hirdetés
hirdetés

Kétszáz millió dollár turisztikai marketingre

Jelentős erőket mozgósít az amerikai turisztikai ipar az országimázsának erősítésére és a beutazók számának növelésére. A világviszonylatban is óriásinak számító 200 millió dolláros kampánytól azt várják, hogy tovább növekszik a turisztikai szolgáltatásokból származó jövedelem – ez tavaly már meghaladta a 144 milliárd dollárt.

hirdetés

Rekord mennyiségű turista kereste fel az Egyesült Államokat tavaly. A beutazók száma meghaladta a 60 millió főt - és ezzel újabb csúcsot döntött a költségvetési bevétel is: a turisztikai szolgáltatásokból 144 milliárd dollár folyt be tavaly. Az amerikai turisztikai ipar képviselői ezzel még közel  sem elégedettek, az USA részesedése ugyanis tovább gyengül a nemzetközi idegenforgalomból. Ennek a kedvezőtlen tendenciának megfordítására egyesítik erőiket az USA kereskedelmi minisztériumának hathatós közreműködésével. Amint az a kedden megnyílt utazási vásáron, a San Francisco-i Pow Wow-n elhangzott külön szervezetet állítottak fel a 200 millió dolláros országimázs kampány szervezésére és lebonyolítására. A Corporation of Trade  Promotion szervezet (TPO) vezérigazgatója  Jim Evans lett.

Az ő feladata lesz megfordítani azt a kedvezőtlen tendenciát, ami az elmúlt tíz évben jellemezte az amerikai turizmust. A 2011-es tragédia óta egyfolytában zuhan Amerika részesedése a nemzetközi turizmusból. Míg 2010-ben még 17, addig tavaly már csak 12,4 százalékos részt tudtak kihasítani a hosszú távú utazások piacból. Az USA kereskedelmi minisztériumának legfrissebb, a Pow Wow-ra megjelent elemzéséből kiderül, hogy a 2010-es 144 milliárdos bevétel mellett 32 milliárd az utazási üzletág egyenlege, vagyis ennyivel járul hozzá az idegenforgalom a költségvetés egyenlegének javításához. A szektor 8 millió embernek  ad munkát közvetlenül és még 1,2 milliót tesz ki a közvetettek foglalkoztatottak száma.

Az amerikai szakértők a kedvező nemzetközi trendek között a gazdasági válság hatásaink csökkenését  említik első helyen – ennek tudható be, hogy az idei évre mr 64 millió beutazóval számolnak. Az elmúlt évben a legnagyobb növekedést a távolk-keleti turisták jelentették: Kína 232%-os, Dél-Korea 200%-os növekedést ért el, míg Brziliából  150 5%al,Oroszországból pedig 140 %%-al többen érkeztek az Egyesült Államokba. Az új marketing kampánytól azt várják, hogy évente 6-8 százalékkal nőjön a turisták száma, és persze legalább ilyen mértékben az általuk Amerikában elköltött pénz is.

hirdetés
Olvasói vélemény: 0,0 / 10
Értékelés:
A cikk értékeléséhez, kérjük először jelentkezzen be!
Ha hozzá kíván szólni, jelentkezzen be!
 
hirdetés
hirdetés

Találkozzunk a Facebookon!

Ön szerint megoldást jelent a budapesti tömegturizmus problémára, ha a főváros kikerül az olcsó desztinációk köréből?

Kiadónk társoldalai