Magdeburg, a német turizmus kirakata

Ekképpen pozicionálta magát Szász-Anhalt fővárosa április 18-án reggel, amikor az előző esti hivatalos nyitóünnepséget követően 45 ország 1100 résztvevőjével megindult az adok-veszek Németország legjelentősebb nemzetközi beutaztató wokshopján, a GTM, Germany Travel Mart-on.

Mit remélt Magyarország az EU-tagságtól és mi lett mindebből 20 év alatt?
Devizahitelezés, euróbevezetés, uniós pénzek, kilátások - online Klasszis Klubtalálkozó élőben Medgyessy Péterrel!

Vegyen részt és kérdezzen Ön is Magyarország korábbi miniszterelnökétől!

2024. április 22. 15:30

A részvétel ingyenes, regisztráljon itt!

Az április 18-19. közt zajló 42. GTM alkalmából az az egykori keletnémet tartomány került az összes kontinensről érkező utazási szakembernek köszönhetően a kirakatba, mely Németországban a nemzetközi érkezések terén a legnagyobb növekedést produkálta 2015-ben. A 260 905 külföldi száma 12,4%-kal haladta meg az előző évit lekörözve a nagyágyúkat, mint Bajorország, vagy Berlin. Gondolhatnánk, hogy utóbbiak könnyen beszélnek milliós nagyságrendű számaikkal, azonban két olyan év is következik a „Németország bölcsőjének” nevezett Szász-Anhalt életében, amikor a figyelem középpontjába ők kerülnek. 2017-et a reformáció 500 éves évfordulóján a Szász-Anhaltból indult Luthernek szentelte a DZT, majd a a 2018-as össznémet kulináris kínálatot követően 2019-ben a százéves Bauhaus köré épül kampányév. Walter Gropius és társai Magdeburgtól délebbre eső Dessau-ban teljesedtek ki. 2025-ben pedig Európa Kulturális Fővárosa címre aspirál jó eséllyel az Elba-parti város.

Addig is a német turizmus köszöni szépen, jól van, annak ellenére is, hogy az örömöt beárnyékolják az aktuálpolitika kihívásai. A terrortámadások, a menekültválság és Schengennel kapcsolatos kérdések új feladatok elé állítják a turizmust - mondta Petra Hedorfer, a DZT vezérigazgatója.  Nyitottak vagyunk és toleránsak, továbbra is szívesen látunk minden turistát - tette hozzá.

A béke iparágának tavalyi szívesen látása a számok nyelvén úgy néz ki, hogy néhány küldőpiacot kivéve mindenhonnan nőtt az érkezések és vendégéjszakák száma. Igaz ez a pár éve minimális csökkenést (2,2% 2014-ben) produkáló Magyarországra is. Majd megfordult a trend és 2015-ben jöttünk, láttunk 267 189-en és aludtunk 706 936-szor Németországban. Velünk együtt továbbra is Európa a németek legnagyobb küldőpiaca; a nemzetközi vendégéjszakák 73,4 százaléka származik innen. Bár a DZT világfelosztásában Északkelet-Európához sorolt Oroszország mintegy 29 százalékos visszaesése nagy érvágás, számos küldőpiac javított látványosan eredményén, így Spanyolország, Svájc és Nagy-Britannia. Vagy éppenséggel Horvátország zavarbaejtő 46,5 százalékos venégéjszaka-növekedéssel; a 196 ezerből lett 287 ezer. A tengerentúlra tekintve Kína és Hongkong együttesét látjuk igencsak megerősödni: 2,5 millió vendégéjszakájuk 2014-hez képest 24,8% javulást jelent. Ez bőven kompenzálja a gazdasági gondok miatt 5 százalékot esett Brazília miatti kiesést. Összességében a tengerentúli országok mintegy kétszámjegyű, átlagon felüli növekedése 19.7 millió vendégéjszakát hozott. Talán sokak számára nem újdonság, hogy az európaiak által tett utazások fogadó országai közt továbbra is őrzi 3 éve megszerzett 2. helyezését Franciország előtt. A UNWTO felmérése szerint világviszonylatban az 5. legnépszerűbb desztináció. Ebben a rangsorban azonban már a franciák vezetik a folytatásban Spanyolországból, Olaszországból álló élbolyt. A németek előtt a törökök szerepelnek.

Németországba az utazók 56% érkezik, szabadidős céllal, míg az üzleti turizmus 23 százalékot hasít ki a motivációs tortából. Ez tavalyhoz képes minimálisan, de romlott, de még így is csak fele akkora arányban, mint világszinten. Aki utazik, pénzt költ; 278,3 milliárdos bevételt könyvelt a német turizmus kül- és belföldi turistákkal egyaránt. Ebből 115,3 milliárd származik a külföldiek erszényéből. Első helyen az USA áll, de ennél meglepőbb, hogy a 7. helyezett oroszokat lekörözve Lengyelország lett a 4. legnagyobb költő; 2,9 milliárdot hagytak itt.

Hogy a sikert minek köszönhetik a németek? Egyebek mellett az olyan irigylésre méltón összeállított és céltudatos marketingkampánynak tökéletesen beillő műsornak, amivel Magdeburg városa a hivatalos megnyitón bemutatta magát. „A termék el van adva” - jegyezte meg az egyik vevőként érkezett utazásszervező.

A „termékről” hamarosan a Turizmus Trend hasábjain számolunk be.

A Heineken is beszállt a világ első unalmas telefonjának létrehozásába

A Heineken is beszállt a világ első unalmas telefonjának létrehozásába 

A The Boring Phone elnevezésű, valóban nem sokat tudó készülék e héten, a Milano Design Weeken debütált.
Új kiállítások Ausztriában, amelyeket látni kell

Új kiállítások Ausztriában, amelyeket látni kell 

Három új kiállítás, ahol átélhetjük az osztrák életérzést.
Nem áprilisi tréfa: a gyerekek idén nyáron tényleg ingyen szállnak meg a dubaji szállodákban

Nem áprilisi tréfa: a gyerekek idén nyáron tényleg ingyen szállnak meg a dubaji szállodákban 

A tavaly meghirdetett és szuper sikeres Kids Go Free promóció idén is elindult és már 56 dubaji szálloda ad lehetőséget a 12 éves kor alatti gyerekkel utazóknak, hogy kedvezményes áron nyaraljanak idén.
Luxusóra, kerékpár és szemüveg - kávézaccból

Luxusóra, kerékpár és szemüveg - kávézaccból 

Topdesigner termékek készülnek újrahasznosított kávézaccból.
Ingyen bort kínál egy étterem a telefonjukat nem használó vendégeknek

Ingyen bort kínál egy étterem a telefonjukat nem használó vendégeknek 

A veronai Al Condominio étterem tulajdonosa azt mondja, hogy a kezdeményezés pozitív fogadtatásra talált.
Ausztria meghosszabbítja a határellenőrzést Szlovénia és Magyarország esetén

Ausztria meghosszabbítja a határellenőrzést Szlovénia és Magyarország esetén 

Május közepétől Ausztria további hat hónappal meghosszabbítja a belső határellenőrzést Szlovéniával és Magyarországgal.
Három kihagyhatatlan látnivaló Bázelben

Három kihagyhatatlan látnivaló Bázelben 

Svájc legrégebbi egyetemvárosa a magyarok körében olyannyira népszerű, hogy a Svájcba irányuló repülős forgalmat a Budapest-Bázel útvonal vezeti.
Rekordévet zárt az osztrák dizájner bevásárlóközpont

Rekordévet zárt az osztrák dizájner bevásárlóközpont 

A számok alapján 2024-re is új látogatói rekordra számítanak.
A világon először: a görög kormány kártalanítja az erdőtüzek által sújtott turistákat

A világon először: a görög kormány kártalanítja az erdőtüzek által sújtott turistákat 

Az ingyenes utalványok május 31-ig, illetve az őszi szezonban lesznek érvényesek.
Dubajba készül? Ezek a meglepetések és látnivalók várják...

Dubajba készül? Ezek a meglepetések és látnivalók várják... 

Idén nyáron 65 napon át tartó kedvezmény-fesztivállal várja Dubaj a magyar látogatókat.

Interjú

Vámos Nóra: „Sokszor minden lépésért meg kellett küzdeni”

Vámos Nóra: „Sokszor minden lépésért meg kellett küzdeni” 

A helyszín a Hardangervidda Nemzeti Park, ahol annak idején Amundsen készült fel az Antarktisz-expedícióra.
Első az életképesség: fenntartható üzleti modell a vendéglátásban

Első az életképesség: fenntartható üzleti modell a vendéglátásban 

A vendéglátóipar fenntarthatósági fordulata elkerülhetetlen az ökológiai lábnyomunk csökkentéséért - de vajon hatékonyan cselekedhet-e a fenntarthatóságért egy olyan vendéglátóhely, amelynek saját jövője sincs biztosítva?
Magyar konyha, magas minőségben – a VIRTU étterem séfjével beszélgettünk

Magyar konyha, magas minőségben – a VIRTU étterem séfjével beszélgettünk 

Lendvai Levente az Arany Kaviárból érkezett a MOL torony tetején található VIRTU étterem konyhafőnöki pozíciójába.