden Budapesten. Az eseményen az év legkiemelkedőbb hazai teljesítményeit, megoldásait és fejlesztéseit bírálták.

Interjú

Hat érdekes és meghatározó téma a JAB Csoporttal

Hat érdekes és meghatározó téma a JAB Csoporttal 

Olyan szakmai információk, amelyekről ritkán esik szó az európai szállodai és kiskereskedői területen piacvezetőnek számító német alapítású textilcég esetén.
Vámos Nóra: „Sokszor minden lépésért meg kellett küzdeni”

Vámos Nóra: „Sokszor minden lépésért meg kellett küzdeni” 

A helyszín a Hardangervidda Nemzeti Park, ahol annak idején Amundsen készült fel az Antarktisz-expedícióra.
Első az életképesség: fenntartható üzleti modell a vendéglátásban

Első az életképesség: fenntartható üzleti modell a vendéglátásban 

A vendéglátóipar fenntarthatósági fordulata elkerülhetetlen az ökológiai lábnyomunk csökkentéséért - de vajon hatékonyan cselekedhet-e a fenntarthatóságért egy olyan vendéglátóhely, amelynek saját jövője sincs biztosítva?