Lassan indul a síszezon a Tátrában

A korábbi évekhez képest lassabban indul az idén a síszezon a Tátrában, az évszakhoz képest viszonylag enyhe időjárás miatt.

Mit remélt Magyarország az EU-tagságtól és mi lett mindebből 20 év alatt?
Devizahitelezés, euróbevezetés, uniós pénzek, kilátások - online Klasszis Klubtalálkozó élőben Medgyessy Péterrel!

Vegyen részt és kérdezzen Ön is Magyarország korábbi miniszterelnökétől!

2024. április 22. 15:30

A részvétel ingyenes, regisztráljon itt!

A szlovákiai síközpontokban lévő aktuális hóhelyzetről tájékoztató holidayinfo.sk honlapot üzemeltető Sitour ügynökség jelentése szerint az elmúlt hétvégén 25 síközpont üzemelt a szlovák hegyekben, mintegy fele annak, amennyi tavaly ilyenkor már nyitva tartott.

Ezen a héten, csütörtökig 15 jelentősebb síközpont tart nyitva a Tátrában, köztük Donovaly, Jahodná, Chopok és a Ski Bachledová, a hét végére pedig várhatóan tovább bővül a nyitva tartó központok száma. Az, hogy az idei szezon a szokottnál némileg lassabban indul, a síközpontok üzemeltetői szerint az évszakhoz képest viszonylag enyhe időjárásnak tudható be.

"Természetes hóból a szezonhoz képest valóban kevesebb van, ám a pályákon a körülmények a mesterséges havasításnak köszönhetően nagyon jók" - mondta az MTI-nek Lenka Matasovská, a Magas Tátra régió helyi idegenforgalmi szervezetének (OOCR) igazgatója, aki szerint azonban a sífutásra a Tátrában egyelőre kevés helyen adottak a feltételek. 

A Szlovák Idegenforgalmi Szövetség (ZCR) igazgatója, Marek Harbulák ugyanakkor optimista, jó szezonra számít, elsősorban az utóbbi időszakban végrehajtott fejlesztések miatt, valamint azért, mert ma már a Tátrában a síközpontok közelében több élményfürdő és wellness központ is található.

Az idegenforgalom a Tátrában egyébként az idén jó nyári szezont tudhat maga mögött, az egy évvel korábbihoz képest a szállóvendégek száma 7 százalékkal nőtt. Az egy napra érkezők vendégek 12 százalékkal voltak többen, mint az előző évben, számuk  740 ezret tett ki a nyári hónapokban. 

A szálláshelyek jelenlegi foglaltsága alapján a téli szezon is a vendéglátósok reményei szerint alakulhat, ami azt jelentené, hogy nem törik meg a forgalom néhány éve enyhe emelkedést mutató trendje.

"A csúcsszezonban, ami a Tátrában a karácsonyi ünnepektől az újév utánig, valamint a tavaszi szünetek idején van, a szálláshelyek foglaltsága viszonylag jó, a szilveszteri időpontban például már alig van hely" - mondta Lenka Matasovská. Az egyes szálláshelytípusokat tekintve, a régióra jellemző hegyi faházak túlnyomó többsége már hónapok óta elkelt erre az időpontra, a nagyobb szállodák foglaltsága is magas, de a kisebb panziókban és egyéb magánszállásokon még lehet helyet találni - mondta a szakember, aki bízik abban, hogy az idei téli szezon jobb lehet a tavalyinál. Az elmúlt évek során egyébként a téli szezonban átlagosan 700-800 ezer turista látogatott a tátrai üdülőkörzetekbe.

A Magas Tátra régió helyi idegenforgalmi szervezetének igazgatója szerint várhatóan az idei téli szezonban is a hazai turisták adják a Tátrába látogatók jelentős részét. Tavaly a hazai látogatók aránya 57 százalékot tett ki a téli szezonban. Az utóbbi években a hazai turistákon kívül Csehországból, illetve Lengyelországból érkezik a legtöbb vendég a Tátrába, és jelentős a volt szovjet területekről érkezők aránya is. "Magyarországról sajnos egyre kevesebben látogatnak a Tátrába, arányuk az összes vendég mintegy 2-3 százalékát teszi ki az utóbbi években" - tette hozzá Lenka Matasovská.

Forrás: MTI


Művészet és vendéglátás a Káli-medencében

Művészet és vendéglátás a Káli-medencében 

A Káli Art Inn lett 2023-ban az Art is Business Díj Vállalati kategóriájának győztese. Tulajdonosai, a Molnár Júlia–Héjja Róbert házaspár, szívvel-lélekkel elkötelezett amellett, hogy ötvözze a vendéglátást a művészetek szenvedélyes támogatásával. A Káli Art Park kialakításával pedig olyan egyedülálló kiállítóhelyet hoztak létre, ahol a kortárs szobrászművészek bemutathatják és értékesíthetik alkotásaikat.
Hamis hotelértékelések - mit tehetünk a csalók ellen?

Hamis hotelértékelések - mit tehetünk a csalók ellen? 

A tanulmányok szerint a fogyasztók több mint 90%-át befolyásolják az utazástervezésben az online platformokon posztolt értékelések, így nem meglepő, hogy az ágazat nagy harcot vív a hamis értékelésekkel, beleértve az indokolatlan rágalmazást és az érdemtelen túlértékelést egyaránt.
Szállodatörténelmet ír a Hunguest

Szállodatörténelmet ír a Hunguest 

480 teniszpálya területével egyenlő fejlesztést tudhat maga mögött a Hunguest, ami történelmi léptékű, hiszen Magyarországon ilyen volumenű szállodaipari felújítás és szállodaépítés még nem zajlott
Ráborították az asztalt a Bookingra

Ráborították az asztalt a Bookingra 

A beérkezett észrevételek értékelése után immár végleges a Gazdasági Versenyhivatal jelentése a hazai online szálláshely-közvetítési és szálláspiacon elvégzett gyorsított ágazati vizsgálatról. A Booking-botrányként elhíresült ügyben a hatóság több javaslatot is megfogalmazott a magyar fogyasztók és a hazai szállásadók védelme érdekében.
Kiemelkedő vendégforgalom a vidéki fürdővárosokban

Kiemelkedő vendégforgalom a vidéki fürdővárosokban 

A téli időszakban is az egyik legfontosabb turisztikai motiváció az egészségturizmus, amely így Magyarország egyik legjelentősebb, négyévszakos turisztikai terméke. Azon vidéki települések, ahol a gyógy- és élményfürdő mellett magas színvonalú szolgáltatások is várják a vendégeket, ebben az időszakban az átlagosnál nagyobb forgalomra és magasabb foglaltságra számíthatnak.
A 30 milliós gyémántgyűrű rejtélyes eltűnése

A 30 milliós gyémántgyűrű rejtélyes eltűnése 

A párizsi Ritz alkalmazottainak volt néhány izgalmas órája, mire egy porszívózsákból előkerült az ellopottnak hitt ékszer.
Nyáron nyílik a Kimpton Hotels első szállodája Budapesten

Nyáron nyílik a Kimpton Hotels első szállodája Budapesten 

A Kimpton Hotels, az Intercontinental Hotels Group luxus lifestyle márkája, amely világszerte több, mint 80 egységgel rendelkezik. A 2024 nyarán nyíló, Bem téren épülő, dunai panorámás patinás épület szintén ennek az izgalmas boutique brandnek ad majd otthont.
Vendégélmény fokozása az AR segítségével

Vendégélmény fokozása az AR segítségével 

A vendéglátóipar mindig is élen járt az új technológiák bevezetésében a vendégélmény fokozása érdekében. A mobil bejelentkezéstől a személyre szabott szolgáltatásokig a szállodák folyamatosan innovatív módokat keresnek ügyfeleik kielégítésére. Az egyik technológia, amely forradalmasíthatja a vendéglátást, az a kiterjesztett valóság (AR).
Rangos nemzetközi díjat nyert a Hunguest Hotels arculata

Rangos nemzetközi díjat nyert a Hunguest Hotels arculata 

A Hunguest Hotels megújult arculata elnyerte a Német Formatervezési Tanács által alapított German Design Award 2024 díjat a márkaidentitás kategóriában.
A Dorothea Hotel elnyerte az Év Hotelprojektje díjat

A Dorothea Hotel elnyerte az Év Hotelprojektje díjat 

A BDPST Ingatlanfejlesztő egyik projektje, a Dorothea Hotel nyerte a Portfolio Property Awards díjátadóján az Év Hotelprojektje kategóriában járó elismerést kedden Budapesten. Az eseményen az év legkiemelkedőbb hazai teljesítményeit, megoldásait és fejlesztéseit bírálták.

Interjú

Vámos Nóra: „Sokszor minden lépésért meg kellett küzdeni”

Vámos Nóra: „Sokszor minden lépésért meg kellett küzdeni” 

A helyszín a Hardangervidda Nemzeti Park, ahol annak idején Amundsen készült fel az Antarktisz-expedícióra.
Első az életképesség: fenntartható üzleti modell a vendéglátásban

Első az életképesség: fenntartható üzleti modell a vendéglátásban 

A vendéglátóipar fenntarthatósági fordulata elkerülhetetlen az ökológiai lábnyomunk csökkentéséért - de vajon hatékonyan cselekedhet-e a fenntarthatóságért egy olyan vendéglátóhely, amelynek saját jövője sincs biztosítva?
Magyar konyha, magas minőségben – a VIRTU étterem séfjével beszélgettünk

Magyar konyha, magas minőségben – a VIRTU étterem séfjével beszélgettünk 

Lendvai Levente az Arany Kaviárból érkezett a MOL torony tetején található VIRTU étterem konyhafőnöki pozíciójába.