Önkiszolgáló hammam, wellness csillagok, spa dizájn

A Flamenco szállodában jelenleg is folyik az 1970-ben alapított Utazási és Turisztikai Tanácsadók Szövetsége (TTRA) Európai Tagozatának konferenciája, amelynek közép pontjában az egészség és a wellness áll.

Az első nap tematikus szekció ülésein a látogatói motiváció, a márkaépítés, a termékfejlesztés és a desztináció menedzsment került fókuszba. Az egyik prezentációban a cseh Alzbeta Kirelova a hagyományos gyógyításra koncentráló wellness központok és a modern, holisztikus létesítmények versenyét illetve egymás mellett élését taglalta. A téma a hazai szakemberek számára is ismerősen csenghet, mivel Magyarországon is a gyógyító szolgáltatások hagyományára épült fel a wellness kínálat. A kérdést Melanie Smith, a Corvinus egyetem brit tanára is érintette, amikor előadásában a különböző földrészekre és régiókra jellemző wellness kínálatot hasonlította össze. Kutatásai rámutattak, hogy nemcsak a kontinensek hagyományaiban, de Európán belül is jelentős különbségek fedezhetők fel az északi, a déli, a nyugati és a keleti létesítmények, szolgáltatások és látogatói elvárások között.

A csütörtök reggeli nyitó előadást Gerry Bodeker, az Oxfordi egyetem tanára tartotta, amelynek fókuszában a kultúra és a tradicionális tudás megjelenése a spa központokban volt. Szerinte egy sikeres spa kulcsa az autentikusság, a vendégszeretet és a helyi alapanyagok használata. Mivel a mai wellness trend az ázsiai tradicionális spa elemeiből merít, a szakember ebből a térségből hozta a legtöbb konkrét példát és kiemelte az országos (japán, thai, fülöp-szigeteki) sajátosságokat. Hangsúlyozta, hogy nem szerencsés egy adott helyen honos kínálati elemeket idegen környezetbe helyezni, mert elveszíthetik hitelességüket.

Ezt követően Roger Allen Innsbruckból a modern spa külső és belső építészeti jellemzőiről szólt, kiemelve a rentabilitás és a fenntarthatóság problematikáját. Többször aláhúzta, hogy az első helyen fontosságban mindig a megvalósítható tanulmánynak kell állnia, a dizájn és az enteriőr csak kiegészítője a szolgáltatásoknak. Szintén megemlítette a dolgozók szakismeretének fontosságát. A wellness központ látogatói nem feltétlenül vannak tisztában, mi mindent lehet kihozni egy spa látogatásból, ezért a képzett munkaerő alkalmazása önmagában is eldöntheti egy központ sikerét vagy bukását. Végül egy “önkiszolgáló hammam” példáját említette, ahol a látogatók egy részletes plasztik térkép segítségével jutnak el egyik állomásról a másikra, útba ejtve a megfelelő sorrendben minden egyes élményelemet. A szekcióüléseken a látogatói attitűdökkel, az életminőséggel és a marketinggel kapcsolatos kutatási eredményeket mutatták be és vitatták meg a résztvevők.

A délutáni két előadás a minőségbiztosítással foglalkozott. Kathrin Spiller Németországból a hazájában kialakított wellness, termál, city wellness és medical wellness szállodák osztályba sorolásáról adott ismertetőt: A szállodáknak legalább a 3-4 csillagot el kell érniük a normál szállodáknál alkalmazott besorolás szerint, s ezen kívül még számos kritériumnak kell a létesítménynek megfelelnie. Mivel Németországban a spa létesítményekben dolgozók számára nincsenek kötelező standardok, a rendszeres ellenőrzés elengedhetetlen. Jelenleg Németországon kívül Svájcban és Olaszországban vannak “wellness stars” szállodák. A másik nyitó előadás a 3,5 éve alakult Healing Hotels of the World láncot mutatta be, elsősorban a wellness központok szolgáltatásaira koncentrálva.


Művészet és vendéglátás a Káli-medencében

Művészet és vendéglátás a Káli-medencében 

A Káli Art Inn lett 2023-ban az Art is Business Díj Vállalati kategóriájának győztese. Tulajdonosai, a Molnár Júlia–Héjja Róbert házaspár, szívvel-lélekkel elkötelezett amellett, hogy ötvözze a vendéglátást a művészetek szenvedélyes támogatásával. A Káli Art Park kialakításával pedig olyan egyedülálló kiállítóhelyet hoztak létre, ahol a kortárs szobrászművészek bemutathatják és értékesíthetik alkotásaikat.
Hamis hotelértékelések - mit tehetünk a csalók ellen?

Hamis hotelértékelések - mit tehetünk a csalók ellen? 

A tanulmányok szerint a fogyasztók több mint 90%-át befolyásolják az utazástervezésben az online platformokon posztolt értékelések, így nem meglepő, hogy az ágazat nagy harcot vív a hamis értékelésekkel, beleértve az indokolatlan rágalmazást és az érdemtelen túlértékelést egyaránt.
Szállodatörténelmet ír a Hunguest

Szállodatörténelmet ír a Hunguest 

480 teniszpálya területével egyenlő fejlesztést tudhat maga mögött a Hunguest, ami történelmi léptékű, hiszen Magyarországon ilyen volumenű szállodaipari felújítás és szállodaépítés még nem zajlott
Ráborították az asztalt a Bookingra

Ráborították az asztalt a Bookingra 

A beérkezett észrevételek értékelése után immár végleges a Gazdasági Versenyhivatal jelentése a hazai online szálláshely-közvetítési és szálláspiacon elvégzett gyorsított ágazati vizsgálatról. A Booking-botrányként elhíresült ügyben a hatóság több javaslatot is megfogalmazott a magyar fogyasztók és a hazai szállásadók védelme érdekében.
Kiemelkedő vendégforgalom a vidéki fürdővárosokban

Kiemelkedő vendégforgalom a vidéki fürdővárosokban 

A téli időszakban is az egyik legfontosabb turisztikai motiváció az egészségturizmus, amely így Magyarország egyik legjelentősebb, négyévszakos turisztikai terméke. Azon vidéki települések, ahol a gyógy- és élményfürdő mellett magas színvonalú szolgáltatások is várják a vendégeket, ebben az időszakban az átlagosnál nagyobb forgalomra és magasabb foglaltságra számíthatnak.
A 30 milliós gyémántgyűrű rejtélyes eltűnése

A 30 milliós gyémántgyűrű rejtélyes eltűnése 

A párizsi Ritz alkalmazottainak volt néhány izgalmas órája, mire egy porszívózsákból előkerült az ellopottnak hitt ékszer.
Nyáron nyílik a Kimpton Hotels első szállodája Budapesten

Nyáron nyílik a Kimpton Hotels első szállodája Budapesten 

A Kimpton Hotels, az Intercontinental Hotels Group luxus lifestyle márkája, amely világszerte több, mint 80 egységgel rendelkezik. A 2024 nyarán nyíló, Bem téren épülő, dunai panorámás patinás épület szintén ennek az izgalmas boutique brandnek ad majd otthont.
Vendégélmény fokozása az AR segítségével

Vendégélmény fokozása az AR segítségével 

A vendéglátóipar mindig is élen járt az új technológiák bevezetésében a vendégélmény fokozása érdekében. A mobil bejelentkezéstől a személyre szabott szolgáltatásokig a szállodák folyamatosan innovatív módokat keresnek ügyfeleik kielégítésére. Az egyik technológia, amely forradalmasíthatja a vendéglátást, az a kiterjesztett valóság (AR).
Rangos nemzetközi díjat nyert a Hunguest Hotels arculata

Rangos nemzetközi díjat nyert a Hunguest Hotels arculata 

A Hunguest Hotels megújult arculata elnyerte a Német Formatervezési Tanács által alapított German Design Award 2024 díjat a márkaidentitás kategóriában.
A Dorothea Hotel elnyerte az Év Hotelprojektje díjat

A Dorothea Hotel elnyerte az Év Hotelprojektje díjat 

A BDPST Ingatlanfejlesztő egyik projektje, a Dorothea Hotel nyerte a Portfolio Property Awards díjátadóján az Év Hotelprojektje kategóriában járó elismerést kedden Budapesten. Az eseményen az év legkiemelkedőbb hazai teljesítményeit, megoldásait és fejlesztéseit bírálták.

Interjú

Vámos Nóra: „Sokszor minden lépésért meg kellett küzdeni”

Vámos Nóra: „Sokszor minden lépésért meg kellett küzdeni” 

A helyszín a Hardangervidda Nemzeti Park, ahol annak idején Amundsen készült fel az Antarktisz-expedícióra.
Első az életképesség: fenntartható üzleti modell a vendéglátásban

Első az életképesség: fenntartható üzleti modell a vendéglátásban 

A vendéglátóipar fenntarthatósági fordulata elkerülhetetlen az ökológiai lábnyomunk csökkentéséért - de vajon hatékonyan cselekedhet-e a fenntarthatóságért egy olyan vendéglátóhely, amelynek saját jövője sincs biztosítva?
Magyar konyha, magas minőségben – a VIRTU étterem séfjével beszélgettünk

Magyar konyha, magas minőségben – a VIRTU étterem séfjével beszélgettünk 

Lendvai Levente az Arany Kaviárból érkezett a MOL torony tetején található VIRTU étterem konyhafőnöki pozíciójába.