hirdetés
hirdetés

Ki írta az év szakdolgozatát?

Átadták „Az év turisztikai témájú szakdolgozata, 2011” pályázat díjait. TDM, fejlesztési koncepciók, ezek voltak a slágertémák; minőségmenedzsment, börtönhotel és esélyegyenlőség – ezek voltak a nyertes témák.

hirdetés

A Magyar Turizmus Zrt. által életre hívott „Az év turisztikai témájú szakdolgozata” pályázatra 43 szakdolgozat érkezett 15 felsőoktatási intézményből. Két kategóriában hirdettek nyerteseket, további három pályázó különdíjban részesült. A nyertesek anyagi elismerést és könyvjutalmat kaptak, amit ünnepélyes keretek között Dr. Nemes Andreától, a Nemzetgazdasági Minisztérium Turisztikai és Vendéglátóipari Főosztályának vezetőjétől és Horváth Gergelytől, a Magyar Turizmus Zrt. vezérigazgatójától vehették át.

Mielőtt kihirdették a nyerteseket, Horváth Gergely elmondta: a pályázat (amelyet tizenegyedik alkalommal írtak ki) célja ezúttal is az volt, hogy ösztönözze és továbbfejlessze a turizmus állami irányítása és a turisztikai felsőoktatási intézmények együttműködését és szakmai munkáját, amely az elmúlt években egyre sokszínűbb lett. Dr. Nemes Andrea arról beszélt, hogy a témaválasztás idén is sokszínű volt – jó páran írtak a tdm-ekről, fejlesztési koncepciókról, volt, aki turisztika reklám elemzésére vállalkozott, de érkezett pályamű coach surfing és katasztrófaturizmus témában is. Az egészturisztikáról szóló szakdolgozatok idén háttérbe szorultak, az innovatív turisztikai termék, mint téma viszont előtérbe került. Andrea hozzátette: „Az év turisztikai témájú szakdolgozata” már-már mozgalommá nőtte ki magát, és a pályázat nem csak a diákok megmérettetése, hanem az oktatási intézményeké is. A beérkezett pályaműveket széles körű szakmai zsűri értékelte. Az elbírálásakor az alábbiakat vették figyelembe: a célkitűzés legyen világos, a szakdolgozat legyen logikusan felépített, jó stílusú, olvasmányos, és nem utolsósorban, tartalmazzon saját következetéseket is.

Az „Alapos, tudományos igényű munka” kategória nyertese, Tarjányi Andrea kérdésünkre elmondta: nagyon örül a díjnak, és egyáltalán nem számított rá, hogy szakdolgozata az első helyen végez. „Két szállodavállalat minőségügyi politikáját illetve tevékenységét hasonlítottam össze, és írásomat arra a gondolatsorra fűztem fel, hogy a szálloda legfontosabb értéke az ember. Szakdolgozatomban bebizonyítottam, hogy az emberi tevékenységen múlik a szálloda sikeressége” - árulta el Budapesti Gazdasági Főiskolán végzett Andrea, akiknek egyik legnagyobb álma, hogy egyszer a Magyar Turizmus Zrt.-nél dolgozhasson.

A nyertesek

„Alapos, tudományos igényű munka” kategóriában

I. Tarjányi Andrea: A minőségmenedzsment és jelentősége a szállodaiparban. A szállodai minőségmenedzsment gyakorlati megvalósítása a Danubius Hotels Group és a Best Western szállodavállalat példáján keresztül bemutatva
II. Virág Ágnes: A magyar Turisztikai Desztináció Menedzsment rendszer bemutatása Hévíz példáján
III. Szabó Anett Ibolya: A világörökségi státusz hasznosítása a Tokaj-hegyaljai borvidék marketingjében

„Újszerű témaválasztás” kategóriában

I. (megosztott) Nagy Fanni Rita: Egyszerűből nagyszerű, sekélyesből kalandos. Tematizáltság a turizmusban, egy börtönhotel mint lehetséges magyarországi alkalmazás példájával
(megosztott) Honfi Zsuzsanna: Esélyegyenlőség, a fogyatékos személyek foglalkoztatása a turizmusban
II. Endrődi Adrienn: Az érintettek és az érdekeltek bevonása a turisztikai fejlesztésekbe a Baranyai Élménykörút turisztikai projekt példáján keresztül

Különdíjban részesült:

Csíkász Emőke: Múzeummarketing – Múzeumlátogatási szokások a magyar lakosság körében

Gyetvai Márton: A pécselyi-medence komplex fejlesztési koncepciója

Vörös Ildikó: A siófoki város könyvtár marketingtevékenysége és az idegenforgalom nyújtotta lehetőségek

hirdetés
Olvasói vélemény: 0,0 / 10
Értékelés:
A cikk értékeléséhez, kérjük először jelentkezzen be!
Ha hozzá kíván szólni, jelentkezzen be!
 
hirdetés
hirdetés

Találkozzunk a Facebookon!

Ön szerint a hazai nyilvános vécék állapota pozitívan hat a turizmusra?

Kiadónk társoldalai