Robbantani készül az Airbnb

Néhány év alatt az Airbnb bekerült a top 15 online szállásfoglalási oldal közé, és most úgy tűnik, újabb nagy dobásra készülnek.

Mit remélt Magyarország az EU-tagságtól és mi lett mindebből 20 év alatt?
Devizahitelezés, euróbevezetés, uniós pénzek, kilátások - online Klasszis Klubtalálkozó élőben Medgyessy Péterrel!

Vegyen részt és kérdezzen Ön is Magyarország korábbi miniszterelnökétől!

2024. április 22. 15:30

A részvétel ingyenes, regisztráljon itt!

A skift.com cikke szerint csupán idő kérdése, hogy a magánszállások globális foglalására specializálódott, a magyar piacon is működő Airbnb ezt a nagy forgalmat – és az ezzel együtt járó bevételt – a globális utazási iparágban betöltött még előkelőbb pozíció elérésére fordítsa. Az előrejelzések és információk azt mutatják, hogy a cég már idén megteszi a lépéseket annak irányába, hogy ne csupán rövidtávú lakás- és apartamanfoglalási oldalként tekintsenek rá.

Az Airbnb kétségkívül egyik legnagyobb lépése Chip Conley-val való együttműködése. Conley a szállodaipar nagy innovátorának számít, aki most a globális vendéglátás vezető (head of global hospitality) pozíciót tölti be a vállalatnál. 1987-ben ő alapította a Joie de Vivre Hospitalityt, amely egy szálloda- és vendéglátóipari cég, és jelenleg az USA második legnagyobb butikhotel üzemeltetője. Conley 24 évig volt a vállalat vezérigazgatója.

A www.fastcompany.com szerzője az Airbnb vezérigazgatójával, Brian Chesky-vel és Chip Conley-val való személyes beszélgetése alapján írt egy terjedelmes beszámolót az Airbnb bővülési lehetőségeiről. A cikkben megjelent információk és előrejelzések szerint az együttműködéssel nagy dobás(ok)ra készül a vállalat. Úgy néz ki, hogy egy világméretű vendéglátó brand kialakítása van tervben, amelynek keretében jelentősen bővíteni fogják a szolgáltatások körét.

Az Airbnb várható jövőbeni stratégiája

A cikkből kiderül, hogy Chesky egy teljes körű vendéglátóipari márkává kívánja tenni az Airbnb-t, amely elmondása szerint zökkenőmentes élményt fog nyújtani a vendégeknek az utazás elejétől a végéig. A vezérigazgató elárulta: „Nem házfoglalásokkal, hanem az egész úttal foglalkozunk. Ezért az Airbnb nem csupán arról fog szólni, hogy az utas hol száll meg, hanem arról, hogy mit és kivel csinál.” Az új kezdeményezések egy része előreláthatóan már idén nyáron bevezetésre kerül.

Várható egy, a szolgáltatásokat tartalmazó külön portfólió, amellyel még következetesebbé és átláthatóbbá teszik az Airbnb élményt – ez pedig jelentős többletbevételt generálhat. Tervben van például egy tisztítószolgáltatás, amelyet az Airbnb-n megjelenő ingatlanok tulajdonosai vehetnek igénybe, és amelyet már teszteltek a nyári indulásra. Chesky elmondta, hogy egy olyan teljes körű szolgáltatásról van szó, amelybe beletartozik a tiszta törölköző, ágynemű, frissítő és üdvözlő csomag biztosítása a vendég számára, kiemelt figyelmet szentelve arra, hogy a fűtés és a világítás minden esetben működjön a szálláson. A szolgáltatások körébe várhatóan bekerül a repülőtérről való transzfer vagy a szomszédos települések, látnivalók felfedezése is. Az Airbnb állítólag a Uberhez hasonló reptéri transzfert is tesztelt az utóbbi időben – a Uber egy magánsofőröket tömörítő vállalat. „Számos szolgáltatást mutatunk be mind a szállásadóknak, mind a vendégeknek, amelyek az utazás élményének növelésére fognak irányulni” – mondja Chesky.

Elhintették azt az információt is, hogy akár utazási ügynökként is működhetne az Airbnb. Így az utas náluk érdeklődhetne a környező látnivalókról, szolgáltatásokról – például, hogy hol található a legközelebbi tisztító vagy étterem. A vendéglátók emellett új módokon kategorizálhatják majd az általuk kínált szállásokat a weboldalon, így várhatóan az üzleti utazókat is könnyebb lesz átcsábítani az Airbnb-hez, akik a piac 40%-át teszik ki jelenleg.

Conley és Chesky hisz abban, hogy az Airbnb nyerni fog azáltal, hogy helyi tapasztalatokkal és élményekkel szolgál, amelyek személyesek és egyediek.

Forrás: Skift

Forrás: Fast Company


Művészet és vendéglátás a Káli-medencében

Művészet és vendéglátás a Káli-medencében 

A Káli Art Inn lett 2023-ban az Art is Business Díj Vállalati kategóriájának győztese. Tulajdonosai, a Molnár Júlia–Héjja Róbert házaspár, szívvel-lélekkel elkötelezett amellett, hogy ötvözze a vendéglátást a művészetek szenvedélyes támogatásával. A Káli Art Park kialakításával pedig olyan egyedülálló kiállítóhelyet hoztak létre, ahol a kortárs szobrászművészek bemutathatják és értékesíthetik alkotásaikat.
Hamis hotelértékelések - mit tehetünk a csalók ellen?

Hamis hotelértékelések - mit tehetünk a csalók ellen? 

A tanulmányok szerint a fogyasztók több mint 90%-át befolyásolják az utazástervezésben az online platformokon posztolt értékelések, így nem meglepő, hogy az ágazat nagy harcot vív a hamis értékelésekkel, beleértve az indokolatlan rágalmazást és az érdemtelen túlértékelést egyaránt.
Szállodatörténelmet ír a Hunguest

Szállodatörténelmet ír a Hunguest 

480 teniszpálya területével egyenlő fejlesztést tudhat maga mögött a Hunguest, ami történelmi léptékű, hiszen Magyarországon ilyen volumenű szállodaipari felújítás és szállodaépítés még nem zajlott
Ráborították az asztalt a Bookingra

Ráborították az asztalt a Bookingra 

A beérkezett észrevételek értékelése után immár végleges a Gazdasági Versenyhivatal jelentése a hazai online szálláshely-közvetítési és szálláspiacon elvégzett gyorsított ágazati vizsgálatról. A Booking-botrányként elhíresült ügyben a hatóság több javaslatot is megfogalmazott a magyar fogyasztók és a hazai szállásadók védelme érdekében.
Kiemelkedő vendégforgalom a vidéki fürdővárosokban

Kiemelkedő vendégforgalom a vidéki fürdővárosokban 

A téli időszakban is az egyik legfontosabb turisztikai motiváció az egészségturizmus, amely így Magyarország egyik legjelentősebb, négyévszakos turisztikai terméke. Azon vidéki települések, ahol a gyógy- és élményfürdő mellett magas színvonalú szolgáltatások is várják a vendégeket, ebben az időszakban az átlagosnál nagyobb forgalomra és magasabb foglaltságra számíthatnak.
A 30 milliós gyémántgyűrű rejtélyes eltűnése

A 30 milliós gyémántgyűrű rejtélyes eltűnése 

A párizsi Ritz alkalmazottainak volt néhány izgalmas órája, mire egy porszívózsákból előkerült az ellopottnak hitt ékszer.
Nyáron nyílik a Kimpton Hotels első szállodája Budapesten

Nyáron nyílik a Kimpton Hotels első szállodája Budapesten 

A Kimpton Hotels, az Intercontinental Hotels Group luxus lifestyle márkája, amely világszerte több, mint 80 egységgel rendelkezik. A 2024 nyarán nyíló, Bem téren épülő, dunai panorámás patinás épület szintén ennek az izgalmas boutique brandnek ad majd otthont.
Vendégélmény fokozása az AR segítségével

Vendégélmény fokozása az AR segítségével 

A vendéglátóipar mindig is élen járt az új technológiák bevezetésében a vendégélmény fokozása érdekében. A mobil bejelentkezéstől a személyre szabott szolgáltatásokig a szállodák folyamatosan innovatív módokat keresnek ügyfeleik kielégítésére. Az egyik technológia, amely forradalmasíthatja a vendéglátást, az a kiterjesztett valóság (AR).
Rangos nemzetközi díjat nyert a Hunguest Hotels arculata

Rangos nemzetközi díjat nyert a Hunguest Hotels arculata 

A Hunguest Hotels megújult arculata elnyerte a Német Formatervezési Tanács által alapított German Design Award 2024 díjat a márkaidentitás kategóriában.
A Dorothea Hotel elnyerte az Év Hotelprojektje díjat

A Dorothea Hotel elnyerte az Év Hotelprojektje díjat 

A BDPST Ingatlanfejlesztő egyik projektje, a Dorothea Hotel nyerte a Portfolio Property Awards díjátadóján az Év Hotelprojektje kategóriában járó elismerést kedden Budapesten. Az eseményen az év legkiemelkedőbb hazai teljesítményeit, megoldásait és fejlesztéseit bírálták.

Interjú

Vámos Nóra: „Sokszor minden lépésért meg kellett küzdeni”

Vámos Nóra: „Sokszor minden lépésért meg kellett küzdeni” 

A helyszín a Hardangervidda Nemzeti Park, ahol annak idején Amundsen készült fel az Antarktisz-expedícióra.
Első az életképesség: fenntartható üzleti modell a vendéglátásban

Első az életképesség: fenntartható üzleti modell a vendéglátásban 

A vendéglátóipar fenntarthatósági fordulata elkerülhetetlen az ökológiai lábnyomunk csökkentéséért - de vajon hatékonyan cselekedhet-e a fenntarthatóságért egy olyan vendéglátóhely, amelynek saját jövője sincs biztosítva?
Magyar konyha, magas minőségben – a VIRTU étterem séfjével beszélgettünk

Magyar konyha, magas minőségben – a VIRTU étterem séfjével beszélgettünk 

Lendvai Levente az Arany Kaviárból érkezett a MOL torony tetején található VIRTU étterem konyhafőnöki pozíciójába.