hirdetés
hirdetés

Ezek lesznek a globális turisztikai trendek

Tingo, tabu és a digitális detoxikáló

Idén is megjelent a WTM Global Trend Riport a hamarosan záruló londoni turisztikai seregszemlére, amely 2006 óta minden évben a turisztikai ágazat várható trendjeit igyekszik megjósolni. 

hirdetés

Az Euromonitor Internationallal közösen létrehozott tanulmány kiindulópontként globális áttekintést ad a világgazdaságról. E szerint világ gazdasági növekedése továbbra is polarizált, a feltörekvő piacok erős teljesítményt nyújtanak, a fejlett országokban pedig továbbra is stagnálás várható. Az IMF várakozása szerint a világ GDP-jének növekedése 3,5% lesz 2012-ben, ami alulmúlja 2011-es 3,9%-ot. 2012-ben a világ turistaérkezéseinek a száma várhatóan eléri az egymilliárdot, ami 2011-hez képest 3,4 százalékos növekedés. Ez főleg az ázsiai-csendes-óceáni térségnek és Kelet-Európának köszönhető. Továbbra is jelentősen javítják majd az ágazat teljesítményét a BRIC országok, míg Európa és az USA hagyományos piacai sérülékenyek maradnak a megszorító intézkedések és a biztonsági figyelmeztetések hatására. A beutazó turisták költése 2012-ben várhatóan 4,5 százaléknál is magasabb növekedést ér el, az USA-ban például a feltörekvő országokból származó utasok egyre növekvő költéseinek köszönhetően az külföldi tursták költése az idei évben meghaladja az ezer milliárd dollárt. 2012 és 2016 között várhatóan minden eddiginél népszerűbbek lesznek a medical- és bevásárló utak, a vasúti és hajós utazások és a gyógyfürdők. Ahogy eddig is, az online utazási irodák bevételnövekedésben felülmúlják az offline irodákat. Mérsékelten nőni fog a feltörekvő piacokon is az online foglalások mértéke, ahogy az internetes lefedettség, valamint az online fizetési lehetőségek is folyamatosan javulnak. A fogyasztó méginkább központi szerepet kap, köszönhetően az egyre több online elérhető információnak, ajánlatnak, melyek az üzleti modellekre is hatással lesznek a turizmusban.

A WTM Global Trend Riportban több kulcsfontosságúnak számító tényezőről részletes leírás is olvasható. A témák között található például, hogy az amerikaiak várhatóan egyre inkább felfedezik maguknak a korábban tiltás alá eső országokat, például Észak-Koreát, Líbiát, Kubát, Mianmart. Nagy-Britanniában a Tingo foglalási oldal megtöri a megszokásokat, a TripAdvisor által működtetett site a törölt foglalások és pénzvisszafizetési szabályok előnyeit használja ki, hogy a legjobb árakon foglalhassanak náluk az ügyfelek. Nagy bevásárló túrákra jönnek Európába a BRIC országok lakosai, a brazil, orosz, indiai és kínai bevásárlóturisták főként az európai nagyvárosokban fellelhető luxuscikkekért utaznak ide. Az okostévék ereje: a legújabb technológiai fejlesztések már szinte egyesítik a televíziót, internetet és a közösségi médiát, erősítve a turisztikai márkákat. Bevásárlóközpontokban, vagy közvetlen közlükben nyíló szállodák a Közel-Keleten. Egyre jobban felfutó filmes turizmus Afrikában. Digitális Detoxikálók, szállodák, amelykből ki vannak tiltva a telefonok, laptopok, táblagépek. Luxus autómárkák által nyitott szállodák Ázsiában. Indiai low-cost utasok, akik aranyért utaznak a Közel-Keletre, kihasználva a diszkont légitársaságok kedvező árait.

Kíváncsi bővebben is a Trend Riportra? Ide kattintva elérheti a teljes tanulmányt. 

hirdetés
Olvasói vélemény: 0,0 / 10
Értékelés:
A cikk értékeléséhez, kérjük először jelentkezzen be!
Ha hozzá kíván szólni, jelentkezzen be!
 
hirdetés
hirdetés

Találkozzunk a Facebookon!

Kiadónk társoldalai