Magyar királyok brazíliai karneválon vonulgattak

A középkori Magyarország volt a téma szombat hajnalban a kétnapos Sao Paulo-i karneválon. A "Rosas de ouro" szambaiskola magyarra hajazó ruhákban vonult végig a fesztiválon, az egyik kocsit pedig egy hatalmas magyar címer borított - írja a Richpoi.

A pordukció címe "Hungria, o reino dos justus", ami lefordítva nagyjából "Magyarország, az igazak királysága".

"Bár portugálul ez úgy hangzott volna, hogy "Hungria, o reino dos justos", egy betűt megváltoztattak, mert egy brazil vallakozó, Roborto Justus (nagyjából a brazil Donald Trump) támogatta a klubot. Innen jött a magyar vonatkozás is, ő magyar bevándorlók gyermeke" - írta egy olvasónk.

A Sao Paulo-i karnevál időben megelőzi a híresebb rióit, és ez is nagy eseménynek számít, élőben közvetíti elejétől a végéig a legnagyobb brazil tévéadó, a Globo.

A Sao Paulo-i karnevál méretében és pompájában akkora, mint a riói. Szambaiskolásokkal közösen léptek fel magyar néptáncosok Brazília egyik leglátványosabb táncos felvonulásán, a Sao Paolo-i karneválon. A Rosas de ouro, azaz Aranyrózsa tánccsoport előadásának címe Magyarország volt.

{youtube|id=c4G5qMt6ljg}

A fergeteges hangulatú karneválon összesen 14 szambaiskola méretteti meg magát, köztük lépett fel a magyar Aranyrózsa együttes. Összesen hat karneválkocsit öltöztettek magyar nemzeti színekbe. A dél-amerikai országban eddig még soha nem volt példa hasonlóra. A magyar produkciót magyar idő szerint hajnali fél négykor mutatták be. A Sao Paolo-i magyarok elérzékenyültek az előadás láttán.

Az Aranyrózsa fellépése mintegy másfél millió dollárba került, amit támogatásokból gyűjtött össze az együttes. Sotkovszki Tibor, Magyarország tiszteletbeli konzulja a Híradónak azt mondta: „Mindenki erre az egy órára készült egy éve”. Azt még nem lehet tudni, melyik szambaiskola nyerte a megmérettetést, a verseny ugyanis még mindig tart.

A Sao Paulo-i karneválról kevesen tudják, hogy méretében és pompájában körülbelül akkora, mint a riói. Szakértők szerint az Aranyrózsa szambaegyüttes idén első helyezést érhet el.

 

Forrás: richpoi.com


Művészet és vendéglátás a Káli-medencében

Művészet és vendéglátás a Káli-medencében 

A Káli Art Inn lett 2023-ban az Art is Business Díj Vállalati kategóriájának győztese. Tulajdonosai, a Molnár Júlia–Héjja Róbert házaspár, szívvel-lélekkel elkötelezett amellett, hogy ötvözze a vendéglátást a művészetek szenvedélyes támogatásával. A Káli Art Park kialakításával pedig olyan egyedülálló kiállítóhelyet hoztak létre, ahol a kortárs szobrászművészek bemutathatják és értékesíthetik alkotásaikat.
Hamis hotelértékelések - mit tehetünk a csalók ellen?

Hamis hotelértékelések - mit tehetünk a csalók ellen? 

A tanulmányok szerint a fogyasztók több mint 90%-át befolyásolják az utazástervezésben az online platformokon posztolt értékelések, így nem meglepő, hogy az ágazat nagy harcot vív a hamis értékelésekkel, beleértve az indokolatlan rágalmazást és az érdemtelen túlértékelést egyaránt.
Szállodatörténelmet ír a Hunguest

Szállodatörténelmet ír a Hunguest 

480 teniszpálya területével egyenlő fejlesztést tudhat maga mögött a Hunguest, ami történelmi léptékű, hiszen Magyarországon ilyen volumenű szállodaipari felújítás és szállodaépítés még nem zajlott
Ráborították az asztalt a Bookingra

Ráborították az asztalt a Bookingra 

A beérkezett észrevételek értékelése után immár végleges a Gazdasági Versenyhivatal jelentése a hazai online szálláshely-közvetítési és szálláspiacon elvégzett gyorsított ágazati vizsgálatról. A Booking-botrányként elhíresült ügyben a hatóság több javaslatot is megfogalmazott a magyar fogyasztók és a hazai szállásadók védelme érdekében.
Kiemelkedő vendégforgalom a vidéki fürdővárosokban

Kiemelkedő vendégforgalom a vidéki fürdővárosokban 

A téli időszakban is az egyik legfontosabb turisztikai motiváció az egészségturizmus, amely így Magyarország egyik legjelentősebb, négyévszakos turisztikai terméke. Azon vidéki települések, ahol a gyógy- és élményfürdő mellett magas színvonalú szolgáltatások is várják a vendégeket, ebben az időszakban az átlagosnál nagyobb forgalomra és magasabb foglaltságra számíthatnak.
A 30 milliós gyémántgyűrű rejtélyes eltűnése

A 30 milliós gyémántgyűrű rejtélyes eltűnése 

A párizsi Ritz alkalmazottainak volt néhány izgalmas órája, mire egy porszívózsákból előkerült az ellopottnak hitt ékszer.
Nyáron nyílik a Kimpton Hotels első szállodája Budapesten

Nyáron nyílik a Kimpton Hotels első szállodája Budapesten 

A Kimpton Hotels, az Intercontinental Hotels Group luxus lifestyle márkája, amely világszerte több, mint 80 egységgel rendelkezik. A 2024 nyarán nyíló, Bem téren épülő, dunai panorámás patinás épület szintén ennek az izgalmas boutique brandnek ad majd otthont.
Vendégélmény fokozása az AR segítségével

Vendégélmény fokozása az AR segítségével 

A vendéglátóipar mindig is élen járt az új technológiák bevezetésében a vendégélmény fokozása érdekében. A mobil bejelentkezéstől a személyre szabott szolgáltatásokig a szállodák folyamatosan innovatív módokat keresnek ügyfeleik kielégítésére. Az egyik technológia, amely forradalmasíthatja a vendéglátást, az a kiterjesztett valóság (AR).
Rangos nemzetközi díjat nyert a Hunguest Hotels arculata

Rangos nemzetközi díjat nyert a Hunguest Hotels arculata 

A Hunguest Hotels megújult arculata elnyerte a Német Formatervezési Tanács által alapított German Design Award 2024 díjat a márkaidentitás kategóriában.
A Dorothea Hotel elnyerte az Év Hotelprojektje díjat

A Dorothea Hotel elnyerte az Év Hotelprojektje díjat 

A BDPST Ingatlanfejlesztő egyik projektje, a Dorothea Hotel nyerte a Portfolio Property Awards díjátadóján az Év Hotelprojektje kategóriában járó elismerést kedden Budapesten. Az eseményen az év legkiemelkedőbb hazai teljesítményeit, megoldásait és fejlesztéseit bírálták.

Interjú

Hat érdekes és meghatározó téma a JAB Csoporttal

Hat érdekes és meghatározó téma a JAB Csoporttal 

Olyan szakmai információk, amelyekről ritkán esik szó az európai szállodai és kiskereskedői területen piacvezetőnek számító német alapítású textilcég esetén.
Vámos Nóra: „Sokszor minden lépésért meg kellett küzdeni”

Vámos Nóra: „Sokszor minden lépésért meg kellett küzdeni” 

A helyszín a Hardangervidda Nemzeti Park, ahol annak idején Amundsen készült fel az Antarktisz-expedícióra.
Első az életképesség: fenntartható üzleti modell a vendéglátásban

Első az életképesség: fenntartható üzleti modell a vendéglátásban 

A vendéglátóipar fenntarthatósági fordulata elkerülhetetlen az ökológiai lábnyomunk csökkentéséért - de vajon hatékonyan cselekedhet-e a fenntarthatóságért egy olyan vendéglátóhely, amelynek saját jövője sincs biztosítva?