Ki írta az év szakdolgozatát?

Átadták „Az év turisztikai témájú szakdolgozata, 2011” pályázat díjait. TDM, fejlesztési koncepciók, ezek voltak a slágertémák; minőségmenedzsment, börtönhotel és esélyegyenlőség – ezek voltak a nyertes témák.

Mit remélt Magyarország az EU-tagságtól és mi lett mindebből 20 év alatt?
Devizahitelezés, euróbevezetés, uniós pénzek, kilátások - online Klasszis Klubtalálkozó élőben Medgyessy Péterrel!

Vegyen részt és kérdezzen Ön is Magyarország korábbi miniszterelnökétől!

2024. április 22. 15:30

A részvétel ingyenes, regisztráljon itt!

A Magyar Turizmus Zrt. által életre hívott „Az év turisztikai témájú szakdolgozata” pályázatra 43 szakdolgozat érkezett 15 felsőoktatási intézményből. Két kategóriában hirdettek nyerteseket, további három pályázó különdíjban részesült. A nyertesek anyagi elismerést és könyvjutalmat kaptak, amit ünnepélyes keretek között Dr. Nemes Andreától, a Nemzetgazdasági Minisztérium Turisztikai és Vendéglátóipari Főosztályának vezetőjétől és Horváth Gergelytől, a Magyar Turizmus Zrt. vezérigazgatójától vehették át.

Mielőtt kihirdették a nyerteseket, Horváth Gergely elmondta: a pályázat (amelyet tizenegyedik alkalommal írtak ki) célja ezúttal is az volt, hogy ösztönözze és továbbfejlessze a turizmus állami irányítása és a turisztikai felsőoktatási intézmények együttműködését és szakmai munkáját, amely az elmúlt években egyre sokszínűbb lett. Dr. Nemes Andrea arról beszélt, hogy a témaválasztás idén is sokszínű volt – jó páran írtak a tdm-ekről, fejlesztési koncepciókról, volt, aki turisztika reklám elemzésére vállalkozott, de érkezett pályamű coach surfing és katasztrófaturizmus témában is. Az egészturisztikáról szóló szakdolgozatok idén háttérbe szorultak, az innovatív turisztikai termék, mint téma viszont előtérbe került. Andrea hozzátette: „Az év turisztikai témájú szakdolgozata” már-már mozgalommá nőtte ki magát, és a pályázat nem csak a diákok megmérettetése, hanem az oktatási intézményeké is. A beérkezett pályaműveket széles körű szakmai zsűri értékelte. Az elbírálásakor az alábbiakat vették figyelembe: a célkitűzés legyen világos, a szakdolgozat legyen logikusan felépített, jó stílusú, olvasmányos, és nem utolsósorban, tartalmazzon saját következetéseket is.

Az „Alapos, tudományos igényű munka” kategória nyertese, Tarjányi Andrea kérdésünkre elmondta: nagyon örül a díjnak, és egyáltalán nem számított rá, hogy szakdolgozata az első helyen végez. „Két szállodavállalat minőségügyi politikáját illetve tevékenységét hasonlítottam össze, és írásomat arra a gondolatsorra fűztem fel, hogy a szálloda legfontosabb értéke az ember. Szakdolgozatomban bebizonyítottam, hogy az emberi tevékenységen múlik a szálloda sikeressége” - árulta el Budapesti Gazdasági Főiskolán végzett Andrea, akiknek egyik legnagyobb álma, hogy egyszer a Magyar Turizmus Zrt.-nél dolgozhasson.

A nyertesek

„Alapos, tudományos igényű munka” kategóriában

I. Tarjányi Andrea: A minőségmenedzsment és jelentősége a szállodaiparban. A szállodai minőségmenedzsment gyakorlati megvalósítása a Danubius Hotels Group és a Best Western szállodavállalat példáján keresztül bemutatva
II. Virág Ágnes: A magyar Turisztikai Desztináció Menedzsment rendszer bemutatása Hévíz példáján
III. Szabó Anett Ibolya: A világörökségi státusz hasznosítása a Tokaj-hegyaljai borvidék marketingjében

„Újszerű témaválasztás” kategóriában

I. (megosztott) Nagy Fanni Rita: Egyszerűből nagyszerű, sekélyesből kalandos. Tematizáltság a turizmusban, egy börtönhotel mint lehetséges magyarországi alkalmazás példájával
(megosztott) Honfi Zsuzsanna: Esélyegyenlőség, a fogyatékos személyek foglalkoztatása a turizmusban
II. Endrődi Adrienn: Az érintettek és az érdekeltek bevonása a turisztikai fejlesztésekbe a Baranyai Élménykörút turisztikai projekt példáján keresztül

Különdíjban részesült:

Csíkász Emőke: Múzeummarketing – Múzeumlátogatási szokások a magyar lakosság körében

Gyetvai Márton: A pécselyi-medence komplex fejlesztési koncepciója

Vörös Ildikó: A siófoki város könyvtár marketingtevékenysége és az idegenforgalom nyújtotta lehetőségek


Művészet és vendéglátás a Káli-medencében

Művészet és vendéglátás a Káli-medencében 

A Káli Art Inn lett 2023-ban az Art is Business Díj Vállalati kategóriájának győztese. Tulajdonosai, a Molnár Júlia–Héjja Róbert házaspár, szívvel-lélekkel elkötelezett amellett, hogy ötvözze a vendéglátást a művészetek szenvedélyes támogatásával. A Káli Art Park kialakításával pedig olyan egyedülálló kiállítóhelyet hoztak létre, ahol a kortárs szobrászművészek bemutathatják és értékesíthetik alkotásaikat.
Hamis hotelértékelések - mit tehetünk a csalók ellen?

Hamis hotelértékelések - mit tehetünk a csalók ellen? 

A tanulmányok szerint a fogyasztók több mint 90%-át befolyásolják az utazástervezésben az online platformokon posztolt értékelések, így nem meglepő, hogy az ágazat nagy harcot vív a hamis értékelésekkel, beleértve az indokolatlan rágalmazást és az érdemtelen túlértékelést egyaránt.
Szállodatörténelmet ír a Hunguest

Szállodatörténelmet ír a Hunguest 

480 teniszpálya területével egyenlő fejlesztést tudhat maga mögött a Hunguest, ami történelmi léptékű, hiszen Magyarországon ilyen volumenű szállodaipari felújítás és szállodaépítés még nem zajlott
Ráborították az asztalt a Bookingra

Ráborították az asztalt a Bookingra 

A beérkezett észrevételek értékelése után immár végleges a Gazdasági Versenyhivatal jelentése a hazai online szálláshely-közvetítési és szálláspiacon elvégzett gyorsított ágazati vizsgálatról. A Booking-botrányként elhíresült ügyben a hatóság több javaslatot is megfogalmazott a magyar fogyasztók és a hazai szállásadók védelme érdekében.
Kiemelkedő vendégforgalom a vidéki fürdővárosokban

Kiemelkedő vendégforgalom a vidéki fürdővárosokban 

A téli időszakban is az egyik legfontosabb turisztikai motiváció az egészségturizmus, amely így Magyarország egyik legjelentősebb, négyévszakos turisztikai terméke. Azon vidéki települések, ahol a gyógy- és élményfürdő mellett magas színvonalú szolgáltatások is várják a vendégeket, ebben az időszakban az átlagosnál nagyobb forgalomra és magasabb foglaltságra számíthatnak.
A 30 milliós gyémántgyűrű rejtélyes eltűnése

A 30 milliós gyémántgyűrű rejtélyes eltűnése 

A párizsi Ritz alkalmazottainak volt néhány izgalmas órája, mire egy porszívózsákból előkerült az ellopottnak hitt ékszer.
Nyáron nyílik a Kimpton Hotels első szállodája Budapesten

Nyáron nyílik a Kimpton Hotels első szállodája Budapesten 

A Kimpton Hotels, az Intercontinental Hotels Group luxus lifestyle márkája, amely világszerte több, mint 80 egységgel rendelkezik. A 2024 nyarán nyíló, Bem téren épülő, dunai panorámás patinás épület szintén ennek az izgalmas boutique brandnek ad majd otthont.
Vendégélmény fokozása az AR segítségével

Vendégélmény fokozása az AR segítségével 

A vendéglátóipar mindig is élen járt az új technológiák bevezetésében a vendégélmény fokozása érdekében. A mobil bejelentkezéstől a személyre szabott szolgáltatásokig a szállodák folyamatosan innovatív módokat keresnek ügyfeleik kielégítésére. Az egyik technológia, amely forradalmasíthatja a vendéglátást, az a kiterjesztett valóság (AR).
Rangos nemzetközi díjat nyert a Hunguest Hotels arculata

Rangos nemzetközi díjat nyert a Hunguest Hotels arculata 

A Hunguest Hotels megújult arculata elnyerte a Német Formatervezési Tanács által alapított German Design Award 2024 díjat a márkaidentitás kategóriában.
A Dorothea Hotel elnyerte az Év Hotelprojektje díjat

A Dorothea Hotel elnyerte az Év Hotelprojektje díjat 

A BDPST Ingatlanfejlesztő egyik projektje, a Dorothea Hotel nyerte a Portfolio Property Awards díjátadóján az Év Hotelprojektje kategóriában járó elismerést kedden Budapesten. Az eseményen az év legkiemelkedőbb hazai teljesítményeit, megoldásait és fejlesztéseit bírálták.

Interjú

Vámos Nóra: „Sokszor minden lépésért meg kellett küzdeni”

Vámos Nóra: „Sokszor minden lépésért meg kellett küzdeni” 

A helyszín a Hardangervidda Nemzeti Park, ahol annak idején Amundsen készült fel az Antarktisz-expedícióra.
Első az életképesség: fenntartható üzleti modell a vendéglátásban

Első az életképesség: fenntartható üzleti modell a vendéglátásban 

A vendéglátóipar fenntarthatósági fordulata elkerülhetetlen az ökológiai lábnyomunk csökkentéséért - de vajon hatékonyan cselekedhet-e a fenntarthatóságért egy olyan vendéglátóhely, amelynek saját jövője sincs biztosítva?
Magyar konyha, magas minőségben – a VIRTU étterem séfjével beszélgettünk

Magyar konyha, magas minőségben – a VIRTU étterem séfjével beszélgettünk 

Lendvai Levente az Arany Kaviárból érkezett a MOL torony tetején található VIRTU étterem konyhafőnöki pozíciójába.