Prémium Magyar Napok Prágában

A Magyar Turizmus Zrt. csehországi képviselete és Nyugat-Dunántúli Regionális Marketing Igazgatósága, valamint a Prágai Magyar Nagykövetség Külgazdasági Osztálya és a Hajdú-Bihar Megyei Kereskedelmi és Iparkamara közös szervezésében június 4-én és 5-én zajlott Prágában a Prémium Magyar Napok rendezvénysorozat. 

Mit remélt Magyarország az EU-tagságtól és mi lett mindebből 20 év alatt?
Devizahitelezés, euróbevezetés, uniós pénzek, kilátások - online Klasszis Klubtalálkozó élőben Medgyessy Péterrel!

Vegyen részt és kérdezzen Ön is Magyarország korábbi miniszterelnökétől!

2024. április 22. 15:30

A részvétel ingyenes, regisztráljon itt!

A cseh fővárost sújtó súlyos árvíz és az ezzel járó közlekedési nehézségek ellenére valamennyi programot kiemelkedő érdeklődés kísérte. A prágai várban található Lindner Hotel Prague Castle konferenciatermeiben az MT Zrt. csehországi külképviselete által megszervezett prezentáción és workshopon először Tama István, a társaság Nyugat-Dunántúli RMI igazgatója, majd a díszvendég Kapuvár képviseletében Németh-Csóka Gábor alpolgármester köszöntötte a vendégeket. Ezt követően Szirányi András külképviselő prezentációja következett, melyben ismertette a magyar turizmus trendjeit és a cseh turisták számára vonzó kínálatot, majd részletesen bemutatta a Magyarországról érkezett turisztikai szolgáltatókat: a Bükfürdő Közhasznú Turisztikai Egyesületet, a büki Corvus Hotelt, a Smederg Bt-t, a Sárvári TDM-et, a Hotel Park Innt, a Hévízi Turisztikai Nonprofit Kft.-t, a Lenti Gyógyfürdőt, a Zalakarosi Turisztikai Egyesületet és a debreceni Aquaticumot.

A prezentációk után workshop következett, a munkában elfáradt partnereknek pedig nyugat-dunántúli borok, illetve a büki gyógyfürdő masszőre segített ellazulni.

(A képen balról jobbra: Szatmáry Kristóf államtitkár; a tolmács; Pető Tibor nagykövet; Kolozsvári István külgazdasági tanácsos; Szirányi András külképviselő; Tama István RMI igazgató.)

A szakmai program végeztével a prágai Hotel Savoy báltermében ünnepélyes fogadás várta a résztvevőket, melyen az ételekről a Magyarországról érkezett mesterszakácsok gondoskodtak, valamint csúcsminőségű magyar borok kóstoltatása is zajlott. A köszöntőbeszédeket Pető István nagykövet, Szatmáry Kristóf gazdaságszabályozásért felelős államtitkár és Milan Hovorka cseh gazdasági miniszterhelyettes tartották.

Június 5-én a nagykövetség épülete adott otthont Kapuvár város gyógyturisztikai témájú prezentációjának, melynek keretében a városi kórház különleges gyógykezeléseire hívták fel a nagyszámú érdeklődő (orvosok, gyógyturizmussal foglalkozó szakemberek) figyelmét.

A hazánkba utazó cseh turisták vendégéjszakáinak száma tíz éve folyamatosan és dinamikusan növekszik. 2012-ben a KSH előzetes adatai szerint 187 127 cseh turista összesen 535 548 vendégéjszakát töltött el a magyarországi kereskedelmi szálláshelyeken, ez a vendégéjszakák tekintetében 4,2 %-os növekedést jelent, így Csehország 2012-ben hazánk 6. legnagyobb küldőországa volt. Ez a kedvező trend 2013-ban is folytatódik, az első negyedévben a kereskedelmi szálláshelyeken a cseh vendégéjszakák száma rekordnak számító 22,6%-os növekedést mutat.


Művészet és vendéglátás a Káli-medencében

Művészet és vendéglátás a Káli-medencében 

A Káli Art Inn lett 2023-ban az Art is Business Díj Vállalati kategóriájának győztese. Tulajdonosai, a Molnár Júlia–Héjja Róbert házaspár, szívvel-lélekkel elkötelezett amellett, hogy ötvözze a vendéglátást a művészetek szenvedélyes támogatásával. A Káli Art Park kialakításával pedig olyan egyedülálló kiállítóhelyet hoztak létre, ahol a kortárs szobrászművészek bemutathatják és értékesíthetik alkotásaikat.
Hamis hotelértékelések - mit tehetünk a csalók ellen?

Hamis hotelértékelések - mit tehetünk a csalók ellen? 

A tanulmányok szerint a fogyasztók több mint 90%-át befolyásolják az utazástervezésben az online platformokon posztolt értékelések, így nem meglepő, hogy az ágazat nagy harcot vív a hamis értékelésekkel, beleértve az indokolatlan rágalmazást és az érdemtelen túlértékelést egyaránt.
Szállodatörténelmet ír a Hunguest

Szállodatörténelmet ír a Hunguest 

480 teniszpálya területével egyenlő fejlesztést tudhat maga mögött a Hunguest, ami történelmi léptékű, hiszen Magyarországon ilyen volumenű szállodaipari felújítás és szállodaépítés még nem zajlott
Ráborították az asztalt a Bookingra

Ráborították az asztalt a Bookingra 

A beérkezett észrevételek értékelése után immár végleges a Gazdasági Versenyhivatal jelentése a hazai online szálláshely-közvetítési és szálláspiacon elvégzett gyorsított ágazati vizsgálatról. A Booking-botrányként elhíresült ügyben a hatóság több javaslatot is megfogalmazott a magyar fogyasztók és a hazai szállásadók védelme érdekében.
Kiemelkedő vendégforgalom a vidéki fürdővárosokban

Kiemelkedő vendégforgalom a vidéki fürdővárosokban 

A téli időszakban is az egyik legfontosabb turisztikai motiváció az egészségturizmus, amely így Magyarország egyik legjelentősebb, négyévszakos turisztikai terméke. Azon vidéki települések, ahol a gyógy- és élményfürdő mellett magas színvonalú szolgáltatások is várják a vendégeket, ebben az időszakban az átlagosnál nagyobb forgalomra és magasabb foglaltságra számíthatnak.
A 30 milliós gyémántgyűrű rejtélyes eltűnése

A 30 milliós gyémántgyűrű rejtélyes eltűnése 

A párizsi Ritz alkalmazottainak volt néhány izgalmas órája, mire egy porszívózsákból előkerült az ellopottnak hitt ékszer.
Nyáron nyílik a Kimpton Hotels első szállodája Budapesten

Nyáron nyílik a Kimpton Hotels első szállodája Budapesten 

A Kimpton Hotels, az Intercontinental Hotels Group luxus lifestyle márkája, amely világszerte több, mint 80 egységgel rendelkezik. A 2024 nyarán nyíló, Bem téren épülő, dunai panorámás patinás épület szintén ennek az izgalmas boutique brandnek ad majd otthont.
Vendégélmény fokozása az AR segítségével

Vendégélmény fokozása az AR segítségével 

A vendéglátóipar mindig is élen járt az új technológiák bevezetésében a vendégélmény fokozása érdekében. A mobil bejelentkezéstől a személyre szabott szolgáltatásokig a szállodák folyamatosan innovatív módokat keresnek ügyfeleik kielégítésére. Az egyik technológia, amely forradalmasíthatja a vendéglátást, az a kiterjesztett valóság (AR).
Rangos nemzetközi díjat nyert a Hunguest Hotels arculata

Rangos nemzetközi díjat nyert a Hunguest Hotels arculata 

A Hunguest Hotels megújult arculata elnyerte a Német Formatervezési Tanács által alapított German Design Award 2024 díjat a márkaidentitás kategóriában.
A Dorothea Hotel elnyerte az Év Hotelprojektje díjat

A Dorothea Hotel elnyerte az Év Hotelprojektje díjat 

A BDPST Ingatlanfejlesztő egyik projektje, a Dorothea Hotel nyerte a Portfolio Property Awards díjátadóján az Év Hotelprojektje kategóriában járó elismerést kedden Budapesten. Az eseményen az év legkiemelkedőbb hazai teljesítményeit, megoldásait és fejlesztéseit bírálták.

Interjú

Vámos Nóra: „Sokszor minden lépésért meg kellett küzdeni”

Vámos Nóra: „Sokszor minden lépésért meg kellett küzdeni” 

A helyszín a Hardangervidda Nemzeti Park, ahol annak idején Amundsen készült fel az Antarktisz-expedícióra.
Első az életképesség: fenntartható üzleti modell a vendéglátásban

Első az életképesség: fenntartható üzleti modell a vendéglátásban 

A vendéglátóipar fenntarthatósági fordulata elkerülhetetlen az ökológiai lábnyomunk csökkentéséért - de vajon hatékonyan cselekedhet-e a fenntarthatóságért egy olyan vendéglátóhely, amelynek saját jövője sincs biztosítva?
Magyar konyha, magas minőségben – a VIRTU étterem séfjével beszélgettünk

Magyar konyha, magas minőségben – a VIRTU étterem séfjével beszélgettünk 

Lendvai Levente az Arany Kaviárból érkezett a MOL torony tetején található VIRTU étterem konyhafőnöki pozíciójába.