Hamisítatlan horvát hangulat a Business Clubban

Horvát népzene, burek és Karlovacko sör társaságában ismerhették meg a horvát turisztikai statisztikákat a meghívottak a legutóbbi Vendég & Hotel Business Klubban. 

Mit remélt Magyarország az EU-tagságtól és mi lett mindebből 20 év alatt?
Devizahitelezés, euróbevezetés, uniós pénzek, kilátások - online Klasszis Klubtalálkozó élőben Medgyessy Péterrel!

Vegyen részt és kérdezzen Ön is Magyarország korábbi miniszterelnökétől!

2024. április 22. 15:30

A részvétel ingyenes, regisztráljon itt!

A régi Jugoszlávia részeként is népszerű turisztikai célterület volt Horvátország, függetlenné válása óta pedig tovább erősítette a turizmusban betöltött pozícióját - Marin Skenderovic, a Horvát Idegenforgalmi Közösség magyarországi képviseletének vezetője volt a februári Vendég & Hotel Business Klub díszvendége. 

A GastroArt - Electrolux Élménykonyhában megtartott rendezvényen Marin Skenderovic nyitóelőadásában elmondta, hogy 1985 meghatározó év volt a horvát turizmusban, amikor több mint 20 millió vendégéjszakát regisztráltak az akkor még Jugoszlávia részét képező szövetségi köztársaságban. A fejlődés ezután folyamatos volt egészen a délszláv háború kitöréséig. A béke beköszöntét követően egy ideig stagnált a turizmus, a fordulat évét 1995 jelentette, amikor komolyan kezdtek foglalkozni a turisztikai marketinggel, amelynek eredményeképpen 2013-ban rekordévet ünnepelhettek. 

Tavaly összesen 13 millió vendéget regisztráltak déli szomszédunknál, ami 5,6 százalékos növekedést jelent, ezen belül a külföldiek 11,5 millióan voltak, 6,3 százalékkal többen, mint 2012-ben. A horvátországi vendégéjszakák száma 76 millió volt, ami 4,2 százalékos növekedés, ebből a külföldiek majdnem 66,3 millió éjszakát maradtak, 4,8 százalékkal többet a tavalyi adatnál. A magyarok körében továbbra is elsőszámú külföldi úti cél Horvátország, amit számadatok is bizonyítanak. 2012-ben 360,2 ezer magyar turista látogatott Horvátországba, és ott 1 millió 964 ezer vendégéjszakát töltött el.

Marin Skenderovic azt is elmondta, hogy 2013-ban 350 millió kunából gazdálkodtak, ebből 166 millió kunát marketingre, míg 66 millió kunát a külképviseleti hálózat fenntartására fordítottak. 

Az1992-ban alapított Horvát Idegenforgalmi Közösségnek világszerte 20 irodája van. A budapesti kirendeltség 1997-ben nyitotta meg kapuit. Több sikeres plakátkampány köthető a szervezethez, amely a tavalyi évben 7000 perc tévés és rádiós megjelenést kapott a médiában. Több study tour-t is szerveztek Horvátországba, amelyeken 200 magyar újságíró is részt vett az elmúlt években. 


Jelentős segítség érkezik állami szintről a bajba jutott visegrádi hotelnek

Jelentős segítség érkezik állami szintről a bajba jutott visegrádi hotelnek 

A súlyos mértékű tűzkárt szenvedett, több mint 100 főt foglalkoztató, 4 csillagos szálloda Hotel Silvanus helyreállításához az MTÜ 60 millió forinttal járul hozzá.
Tarcalon találkoztak a magyar kastélyszállodások, hamarosan Olaszországba indulnak

Tarcalon találkoztak a magyar kastélyszállodások, hamarosan Olaszországba indulnak 

A kastélyszállodások Tarcalon, az Andrássy Kúriában tartották éves közgyűlésüket április 15-én, hétfőn.
Bemutatkozott a BOTANIQ Collection prémium turisztikai brand

Bemutatkozott a BOTANIQ Collection prémium turisztikai brand 

Igencsak látványos rendezvény keretében, április 11-én, a Pesti Vigadóban debütált az új brand. Ahol az is kiderült, mit rejtenek a "titkos kertek"?
Díjeső a TRIBE budapesti tagjának

Díjeső a TRIBE budapesti tagjának  

Három kategóriában is díjazták a WING által fejlesztett TRIBE Hotel Budapest Stadiumot a LIV Hospitality Design Awards-on.
Világszerte szárnyal a hotelipar topszegmens területe

Világszerte szárnyal a hotelipar topszegmens területe 

A nemzetközi tanácsadó cég elemzése szerint kiemelkedő évet zárt a globális hotelpiac.
Indul a Marriott saját képzési programja

Indul a Marriott saját képzési programja 

LevelUp! elnevezéssel innovatív képzés indul a vendéglátóipari szakemberhiány pótlására a Marriott cégcsoport kezdeményezésére.
Moderonak indult, Meleaként nyílt meg Sárvár új ötcsillagos, tóparti szálláshelye

Moderonak indult, Meleaként nyílt meg Sárvár új ötcsillagos, tóparti szálláshelye 

Amelyet egy meghívásnak köszönhetően mi is kipróbálhattunk.
KSH: a vendégéjszakák száma 19, a vendégeké 23 százalékkal nőtt 2023 februárjához képest

KSH: a vendégéjszakák száma 19, a vendégeké 23 százalékkal nőtt 2023 februárjához képest 

A belföldi vendégek által eltöltött éjszakák száma 14, a külföldi vendégéjszakáké 24 százalékkal emelkedett.
Sajátos akciót hirdetett a leégett hotel - saját vendégei építhetik újjá

Sajátos akciót hirdetett a leégett hotel - saját vendégei építhetik újjá 

Adománygyűjtő akciót hirdetett a visegrádi hotel vezetősége.
A hotel, amely csak vonattal érkező vendégeket fogad

A hotel, amely csak vonattal érkező vendégeket fogad 

Norvégia legnagyobb fjordja közelében, gyönyörű környezetben fekszik a Vatnahalsen Hotel.

Interjú

Vámos Nóra: „Sokszor minden lépésért meg kellett küzdeni”

Vámos Nóra: „Sokszor minden lépésért meg kellett küzdeni” 

A helyszín a Hardangervidda Nemzeti Park, ahol annak idején Amundsen készült fel az Antarktisz-expedícióra.
Első az életképesség: fenntartható üzleti modell a vendéglátásban

Első az életképesség: fenntartható üzleti modell a vendéglátásban 

A vendéglátóipar fenntarthatósági fordulata elkerülhetetlen az ökológiai lábnyomunk csökkentéséért - de vajon hatékonyan cselekedhet-e a fenntarthatóságért egy olyan vendéglátóhely, amelynek saját jövője sincs biztosítva?
Magyar konyha, magas minőségben – a VIRTU étterem séfjével beszélgettünk

Magyar konyha, magas minőségben – a VIRTU étterem séfjével beszélgettünk 

Lendvai Levente az Arany Kaviárból érkezett a MOL torony tetején található VIRTU étterem konyhafőnöki pozíciójába.