Lehet egy luxusmárka üzlete turisztikai attrakció?

Hogyan lesz egy csődközeli cégből egy sikeres, nemzetközileg ismert vállalkozás? Hogyan lehet turisztikai attrakció egy bolt? Hol van helye az államnak és a turizmusnak a divat világában? Ezekre a kérdésekre a Nanushka Store & Café zártkörű bemutatóján kaptunk választ.  

Amikor a Nanushka márkát 2005-ben megalapította Sándor Szandra, még nem tudhatta, hogy egyszer globálisan 200 viszonteladónál találja majd meg a ruháit. A cég 2016 végére csőd közelébe került, de jött az EXIM Növekedési Magántőkealap, és befektetésével megmentette a vállalkozást. Baldaszti Péter a Nanushka társtulajdonosa elmondta, hogy a csődközeli állapot után az addigi működés teljes felülvizsgálatára és a hibák kiszűrésére volt szükség. Ezután - a szakmai munkatársakon kívül - egy teljesen új csapat felállításával készen álltak arra, hogy nyereségessé tegyék a céget. A 2017-es év –még nem auditált- adózott eredménye szerint 2017 még veszteséges volt, de 2018 már valószínűleg nullszaldós, de inkább nyereséges lesz.

Bár a cég bevételének jelentős hányada származik az online értékesítésből, a valódi bolt kialakítása is fontos volt: az új, Bécsi utcában nyílt üzlet előtérben nem egy halom ruha kapott helyet, hanem kanapé, kandalló és kávézó. A tulajdonosok szerint ez jobban megszólítja a Fast Fashionből kiábrándult vásárlókat. A tér célja, hogy a rohanásból kilépve lelassítsa az időt.

És hogy hogy jön ide a turizmus?

Ezt a teret turisztika attrakcióvá kívánják tenni. "Az a cél, hogy aki Budapestre jön, és érdeklődik a design, a divatkultúra-, vagy a kortárs kultúra iránt, eljöjjön a Nanushka boltba" - mondta Baldaszti Péter.

Ezen kívül is van létjogosultsága annak, hogy beszéljünk a divat és a turizmus kapcsolatáról. Február eleje óta az Magyar Turisztikai Ügynökség feladata, hogy foglalkozzon a divatiparral is: kidolgozza a magyar divat- és designipari stratégiát, koordinálja és összehangolja a belföldi és a külföldi regionális divat- és designipari megjelenéseket. Szakmai koordinációt végezzen, javaslatokat fogalmazzon meg a divat- és designipar területén működő hazai szervezetek között, az egységes szakmai módszertanok érvényesítése érdekében.

A Nanushka igyekszik a kapcsolataival és tapasztalataival segíteni az MTÜ munkáját. Baldaszti Péter elmondása szerint a világon mindenhol - ahol jelentős a ruhaipar és a design - működik állami szerepvállalás. Véleménye szerint kell a támogatás ennek a szegmensnek, hogy aztán pénzt tudjon termelni. Példaként említette, hogy Koppenhágában egy márka sikere az egész divatipart felemelte. Akár nálunk is lehet hasonló.

 


Kerékpáros kishajókat adtak át a Tisza-tavon

Kerékpáros kishajókat adtak át a Tisza-tavon 

Kerékpáros kishajók teszik még vonzóbbá a Tisza-tavi aktív turizmust.
Speciális módszerrel restaurálják Magyarország legidősebb nagyharangját

Speciális módszerrel restaurálják Magyarország legidősebb nagyharangját 

A veszprémi Szent Mihály Főszékesegyház Szentháromság harangját 300 év után először mozdítják el a helyéről.
15 milliárd forintra pályázhatnak a hazai turisztikai ágazat szereplői

15 milliárd forintra pályázhatnak a hazai turisztikai ágazat szereplői 

Új programot indít a kormány a turisztikai szolgáltatók megsegítése érdekében.
Hamarosan Nevelőszülők Napja a budapesti Állatkertben

Hamarosan Nevelőszülők Napja a budapesti Állatkertben 

Május 12-én, vasárnap rendezi az "Alapítvány a Budapesti Állatkertért" a tavaszi Nevelőszülők Találkozóját, ahová mindenkit sok szeretettel várnak.
Famászó bajnokságot rendeznek Tatán

Famászó bajnokságot rendeznek Tatán 

Igen, ilyen is van: a Magyar Faápolók Egyesülete nemzetközi előírásoknak megfelelő famászó bajnokságot rendez Tatán, az Öreg-tó partján.
Erre kell számítania annak, aki munkát keres

Erre kell számítania annak, aki munkát keres 

Szinte minden vármegyében lelassult a munkaerő-felvétel.
A 25 éven aluliak szja-mentessége felrázta a munkaerőpiacot

A 25 éven aluliak szja-mentessége felrázta a munkaerőpiacot 

Egyre nehezebb helyzetben a munkáltatók.
Dívák és királyok, régi slágerek és holdfényes koncertek:  idén még sokszínűbb a Paloznaki Jazzpiknik

Dívák és királyok, régi slágerek és holdfényes koncertek: idén még sokszínűbb a Paloznaki Jazzpiknik 

Igazi világsztárok, hazai előadók legjava, kedvezményes belépők.
Vissza a múltba jövő hétvégén, Hévízen!

Vissza a múltba jövő hétvégén, Hévízen! 

A következő hétvégén visszatérhetnek a múltba a látogatók egy eseménysorozat keretében Hévízen.
Jöhetnek az ötletek, hogy mivel dobjuk fel Budapestet!

Jöhetnek az ötletek, hogy mivel dobjuk fel Budapestet! 

Jó hír a vállalkozó kedvű, városukat szerető budapestieknek: 2024-ben ismét lesz Budapest Tuning ötletpályázat!

Interjú

Hat érdekes és meghatározó téma a JAB Csoporttal

Hat érdekes és meghatározó téma a JAB Csoporttal 

Olyan szakmai információk, amelyekről ritkán esik szó az európai szállodai és kiskereskedői területen piacvezetőnek számító német alapítású textilcég esetén.
Vámos Nóra: „Sokszor minden lépésért meg kellett küzdeni”

Vámos Nóra: „Sokszor minden lépésért meg kellett küzdeni” 

A helyszín a Hardangervidda Nemzeti Park, ahol annak idején Amundsen készült fel az Antarktisz-expedícióra.
Első az életképesség: fenntartható üzleti modell a vendéglátásban

Első az életképesség: fenntartható üzleti modell a vendéglátásban 

A vendéglátóipar fenntarthatósági fordulata elkerülhetetlen az ökológiai lábnyomunk csökkentéséért - de vajon hatékonyan cselekedhet-e a fenntarthatóságért egy olyan vendéglátóhely, amelynek saját jövője sincs biztosítva?