Nem hagyják veszni nyaralásukat a Best Reisen károsultjai

Jelenleg még nem lehet pontosan tudni, hogy a Best Reisennél befizetett és el nem utazott ügyfelek közül hányan választanak utazást, hányan nyújtanak majd be kártérítési igényt a biztosítóhoz, illetve hányan vannak, akik bankkártyával fizettek, így közvetlenül a bankjukhoz fordulhatnak. A QBE-vel megállapodott utazásszervezők azonban nagy érdeklődésről számolnak be. 

Mit remélt Magyarország az EU-tagságtól és mi lett mindebből 20 év alatt?
Devizahitelezés, euróbevezetés, uniós pénzek, kilátások - online Klasszis Klubtalálkozó élőben Medgyessy Péterrel!

Vegyen részt és kérdezzen Ön is Magyarország korábbi miniszterelnökétől!

2024. április 22. 15:30

A részvétel ingyenes, regisztráljon itt!

Mi is megírtuk, hogy a biztosító próbál segíteni azoknak a Best Reisen utasoknak, akiknek az utazási iroda leállása miatt eredeti nyaralásuk elmaradt, de mégis szeretnének elutazni. A QBE olyan tour-operátorokkal igyekezett elsősorban megállapodni, akik a Best Reisen által kínált úti célokkal foglalkoznak. Először három utazási irodával, az Ibusszal, a Neckermannal és a Taurus Reisennel született megállapodás, majd a kör kibővült a Kartago Toursszal és a Robinson Toursszal. Utóbbi közleményben értesítette lapunkat, hogy lehetőséget nyújt a Best Reisen károsult utasainak, hogy a Robinson Tours által szervezett utazásokra a QBE Insurance/Europe által visszafizetendő részvételi díj engedményezésével elutazhassanak. Ez mind a Best Reisennél, mind Best Reisen utazásra ügynöknél befizetett utakra érvényes, hangsúlyozzák.

A fenti utazásszerzők kínálatából választhatnak tehát a Best Reisennél foglalással rendelkező utasok, az irodák pedig közvetlenül a biztosítóval számolnak majd el. Az utaztatók közlése szerint nagy az érdeklődés a nyaralások iránt. 

A Neckermannál augusztus 23-a óta számíttathatják be befizetett útjukat a Best Reisen károsultjai. Az első napok tapasztalata igen kedvező. Utasok tucatjai érdeklődnek és foglalnak új Neckermann utakat, elsősorban repülős utakat az utószezonra. A Neckermann szeptember 28-i krétai és 29-i rodoszi szezonhosszabbító járatai a legnépszerűbbek, mivel ebben az időszakban a magyar piacon már elég szűk a charteres kínálat.

A beszámítási folyamat egyszerű és gyors, a Neckermann intéz minden háttér egyeztetést a biztosítóval, akitől a jóváhagyás általában egy napon belül megérkezik. Az utasoknak csupán a Best Reisentől kapott eredeti dokumentumaikat kell a Neckermann utazási irodáiban bemutatni. Fontos információ, hogy a Neckermannál sem csak a Best Reisen saját utazási irodáiban foglaló utasok számára adott a lehetőség a Neckermann útra való beszámításra, hanem azoknak is, akik partner utazási irodákban foglalták Best Reisenes útjukat.

A Best Reisen károsultak utaztatásának részleteiről Dr. Békefi Veronikát, a Neckermann ügyvezetőjét kérdeztük:

TurizmusOnline: A gyakorlatban hogy működik ez? 
Dr. Békefi Veronika: Abban az esetben tudjuk új Neckermann utazás foglalásánál beszámítani az utasok korábban Best Reisennél befizetett díját, ha az utasok csomagtúrára fizettek be korábban. Ekkor be kell hoznia az utasnak az eredeti Best Reisen-es jelentkezési lapját és számláját, az eredeti befizetési bizonylatát, illetve az utazási szerződését. Továbbá alá kell írnia egy engedményezési nyilatkozatot és egy megállapodást, melyben a Neckermann javára lemond a kártalanítási igényéről.
Elég sok érdeklődő van. Úgy látjuk, hogy sikerült egy gyors és az utasok számára is egyszerűen lebonyolítható folyamatot létrehozni, így még van lehetőség, hogy akár a főszezon végén, akár az utószezonban mégis elutazhassanak azok, akik egyébként a Best Reisen csődje miatt elestek volna ettől a lehetőségtől. A Neckermann minden munkatársa a lehető legnagyobb rugalmassággal kezeli ezeket az érdeklődéseket, hogy aki akar, mindenképpen el tudjon utazni.

TurizmusOnline: Hányan jelentkeztek már?
Dr. Békefi Veronika:  A jelentkezők száma napról napra növekszik. Többen vannak, akik már meg is adtak minden szükséges iratot.

TurizmusOnline:   Hány utasra számítanak?
Dr. Békefi Veronika:  Ezt nehéz lenne előre megjósolni, mivel kimutatással nem rendelkezünk arról, hogy még hány utasa volt a Best Reisennek.

TurizmusOnline:  Mely desztinációk iránt érdeklődnek leginkább az utasok?
Dr. Békefi Veronika:  Elsősorban az utószezonban is kellemes időjárású úti célok iránt érdeklődnek: Spanyolországban Mallorca és Tenerife a legkedveltebb. De természetesen Törökországba és a görög szigetekre is szívesen utaznának. Azonban ide már szinte csak szeptember végére vannak helyeink – elsősorban Krétára és Rodoszra.


Művészet és vendéglátás a Káli-medencében

Művészet és vendéglátás a Káli-medencében 

A Káli Art Inn lett 2023-ban az Art is Business Díj Vállalati kategóriájának győztese. Tulajdonosai, a Molnár Júlia–Héjja Róbert házaspár, szívvel-lélekkel elkötelezett amellett, hogy ötvözze a vendéglátást a művészetek szenvedélyes támogatásával. A Káli Art Park kialakításával pedig olyan egyedülálló kiállítóhelyet hoztak létre, ahol a kortárs szobrászművészek bemutathatják és értékesíthetik alkotásaikat.
Hamis hotelértékelések - mit tehetünk a csalók ellen?

Hamis hotelértékelések - mit tehetünk a csalók ellen? 

A tanulmányok szerint a fogyasztók több mint 90%-át befolyásolják az utazástervezésben az online platformokon posztolt értékelések, így nem meglepő, hogy az ágazat nagy harcot vív a hamis értékelésekkel, beleértve az indokolatlan rágalmazást és az érdemtelen túlértékelést egyaránt.
Szállodatörténelmet ír a Hunguest

Szállodatörténelmet ír a Hunguest 

480 teniszpálya területével egyenlő fejlesztést tudhat maga mögött a Hunguest, ami történelmi léptékű, hiszen Magyarországon ilyen volumenű szállodaipari felújítás és szállodaépítés még nem zajlott
Ráborították az asztalt a Bookingra

Ráborították az asztalt a Bookingra 

A beérkezett észrevételek értékelése után immár végleges a Gazdasági Versenyhivatal jelentése a hazai online szálláshely-közvetítési és szálláspiacon elvégzett gyorsított ágazati vizsgálatról. A Booking-botrányként elhíresült ügyben a hatóság több javaslatot is megfogalmazott a magyar fogyasztók és a hazai szállásadók védelme érdekében.
Kiemelkedő vendégforgalom a vidéki fürdővárosokban

Kiemelkedő vendégforgalom a vidéki fürdővárosokban 

A téli időszakban is az egyik legfontosabb turisztikai motiváció az egészségturizmus, amely így Magyarország egyik legjelentősebb, négyévszakos turisztikai terméke. Azon vidéki települések, ahol a gyógy- és élményfürdő mellett magas színvonalú szolgáltatások is várják a vendégeket, ebben az időszakban az átlagosnál nagyobb forgalomra és magasabb foglaltságra számíthatnak.
A 30 milliós gyémántgyűrű rejtélyes eltűnése

A 30 milliós gyémántgyűrű rejtélyes eltűnése 

A párizsi Ritz alkalmazottainak volt néhány izgalmas órája, mire egy porszívózsákból előkerült az ellopottnak hitt ékszer.
Nyáron nyílik a Kimpton Hotels első szállodája Budapesten

Nyáron nyílik a Kimpton Hotels első szállodája Budapesten 

A Kimpton Hotels, az Intercontinental Hotels Group luxus lifestyle márkája, amely világszerte több, mint 80 egységgel rendelkezik. A 2024 nyarán nyíló, Bem téren épülő, dunai panorámás patinás épület szintén ennek az izgalmas boutique brandnek ad majd otthont.
Vendégélmény fokozása az AR segítségével

Vendégélmény fokozása az AR segítségével 

A vendéglátóipar mindig is élen járt az új technológiák bevezetésében a vendégélmény fokozása érdekében. A mobil bejelentkezéstől a személyre szabott szolgáltatásokig a szállodák folyamatosan innovatív módokat keresnek ügyfeleik kielégítésére. Az egyik technológia, amely forradalmasíthatja a vendéglátást, az a kiterjesztett valóság (AR).
Rangos nemzetközi díjat nyert a Hunguest Hotels arculata

Rangos nemzetközi díjat nyert a Hunguest Hotels arculata 

A Hunguest Hotels megújult arculata elnyerte a Német Formatervezési Tanács által alapított German Design Award 2024 díjat a márkaidentitás kategóriában.
A Dorothea Hotel elnyerte az Év Hotelprojektje díjat

A Dorothea Hotel elnyerte az Év Hotelprojektje díjat 

A BDPST Ingatlanfejlesztő egyik projektje, a Dorothea Hotel nyerte a Portfolio Property Awards díjátadóján az Év Hotelprojektje kategóriában járó elismerést kedden Budapesten. Az eseményen az év legkiemelkedőbb hazai teljesítményeit, megoldásait és fejlesztéseit bírálták.

Interjú

Vámos Nóra: „Sokszor minden lépésért meg kellett küzdeni”

Vámos Nóra: „Sokszor minden lépésért meg kellett küzdeni” 

A helyszín a Hardangervidda Nemzeti Park, ahol annak idején Amundsen készült fel az Antarktisz-expedícióra.
Első az életképesség: fenntartható üzleti modell a vendéglátásban

Első az életképesség: fenntartható üzleti modell a vendéglátásban 

A vendéglátóipar fenntarthatósági fordulata elkerülhetetlen az ökológiai lábnyomunk csökkentéséért - de vajon hatékonyan cselekedhet-e a fenntarthatóságért egy olyan vendéglátóhely, amelynek saját jövője sincs biztosítva?
Magyar konyha, magas minőségben – a VIRTU étterem séfjével beszélgettünk

Magyar konyha, magas minőségben – a VIRTU étterem séfjével beszélgettünk 

Lendvai Levente az Arany Kaviárból érkezett a MOL torony tetején található VIRTU étterem konyhafőnöki pozíciójába.