Kánikula II.: harmadával csökkent a bírság

A Miniszterelnöki Hivatalt vezető miniszter, Molnár Csaba tájékoztatása szerint a Kánikula II. nevű fogyasztóvédelmi akciósorozat félidei tapasztalata az, hogy jelentősen javult a balatoni vendéglátó-ipari egységek és strandok szolgáltatóinak fegyelme.

Mit remélt Magyarország az EU-tagságtól és mi lett mindebből 20 év alatt?
Devizahitelezés, euróbevezetés, uniós pénzek, kilátások - online Klasszis Klubtalálkozó élőben Medgyessy Péterrel!

Vegyen részt és kérdezzen Ön is Magyarország korábbi miniszterelnökétől!

2024. április 22. 15:30

A részvétel ingyenes, regisztráljon itt!

A miniszter kifejtette, a július elsején indult, összehangolt ellenőrzési akció során már érvényesült az a kormánydöntés, miszerint a kisebb szabálysértésekért először csak figyelmeztetnek a hatóságok, és büntetést csak nagyobb szabályszegésért, illetve ismétlődő szabálytalanságokért szabnak ki. Az akcióban résztvevő 11 hatóság a közel azonos vizsgálatszám mellett egyharmaddal kevesebb esetben, és egyharmaddal kevesebb összegű bírságot szabott ki, mint az elmúlt év hasonló időszakában.

A hatóságok július első felében közel 12 ezer ellenőrzést hajtottak végre, és 2.500 esetben közel 350 millió forintnyi bírságot szabtak ki. A miniszter beszélt arról is, hogy a felmérések azt mutatják, a korábbi évekhez képest idén lényegesen több magyar vendég utazik a Balatonhoz, mint korábban, és nagy számban érkeznek külföldi vendégek is, ezért elengedhetetlenül fontos, hogy a nyaralók biztonságban tudják értékeiket és a szolgáltatások színvonala is megfelelő legyen.

A kormány idén Kánikula II. elnevezéssel második alkalommal indított nyári összehangolt fogyasztóvédelmi ellenőrzéssorozatot, amelyben a résztvevő hatóságok kiemelten ellenőrzik a turisták által leggyakrabban látogatott helyszíneket, így a Balaton térségét is. Az ellenőrzések főként a hazai turizmus szempontjából fontos vendéglátóhelyekre, nagyobb tömegeket vonzó rendezvényekre, strandok és fürdők működésére, turistabuszokra és taxikra, utasforgalmi szolgáltatásokra irányulnak. A hatóságok külön erőfeszítéseket tesznek a nyári szezont kihasználó illegális gazdasági cselekmények, hamisítások, bontások, hulladéklerakások, hirdetések, feldolgozói és értékesítési tevékenységek visszaszorítására is.

Az adóhatóság eddig 111 üzletet zárt be ideiglenesen, és 18 esetben rendelte el a végzett gazdasági tevékenység felfüggesztését. A mezőgazdasági szakhatóság 9,4 tonna élelmiszert volt ki a forgalomból. A munkaügyi főfelügyelőség több mint 2.700 feketemunkás esetében intézkedett, közel félezer alkalommal pedig munkavédelmi hiányosság megszüntetését írta elő. A rendőrség 156 esetben, 614 fővel biztosította az ellenőrzések lebonyolítását, amelynek során 90 esetben tett szabálysértési feljelentést, továbbá 41 személy állított elő, illetve vett őrizetbe. Az összehangolt ellenőrzéssorozat a hónap végéig folytatódik, amelynek során továbbra is vizsgálják a nyugta- és számlaadást, az áruk eredetét, minőségét, a mérések pontosságát, a tárolási és higiéniai feltételeket, a foglalkoztatás szabályosságát, a különféle biztonsági előírások betartását, vagyis mindazon jogszabályok alkalmazását, amelyek a fogyasztók védelmét szolgálják. (profitline.hu)


Művészet és vendéglátás a Káli-medencében

Művészet és vendéglátás a Káli-medencében 

A Káli Art Inn lett 2023-ban az Art is Business Díj Vállalati kategóriájának győztese. Tulajdonosai, a Molnár Júlia–Héjja Róbert házaspár, szívvel-lélekkel elkötelezett amellett, hogy ötvözze a vendéglátást a művészetek szenvedélyes támogatásával. A Káli Art Park kialakításával pedig olyan egyedülálló kiállítóhelyet hoztak létre, ahol a kortárs szobrászművészek bemutathatják és értékesíthetik alkotásaikat.
Hamis hotelértékelések - mit tehetünk a csalók ellen?

Hamis hotelértékelések - mit tehetünk a csalók ellen? 

A tanulmányok szerint a fogyasztók több mint 90%-át befolyásolják az utazástervezésben az online platformokon posztolt értékelések, így nem meglepő, hogy az ágazat nagy harcot vív a hamis értékelésekkel, beleértve az indokolatlan rágalmazást és az érdemtelen túlértékelést egyaránt.
Szállodatörténelmet ír a Hunguest

Szállodatörténelmet ír a Hunguest 

480 teniszpálya területével egyenlő fejlesztést tudhat maga mögött a Hunguest, ami történelmi léptékű, hiszen Magyarországon ilyen volumenű szállodaipari felújítás és szállodaépítés még nem zajlott
Ráborították az asztalt a Bookingra

Ráborították az asztalt a Bookingra 

A beérkezett észrevételek értékelése után immár végleges a Gazdasági Versenyhivatal jelentése a hazai online szálláshely-közvetítési és szálláspiacon elvégzett gyorsított ágazati vizsgálatról. A Booking-botrányként elhíresült ügyben a hatóság több javaslatot is megfogalmazott a magyar fogyasztók és a hazai szállásadók védelme érdekében.
Kiemelkedő vendégforgalom a vidéki fürdővárosokban

Kiemelkedő vendégforgalom a vidéki fürdővárosokban 

A téli időszakban is az egyik legfontosabb turisztikai motiváció az egészségturizmus, amely így Magyarország egyik legjelentősebb, négyévszakos turisztikai terméke. Azon vidéki települések, ahol a gyógy- és élményfürdő mellett magas színvonalú szolgáltatások is várják a vendégeket, ebben az időszakban az átlagosnál nagyobb forgalomra és magasabb foglaltságra számíthatnak.
A 30 milliós gyémántgyűrű rejtélyes eltűnése

A 30 milliós gyémántgyűrű rejtélyes eltűnése 

A párizsi Ritz alkalmazottainak volt néhány izgalmas órája, mire egy porszívózsákból előkerült az ellopottnak hitt ékszer.
Nyáron nyílik a Kimpton Hotels első szállodája Budapesten

Nyáron nyílik a Kimpton Hotels első szállodája Budapesten 

A Kimpton Hotels, az Intercontinental Hotels Group luxus lifestyle márkája, amely világszerte több, mint 80 egységgel rendelkezik. A 2024 nyarán nyíló, Bem téren épülő, dunai panorámás patinás épület szintén ennek az izgalmas boutique brandnek ad majd otthont.
Vendégélmény fokozása az AR segítségével

Vendégélmény fokozása az AR segítségével 

A vendéglátóipar mindig is élen járt az új technológiák bevezetésében a vendégélmény fokozása érdekében. A mobil bejelentkezéstől a személyre szabott szolgáltatásokig a szállodák folyamatosan innovatív módokat keresnek ügyfeleik kielégítésére. Az egyik technológia, amely forradalmasíthatja a vendéglátást, az a kiterjesztett valóság (AR).
Rangos nemzetközi díjat nyert a Hunguest Hotels arculata

Rangos nemzetközi díjat nyert a Hunguest Hotels arculata 

A Hunguest Hotels megújult arculata elnyerte a Német Formatervezési Tanács által alapított German Design Award 2024 díjat a márkaidentitás kategóriában.
A Dorothea Hotel elnyerte az Év Hotelprojektje díjat

A Dorothea Hotel elnyerte az Év Hotelprojektje díjat 

A BDPST Ingatlanfejlesztő egyik projektje, a Dorothea Hotel nyerte a Portfolio Property Awards díjátadóján az Év Hotelprojektje kategóriában járó elismerést kedden Budapesten. Az eseményen az év legkiemelkedőbb hazai teljesítményeit, megoldásait és fejlesztéseit bírálták.

Interjú

Vámos Nóra: „Sokszor minden lépésért meg kellett küzdeni”

Vámos Nóra: „Sokszor minden lépésért meg kellett küzdeni” 

A helyszín a Hardangervidda Nemzeti Park, ahol annak idején Amundsen készült fel az Antarktisz-expedícióra.
Első az életképesség: fenntartható üzleti modell a vendéglátásban

Első az életképesség: fenntartható üzleti modell a vendéglátásban 

A vendéglátóipar fenntarthatósági fordulata elkerülhetetlen az ökológiai lábnyomunk csökkentéséért - de vajon hatékonyan cselekedhet-e a fenntarthatóságért egy olyan vendéglátóhely, amelynek saját jövője sincs biztosítva?
Magyar konyha, magas minőségben – a VIRTU étterem séfjével beszélgettünk

Magyar konyha, magas minőségben – a VIRTU étterem séfjével beszélgettünk 

Lendvai Levente az Arany Kaviárból érkezett a MOL torony tetején található VIRTU étterem konyhafőnöki pozíciójába.