A páratlanul szerencsés trendfordító év

A Hospitality Sales and Marketing Szakmai Baráti kör február 25.-én, kedden tartotta idei első találkozóját a Danubius lánchoz tartozó Hotel Héliában.

Mit remélt Magyarország az EU-tagságtól és mi lett mindebből 20 év alatt?
Devizahitelezés, euróbevezetés, uniós pénzek, kilátások - online Klasszis Klubtalálkozó élőben Medgyessy Péterrel!

Vegyen részt és kérdezzen Ön is Magyarország korábbi miniszterelnökétől!

2024. április 22. 15:30

A részvétel ingyenes, regisztráljon itt!

Már megszokhattuk, hogy a szakmai találkozók programjait igyekszik úgy összeállítani a tavaly ősszel debütált új szervezőgárda, és ezzel tovább is viszi a hagyományokat, hogy ne csak szigorúan vett szakmai prezentációk mentén adjon valami pluszt az érdeklődőknek, hanem olykor egy kis kikapcsolódással tegye emlékezetessé a vendéglátó szálloda állófogadásával záruló eseményt. A Hélia, mint házigazda, ezúttal az olimpikonjaink által is előszeretettel látogatott wellness részlegébe hívta a baráti kör tagjait egy kis lazító esti szaunázásra, az előadásokat követően.

A páratlanul szerencsés trendfordító év

Rendhagyó volt már a szokásos szállodai bemutatkozás is, hiszen Mácsai Péter értékesítési vezető saját hangja helyett egy Danubius-os kisfilm nyújtotta eszközökkel értékelte az elmúlt évet, amelyet egyszerűen csak páratlanul szerencsésnek aposztrofált a Hélia szemszögéből. A szállodaláncnak immár új arca is van, Weiss Fanni személyében. A hivatalos ruházat mellett, megújultak a weboldalak, amelyek már mobilról is elérhetőek. Van már egységes reklámarculat is, és számos akcióval rukkolt elő a csoport. Árolvasztó akciókkal, zöld szobákkal megújított healthy choice étel-ital választékkal, egységes animációkkal színesített gyermekklubbal, facebook rajzpályázattal szereztek újabb elégedett vendégeket, akikért még kiélezettebb a harc, hiszen egyre erősebb az online közvetítők térnyerése. A befektetett munka és az újítások meghozták az eredményt: rekordmennyiségű díjat zsebelt be a Hélia is, és a foglalási számok is folyamatosan bíztatóan alakulnak. Bózsik András, a szervezők egyikeként, és most konferansziéként vezette fel az érdekesnek ígérkező bemutatkozásokat.

TOP 50

Ezt követően a szervező Szebeni Zsolt, a Turizmus Kft. ügyvezetője Hornyik Adrienn kéréseire válaszolt. A nemrég megjelent turisztikai TOP 50 különszámmal kapcsolatosan számolt be a kiadvány összeállítása körüli kihívásokról, valamint, hogy a kiadvány ráirányíthatja a figyelmet arra, hogy a turizmust leginkább befolyásoló emberek és vállalkozások ma a gazdasági és a politikai környezetben mozognak, kevésbé a szűken vett idegenforgalomban. 

Új generációs városnézés

Szabó Erika egy újdonsággal rukkolt elő. A Teamvision csapata nem kevesebbre vállalkozik, mint egy rejtvényes-játékos-megfejtős, csapatmunkára épülő városfelfedező program meghonosítására, amelynek keretében, természetesen iPad-ekkel felszerelkezve és útnak eredve tudhatunk meg eddig soha nem hallott és látott, izgalmas részleteket fővárosunkról. Más szemszögből kínál tehát élményeket ez az új generációs városnézés, inkább kutakodik, mint nézelődik, inkább mesél, mint adatokkal traktál. Találkozhatunk James Bond világával, és biztosan nem akarunk kimaradni a rengeteg rejtélyes úton-módon megkapott feladatsorból sem, amelyeket vaktérképek, QR-kódok, titkos ügynökök által kapunk meg pontról-pontra haladva, akár hat nyelven és tematizált formában.

Kárt is okozhatnak a vendégvélemények

Ezzel a mondattal kezdte szakmai prezentációját Csobota-Kis Árpád, akit már jól ismerünk a Fagusból. Hogy mennyire reálisak a vendégek esetleges negatív megnyilvánulásai, mikor és milyen módon érdemes ezeket kezelni, mik az ellenszerei az online világban gyorsan szétszaladó, de sokszor közel sem megalapozott csipanyitogatós vagy éppen bicskanyitogatós beírásoknak, arról talán mindenkinek van véleménye és tapasztalata is a vendéglátásban. Megtörtént eseteket járhattunk körbe és véleményezhettünk a PR-szakember előadó jóvoltából, és megoszlottak a vélemények már a helyszínen is arról, hogy egy hibát, vagy negatív megnyilvánulást kell-e, érdemes-e azonnali reakcióval tompítani, vagy várjunk egy kicsit, míg az elégedett, és többségben lévő kommentelők teszik helyre a dolgokat. Itt most nincs lehetőségünk a részletek ismertetésére, ezért is hívjuk fel a figyelmet minden HSM-rendezvényre, melyek során konkrét számokat, eseteket figyelhetünk meg, és tanulhatunk egymás tapasztalataiból, legyen szó ételválasztékról, hideg vizes, vagy éppen fűtés nélkül maradt állítólagos szobákról.

Turizmusfejlesztés és koncepciómárka lesz a napirenden

A szervezők meghirdették a következő alkalmat is, ami március 26-án lesz. Részletekkel a későbbiekben szolgálnak. Ami viszont már bizonyos, hogy számos érdekes programpont között, és ilyennek ígérkezik a Sanoma-féle „Rebrandig Hungary” pályázat is, a HSM meghívását örömmel fogadta el Dr. Nemes Andrea az NGM főosztályvezetője, aki a Nemzeti Turizmusfejlesztési Koncepció véglegesítéséről számol majd be. Az érdeklődés már most elég intenzív, ezért a szervezők a Nemzetgazdasági Minisztérium kérését tolmácsolva, arra kérik a résztvevőket, hogy előzetesen küldjék be a témával kapcsolatos kérdéseiket a HSM Baráti Kör facebook profiljára, a jövő héttel bezárólag: www.facebook.com/hsmszakmaibaratikor.


Művészet és vendéglátás a Káli-medencében

Művészet és vendéglátás a Káli-medencében 

A Káli Art Inn lett 2023-ban az Art is Business Díj Vállalati kategóriájának győztese. Tulajdonosai, a Molnár Júlia–Héjja Róbert házaspár, szívvel-lélekkel elkötelezett amellett, hogy ötvözze a vendéglátást a művészetek szenvedélyes támogatásával. A Káli Art Park kialakításával pedig olyan egyedülálló kiállítóhelyet hoztak létre, ahol a kortárs szobrászművészek bemutathatják és értékesíthetik alkotásaikat.
Hamis hotelértékelések - mit tehetünk a csalók ellen?

Hamis hotelértékelések - mit tehetünk a csalók ellen? 

A tanulmányok szerint a fogyasztók több mint 90%-át befolyásolják az utazástervezésben az online platformokon posztolt értékelések, így nem meglepő, hogy az ágazat nagy harcot vív a hamis értékelésekkel, beleértve az indokolatlan rágalmazást és az érdemtelen túlértékelést egyaránt.
Szállodatörténelmet ír a Hunguest

Szállodatörténelmet ír a Hunguest 

480 teniszpálya területével egyenlő fejlesztést tudhat maga mögött a Hunguest, ami történelmi léptékű, hiszen Magyarországon ilyen volumenű szállodaipari felújítás és szállodaépítés még nem zajlott
Ráborították az asztalt a Bookingra

Ráborították az asztalt a Bookingra 

A beérkezett észrevételek értékelése után immár végleges a Gazdasági Versenyhivatal jelentése a hazai online szálláshely-közvetítési és szálláspiacon elvégzett gyorsított ágazati vizsgálatról. A Booking-botrányként elhíresült ügyben a hatóság több javaslatot is megfogalmazott a magyar fogyasztók és a hazai szállásadók védelme érdekében.
Kiemelkedő vendégforgalom a vidéki fürdővárosokban

Kiemelkedő vendégforgalom a vidéki fürdővárosokban 

A téli időszakban is az egyik legfontosabb turisztikai motiváció az egészségturizmus, amely így Magyarország egyik legjelentősebb, négyévszakos turisztikai terméke. Azon vidéki települések, ahol a gyógy- és élményfürdő mellett magas színvonalú szolgáltatások is várják a vendégeket, ebben az időszakban az átlagosnál nagyobb forgalomra és magasabb foglaltságra számíthatnak.
A 30 milliós gyémántgyűrű rejtélyes eltűnése

A 30 milliós gyémántgyűrű rejtélyes eltűnése 

A párizsi Ritz alkalmazottainak volt néhány izgalmas órája, mire egy porszívózsákból előkerült az ellopottnak hitt ékszer.
Nyáron nyílik a Kimpton Hotels első szállodája Budapesten

Nyáron nyílik a Kimpton Hotels első szállodája Budapesten 

A Kimpton Hotels, az Intercontinental Hotels Group luxus lifestyle márkája, amely világszerte több, mint 80 egységgel rendelkezik. A 2024 nyarán nyíló, Bem téren épülő, dunai panorámás patinás épület szintén ennek az izgalmas boutique brandnek ad majd otthont.
Vendégélmény fokozása az AR segítségével

Vendégélmény fokozása az AR segítségével 

A vendéglátóipar mindig is élen járt az új technológiák bevezetésében a vendégélmény fokozása érdekében. A mobil bejelentkezéstől a személyre szabott szolgáltatásokig a szállodák folyamatosan innovatív módokat keresnek ügyfeleik kielégítésére. Az egyik technológia, amely forradalmasíthatja a vendéglátást, az a kiterjesztett valóság (AR).
Rangos nemzetközi díjat nyert a Hunguest Hotels arculata

Rangos nemzetközi díjat nyert a Hunguest Hotels arculata 

A Hunguest Hotels megújult arculata elnyerte a Német Formatervezési Tanács által alapított German Design Award 2024 díjat a márkaidentitás kategóriában.
A Dorothea Hotel elnyerte az Év Hotelprojektje díjat

A Dorothea Hotel elnyerte az Év Hotelprojektje díjat 

A BDPST Ingatlanfejlesztő egyik projektje, a Dorothea Hotel nyerte a Portfolio Property Awards díjátadóján az Év Hotelprojektje kategóriában járó elismerést kedden Budapesten. Az eseményen az év legkiemelkedőbb hazai teljesítményeit, megoldásait és fejlesztéseit bírálták.

Interjú

Vámos Nóra: „Sokszor minden lépésért meg kellett küzdeni”

Vámos Nóra: „Sokszor minden lépésért meg kellett küzdeni” 

A helyszín a Hardangervidda Nemzeti Park, ahol annak idején Amundsen készült fel az Antarktisz-expedícióra.
Első az életképesség: fenntartható üzleti modell a vendéglátásban

Első az életképesség: fenntartható üzleti modell a vendéglátásban 

A vendéglátóipar fenntarthatósági fordulata elkerülhetetlen az ökológiai lábnyomunk csökkentéséért - de vajon hatékonyan cselekedhet-e a fenntarthatóságért egy olyan vendéglátóhely, amelynek saját jövője sincs biztosítva?
Magyar konyha, magas minőségben – a VIRTU étterem séfjével beszélgettünk

Magyar konyha, magas minőségben – a VIRTU étterem séfjével beszélgettünk 

Lendvai Levente az Arany Kaviárból érkezett a MOL torony tetején található VIRTU étterem konyhafőnöki pozíciójába.