Torkos Csütörtök 2010 - Ahogy a résztvevő éttermek látták

2010-ben is nagy sikert aratott a Torkos Csütörtök akció: idén több mint 230 ezer vendég torkoskodott a minden korábbi rekordot megdöntő, 1300-nál is több hazai étteremben. Az étteremtulajdonosok többsége kedvező forgalmi adatokról és a vendégek pozitív visszajelzéseiről számolt be.

Mit remélt Magyarország az EU-tagságtól és mi lett mindebből 20 év alatt?
Devizahitelezés, euróbevezetés, uniós pénzek, kilátások - online Klasszis Klubtalálkozó élőben Medgyessy Péterrel!

Vegyen részt és kérdezzen Ön is Magyarország korábbi miniszterelnökétől!

2024. április 22. 15:30

A részvétel ingyenes, regisztráljon itt!

Az akció értékelését a csatlakozott éttermek körében lebonyolított online kérdőíves felmérés segítségével végezte a Magyar Turizmus Zrt. Válaszadással az összes étterem több mint harmada, 452 vendéglátóhely segítette az akció koordinálását végző Magyar Turizmus Zrt. munkáját. A csatlakozott szolgáltatóktól érkezett visszajelzések alapján elmondható, hogy az akció nem csupán a vendégek körében egyre népszerűbb, de az étteremtulajdonosok is fontosnak tartják az akció promóciós értékét.

  • 100-ból 73 részt vevő étterem vidéki volt

A válaszadó éttermek valamivel több mint egynegyede Budapesten, 54,1%-a vidéki városokban, 18,5%-uk pedig egyéb településen várta a vendégeket (1. ábra). 2010-ben az éttermek negyede első ízben csatlakozott az akcióhoz. A felmérésben részt vevő, korábban csatlakozott éttermek közül 2006-ban 22,6% volt már részese az akciónak, 2007-ben 38,9%, 2008-ban 69,3%, 2009-ben pedig 93,0% kapcsolódott a Torkos Csütörtök akcióhoz.

  • Átlagosan 178 torkoskodót fogadtak az éttermek, tízből kilencen előzetesen bejelentkeztek

A korábbi évek sikereit és a széleskörű promóció eredményeit jelzi, hogy a vendégek többsége - 2010-ben 85,1%-a - az étterembe érkezéskor már tudott az akcióról. Egy válaszadó étterem átlagosan 178 főt látott vendégül Torkos Csütörtökön, becslésünk szerint 2010. február 18-án összesen körülbelül 230 ezren torkoskodtak. Az éttermek munkáját is könnyíti, hogy a vendégek csaknem kilenctizede előzetesen asztalt is foglalt.

  • Jóval kedvezőbb forgalom és bevételek

Az étteremtulajdonosok többsége kedvező forgalmi adatokról és a vendégek pozitív visszajelzéseiről számolt be. A korábbi évekhez hasonlóan, minden 100 étteremből 81 jóval kedvezőbb, további 15 kedvezőbb vendégforgalomról adott számot, mint ahogy ez egy - átlagos - februári napon várható. A realizált bevételek tekintetében - a nyújtott kedvezmények ellenére is - pozitívan nyilatkoztak: az éttermek 47,4%-a számára a bevételek jóval kedvezőbben, további 40,8%-a számára kedvezőbben alakultak 2010. február 18-án, mint általában egy februári hétköznapon. Teltház miatt az éttermek 67,3%-ának kellett visszautasítania vendégeket Torkos Csütörtökön. 

  • Elégedett vendégek, az akció az étterembe nem járókat is megmozgatta

Az éttermek által tolmácsolt fogyasztói visszajelzések döntően pozitívak voltak. A vendégek jó kezdeményezésnek tartják a Torkos Csütörtököt, és - bár ez egy naphoz kötődik - szívesen vennének igénybe hasonló kedvezményeket az év más napjain is. Az ételek és italok mellett általában a kiszolgálással is elégedettek voltak a vendégek. Néhányan ugyancsak jó ötletnek tartották, hogy számos étterem meghosszabbította az akciót péntekre, illetve az egész hétvégére. A pozitívumok között említették, hogy mind az ételek minőségével, mind a vendéglátással, vagyis a kiszolgálással maximálisan meg voltak elégedve. A vendégek zöme elégedetten távozott az éttermekből, és többen jelezték, hogy vissza fognak térni a meglátogatott helyre más alkalmakkor is, sőt már helyben is történtek későbbi időpontokra foglalások. Sokan adtak hangot annak az igénynek, amely szerint gyakrabban, egy évben többször is kellene ilyen jellegű eseményt, akciót rendezni. A felmérésből az is kiderült, hogy több helyen némi fennakadást okozott a vártnál nagyobb forgalom, egyes teltházas éttermekben sokat kellett várni az ételekre, a csúszások miatt voltak türelmetlen, elégedetlen vendégek, a várakozási idő hosszabb volt, mint általában. Néhányan kifogásolták, hogy vannak éttermek, amelyek nem tartják be az akció szabályait, nem, vagy csak részben adják meg a kedvezményeket, más étlappal dolgoznak. Két esetben említették, hogy a vendégek nem tudtak róla, hogy asztalt kell foglalni.

A Magyar Turizmus Zrt. természetesnek tartja, hogy egy ilyen nagyszabású országos akció kivitelezése során felmerülnek problémák a széleskörű tájékoztatás ellenére is. Természetes, hogy a több mint 1300 étterem nem egyforma színvonalon teljesített ezen a napon sem, ráadásul a Torkos Csütörtök vendégforgalma más napoktól jelentősen eltérő, szokatlan terhet ró a vendéglátóhelyekre. A Magyar Turizmus Zrt. minden hozzá beérkezett panaszt kivizsgált, egyfajta közvetítő szerepet vállalva a panaszosok és az éttermek között. Az MT Zrt. a jövőben is valamennyi rendelkezésre álló eszközével arra ösztönzi a résztvevőket, hogy a Torkos Csütörtök akció szabályait maradéktalanul betartsák és a szabályokat kirívóan megszegő vendéglátóhelyeket a következő akcióból is ki fogja zárni.

  • A legtöbb étterem bővülő vendégkörre számít

A tekintetben széles skálán mozognak a vélemények, hogy milyen arányban lesznek a jövőben visszatérő, netalán törzsvendégei egy-egy étteremnek a "torkoskodók". Miközben az akció az étterembe nem járó célcsoportokat is megmozgatja, illetve - más alkalmakkor nem fogyasztott - ételkülönlegességek kipróbálására ösztönzi, számos étterem jelezte, hogy sok visszatérő vendégre számít a Torkos Csütörtököt követően is. A Torkos Csütörtök akcióban részt vevő éttermek több mint harmada számít a forgalom növekedésére az akció következtében, és több mint kétharmaduk, a válaszadók 68,6%-a gondolja úgy, hogy az akcióban részt vevő vendégek hosszabb távon, a későbbiekben is betérnek majd hozzájuk, tehát bővül a vendégkörük az akció által.

  • A vendéglátóhelyek többsége a Magyar Turizmus Zrt.-től értesült az akcióról

A résztvevők többsége a Magyar Turizmus Zrt. közvetlen megkeresése révén értesült az akcióról, de sokan tájékozódtak a Torkos Csütörtök hivatalos honlapjáról, a www.menjunkenni.hu oldalról is.

  • Minden 100 étteremből 50-en saját csatornáikon is hirdették az akciót

A Magyar Turizmus Zrt. eredményesnek ítélt promóciója (95,5%) mellett a vendéglátók saját csatornáikon is kommunikálták az eseményt. A válaszadó éttermek fele (49,6%) önállóan is hirdette az akciót, ami leggyakrabban a saját honlapot, a helyi médiumokat (nyomtatott sajtó, TV), szórólapot, figyelemfelkeltő/megállító táblát, direct mail akciót és online hirdetést foglalt magában.

  • A túlnyomó többség szívesen részt venne hasonló akcióban máskor is

Az éttermek a jövőben is szívesen csatlakoznának a Magyar Turizmus Zrt. marketingakcióihoz: minden 100 válaszadó étteremből 91 a jövőben is szívesen venne részt hasonló akcióban. A legtöbb étterem számára az ezen a napon realizált kisebb nyereséget kompenzálja az akció reklámértéke, az étterem megjelenése a különböző promóciós felületeken. (Magyar Turizmus Zrt.)


Művészet és vendéglátás a Káli-medencében

Művészet és vendéglátás a Káli-medencében 

A Káli Art Inn lett 2023-ban az Art is Business Díj Vállalati kategóriájának győztese. Tulajdonosai, a Molnár Júlia–Héjja Róbert házaspár, szívvel-lélekkel elkötelezett amellett, hogy ötvözze a vendéglátást a művészetek szenvedélyes támogatásával. A Káli Art Park kialakításával pedig olyan egyedülálló kiállítóhelyet hoztak létre, ahol a kortárs szobrászművészek bemutathatják és értékesíthetik alkotásaikat.
Hamis hotelértékelések - mit tehetünk a csalók ellen?

Hamis hotelértékelések - mit tehetünk a csalók ellen? 

A tanulmányok szerint a fogyasztók több mint 90%-át befolyásolják az utazástervezésben az online platformokon posztolt értékelések, így nem meglepő, hogy az ágazat nagy harcot vív a hamis értékelésekkel, beleértve az indokolatlan rágalmazást és az érdemtelen túlértékelést egyaránt.
Szállodatörténelmet ír a Hunguest

Szállodatörténelmet ír a Hunguest 

480 teniszpálya területével egyenlő fejlesztést tudhat maga mögött a Hunguest, ami történelmi léptékű, hiszen Magyarországon ilyen volumenű szállodaipari felújítás és szállodaépítés még nem zajlott
Ráborították az asztalt a Bookingra

Ráborították az asztalt a Bookingra 

A beérkezett észrevételek értékelése után immár végleges a Gazdasági Versenyhivatal jelentése a hazai online szálláshely-közvetítési és szálláspiacon elvégzett gyorsított ágazati vizsgálatról. A Booking-botrányként elhíresült ügyben a hatóság több javaslatot is megfogalmazott a magyar fogyasztók és a hazai szállásadók védelme érdekében.
Kiemelkedő vendégforgalom a vidéki fürdővárosokban

Kiemelkedő vendégforgalom a vidéki fürdővárosokban 

A téli időszakban is az egyik legfontosabb turisztikai motiváció az egészségturizmus, amely így Magyarország egyik legjelentősebb, négyévszakos turisztikai terméke. Azon vidéki települések, ahol a gyógy- és élményfürdő mellett magas színvonalú szolgáltatások is várják a vendégeket, ebben az időszakban az átlagosnál nagyobb forgalomra és magasabb foglaltságra számíthatnak.
A 30 milliós gyémántgyűrű rejtélyes eltűnése

A 30 milliós gyémántgyűrű rejtélyes eltűnése 

A párizsi Ritz alkalmazottainak volt néhány izgalmas órája, mire egy porszívózsákból előkerült az ellopottnak hitt ékszer.
Nyáron nyílik a Kimpton Hotels első szállodája Budapesten

Nyáron nyílik a Kimpton Hotels első szállodája Budapesten 

A Kimpton Hotels, az Intercontinental Hotels Group luxus lifestyle márkája, amely világszerte több, mint 80 egységgel rendelkezik. A 2024 nyarán nyíló, Bem téren épülő, dunai panorámás patinás épület szintén ennek az izgalmas boutique brandnek ad majd otthont.
Vendégélmény fokozása az AR segítségével

Vendégélmény fokozása az AR segítségével 

A vendéglátóipar mindig is élen járt az új technológiák bevezetésében a vendégélmény fokozása érdekében. A mobil bejelentkezéstől a személyre szabott szolgáltatásokig a szállodák folyamatosan innovatív módokat keresnek ügyfeleik kielégítésére. Az egyik technológia, amely forradalmasíthatja a vendéglátást, az a kiterjesztett valóság (AR).
Rangos nemzetközi díjat nyert a Hunguest Hotels arculata

Rangos nemzetközi díjat nyert a Hunguest Hotels arculata 

A Hunguest Hotels megújult arculata elnyerte a Német Formatervezési Tanács által alapított German Design Award 2024 díjat a márkaidentitás kategóriában.
A Dorothea Hotel elnyerte az Év Hotelprojektje díjat

A Dorothea Hotel elnyerte az Év Hotelprojektje díjat 

A BDPST Ingatlanfejlesztő egyik projektje, a Dorothea Hotel nyerte a Portfolio Property Awards díjátadóján az Év Hotelprojektje kategóriában járó elismerést kedden Budapesten. Az eseményen az év legkiemelkedőbb hazai teljesítményeit, megoldásait és fejlesztéseit bírálták.

Interjú

Vámos Nóra: „Sokszor minden lépésért meg kellett küzdeni”

Vámos Nóra: „Sokszor minden lépésért meg kellett küzdeni” 

A helyszín a Hardangervidda Nemzeti Park, ahol annak idején Amundsen készült fel az Antarktisz-expedícióra.
Első az életképesség: fenntartható üzleti modell a vendéglátásban

Első az életképesség: fenntartható üzleti modell a vendéglátásban 

A vendéglátóipar fenntarthatósági fordulata elkerülhetetlen az ökológiai lábnyomunk csökkentéséért - de vajon hatékonyan cselekedhet-e a fenntarthatóságért egy olyan vendéglátóhely, amelynek saját jövője sincs biztosítva?
Magyar konyha, magas minőségben – a VIRTU étterem séfjével beszélgettünk

Magyar konyha, magas minőségben – a VIRTU étterem séfjével beszélgettünk 

Lendvai Levente az Arany Kaviárból érkezett a MOL torony tetején található VIRTU étterem konyhafőnöki pozíciójába.