Megszületett a csődegyezség az almádi hotel ügyében

Rövidesen jogerősen lezárulhat az a csődeljárás, amit a bíróság tavaly novemberben indított a Ramada Balaton Hotelt működtető Aurora Hotels Kft.-nél.

A csődeljárás alatt a Ramada Hotel zavartalanul üzemel - írja az esetet feldolgozó veol.hu.

A cikk szerzője, Győrffy Árpád legutóbb 2011 nyarán írt a hotel körüli anyagi gondokról, amikor egy mosodás bedobta a törülközőt, és felszámolási eljárást kezdeményezett az egykori Aurora szállót üzemeltető Wossala Hotels Kft. ellen. A Wossala György tulajdonában lévő cégnek az igazi problémát a szálloda felújításához felvett hitel miatt felhalmozódott többmilliárdos tartozás okozta.

A balatonalmádi szálloda üzemeltetését később az Aurora Hotels Kft. vette át. A hírek szerint most ennek a cégnek is gondjai vannak. A céget 2011 nyarán hozták létre, egy héttel azután, hogy a szállodát korábban működtető Wossala Hotels Kft. felszámolása jogerősen megkezdődött.

Az Aurora Hotels Kft.-nek eredetileg Wossala György ésWossala Beate közös cége, a W-TEK Consulting Kft. volt a tulajdonosa, majd néhány nappal később Wossala Beate lett az egyedüli tag. A cég 2011 végén vette át a Ramada működtetését a Wossala Hotels Kft.-től. Nem sokkal ezután az Aurora Hotels új tulajdonosa a frissen alapított Attika Kft. lett. Az Attika tulajdonosai közül a minősített többségű befolyást biztosító szavazati joggal egy Decanter Corp. nevű cég rendelkezik, amit a Marshall-szigeteken jegyeztek be.

A Cégközlönyből dolgozó feketelista.hu adatai szerint az Aurora Hotels Kft.-vel szemben először 2012 szeptemberében rendeltek el adóvégrehajtást, amit tavaly májusban töröltek, majd tavaly júniusban újabb adóvégrehajtás indult. Ezt követte 2013. november 12-én a csődeljárás elrendelése. A bíróság vagyonfelügyelőnek a Hunyadi Válságmenedzser és Felszámoló Zrt.-t jelölte ki. Ugyanezen a napon, ugyanezzel a vagyonfelügyelővel csődeljárás indult az Attika Kft.-nél is.

-– A csődeljárás elrendelése óta az Aurora Hotels Kft. a bíróság által kijelölt vagyonkezelő teljes felügyeletével végzi a tevékenységét, a gazdálkodását, a kifizetéseket -– magyarázta a pillanatnyi helyzetet a cég élére december közepén kinevezett Kerekes Kázmér.

–- Úgy gondolom, hogy megfelelő volt a csődkezelés, és ez jó feltételeket ad a hotel jó színvonalú működtetéséhez. Fogadjuk a vendégeket, bízhatnak bennünk. A visszajelzések szerint elégedettek is a szolgáltatásainkkal.

Kerekes Kázmér elmondta, hogy továbbra is biztosított a hetvennyolc dolgozó munkahelye. Nem volt és nem is terveznek elbocsátást. A decemberi fizetést is a törvényes időben, a múlt pénteken megkapták. Nincs tartozásuk a dolgozók felé, és ez továbbra is így lesz, biztosított a közművekkel való ellátottság is –- mondta. -– Megfelelő foglalásaink vannak több hónappal előre. A konferenciák folyamatos forgalmat biztosítanak ilyenkor is. Egy feszített, ellenőrzött gazdálkodással próbáljuk elérni, hogy ne kerüljük újra ebbe a helyzetbe. Jelen pillanatban és az előttünk álló hónapokban én biztosítottnak látom a szálloda likviditását - mondta Kerekes Kázmér.

A csődeljárás részleteivel kapcsolatban a minibárokba snacket szállító Similabda Bt. vezetője borította ki a „lisztet”. Szabó Ferenc saját internetes oldalán adta közre a céggel kapcsolatos tapasztalatait, amiket szóban is megosztott a veol.hu-val.

-– Mintegy négy éve szállítjuk a hotelnek a ropogtatnivalókat. Mivel állandóan üzengetni kellett a számla rendezése miatt, addig nem küldtünk másik adagot, amíg a pénz meg nem jött. Később eljöttek az áruért, és készpénzben fizettek. 2013 márciusában azt kérték, hogy álljunk vissza az utalásos rendszerre. Fenntartásaimat hangoztatva, de belementem. Az első szállítmányt rendesen, a következőt már keservesebben fizették ki. 2013 júliusában hat karton terméket kértek 168 ezer forint értékben. Na itt kellett volna megszólalni a vészcsengőnek a fejemben, hogy miért kértek hat kartonnal a korábbi 1–2 helyett. Legközelebb jobban figyelek az ilyenre, és másnak is ezt ajánlom –- mondta Szabó Ferenc, aki a pénzt több sürgetés ellenére sem kapta meg, helyette egy „hirdetmény” érkezett, amiből kiderült, hogy az Aurora Kft. csődeljárást kért maga ellen, amit a bíróság a fent leírtak szerint el is rendelt. Az adósoknak felajánlották, hogy a tartozás egytizedét kifizetik, de azt is öt év alatt, részletekben.

–- El sem akartam hinni, hogy ilyen arcátlan ajánlattal állnak elő. Az esetemben például több volt a pluszköltségem, mint amennyit kapnék. Abban bíztam, hogy a január 8-ára összehívott csődegyezségi tárgyaláson ezt senki sem szavazza meg. Itt jött az újabb meglepetés, a hitelezők nagyobbik fele, néhány tized százalékos többséggel támogatta a tízszázalékos ajánlatot.

Közben az is kiderült, hogy az internetes oldalán elhelyezett dokumentumok miatt az Aurora Hotels Kft. büntető feljelentést tett Szabó Ferenc ellen üzleti titok megsértése címén.

A teljes cikk a veol.hu-n olvasható. 

Forrás: veol.hu


Változás a Mellow Mood Csoport egyik vezetői pozíciójában

Változás a Mellow Mood Csoport egyik vezetői pozíciójában 

Bayer Bence másfél év kihagyás után visszatért a Mellow Mood Hotels-hez.
Hat érdekes és meghatározó téma a JAB Csoporttal

Hat érdekes és meghatározó téma a JAB Csoporttal 

Olyan szakmai információk, amelyekről ritkán esik szó az európai szállodai és kiskereskedői területen piacvezetőnek számító német alapítású textilcég esetén.
Páratlan művészeti élmény ebben a pesti szállodában

Páratlan művészeti élmény ebben a pesti szállodában 

Mától látogatható Fischer Judit Mundane Romance c. egyéni kiállítása a Hilton legújabb budapesti szállodájában.
A Marriott-nál  indul a LevelUp! program - a hazai szállodaipar egyedülálló kezdeményezéseként

A Marriott-nál indul a LevelUp! program - a hazai szállodaipar egyedülálló kezdeményezéseként 

A Marriott cégcsoport megelégelte azt a problémát, ami gyakran előtérbe kerül üzemelésük során: ez pedig a vendéglátóipari területen mindenki számára ismerős szakemberhiány.
Jelentős segítség érkezik állami szintről a bajba jutott visegrádi hotelnek

Jelentős segítség érkezik állami szintről a bajba jutott visegrádi hotelnek 

A súlyos mértékű tűzkárt szenvedett, több mint 100 főt foglalkoztató, 4 csillagos szálloda Hotel Silvanus helyreállításához az MTÜ 60 millió forinttal járul hozzá.
Tarcalon találkoztak a magyar kastélyszállodások, hamarosan Olaszországba indulnak

Tarcalon találkoztak a magyar kastélyszállodások, hamarosan Olaszországba indulnak 

A kastélyszállodások Tarcalon, az Andrássy Kúriában tartották éves közgyűlésüket április 15-én, hétfőn.
Bemutatkozott a BOTANIQ Collection prémium turisztikai brand

Bemutatkozott a BOTANIQ Collection prémium turisztikai brand 

Igencsak látványos rendezvény keretében, április 11-én, a Pesti Vigadóban debütált az új brand. Ahol az is kiderült, mit rejtenek a "titkos kertek"?
Díjeső a TRIBE budapesti tagjának

Díjeső a TRIBE budapesti tagjának  

Három kategóriában is díjazták a WING által fejlesztett TRIBE Hotel Budapest Stadiumot a LIV Hospitality Design Awards-on.
Világszerte szárnyal a hotelipar topszegmens területe

Világszerte szárnyal a hotelipar topszegmens területe 

A nemzetközi tanácsadó cég elemzése szerint kiemelkedő évet zárt a globális hotelpiac.
Indul a Marriott saját képzési programja

Indul a Marriott saját képzési programja 

LevelUp! elnevezéssel innovatív képzés indul a vendéglátóipari szakemberhiány pótlására a Marriott cégcsoport kezdeményezésére.

Interjú

Hat érdekes és meghatározó téma a JAB Csoporttal

Hat érdekes és meghatározó téma a JAB Csoporttal 

Olyan szakmai információk, amelyekről ritkán esik szó az európai szállodai és kiskereskedői területen piacvezetőnek számító német alapítású textilcég esetén.
Vámos Nóra: „Sokszor minden lépésért meg kellett küzdeni”

Vámos Nóra: „Sokszor minden lépésért meg kellett küzdeni” 

A helyszín a Hardangervidda Nemzeti Park, ahol annak idején Amundsen készült fel az Antarktisz-expedícióra.
Első az életképesség: fenntartható üzleti modell a vendéglátásban

Első az életképesség: fenntartható üzleti modell a vendéglátásban 

A vendéglátóipar fenntarthatósági fordulata elkerülhetetlen az ökológiai lábnyomunk csökkentéséért - de vajon hatékonyan cselekedhet-e a fenntarthatóságért egy olyan vendéglátóhely, amelynek saját jövője sincs biztosítva?