Vitarendezési eljárást kér a Malév Air Tours

A ’Nemzetközi Utazásszervezések’ 8,4 milliárd forintos keretéről szóló tendert elbíráló döntőbizottsági határozat és értékelés alapján a Malév Air Tours Kft. összesített ajánlata nem tette lehetővé a Közbeszerzési és Ellátási Igazgatósággal (KEF) történő szerződéskötést, írja közleményében az utaztató.

A Malév Air Tours Kft. (MAT) 2013. február 13.-án, 16:53 órakor – az értékelő táblázat nélkül - kapta meg a határozatot, amelyet minden pályázónak együttesen, egy időben küldött el elektronikusan a KEF. A tender eredménye szerint a MAT nem vesz részt a kormányzati utaztatási tevékenységben.

A MAT közleménye szerint az iroda ismeri az egyes ajánlati bontásokon felolvasott, a pályázók által beadott összes árajánlatot és vállalási árat, ezért a döntőbizottság határozatát felülvizsgálandóan előzetes vitarendezési eljárást kér a KEF-től.

Három befutó

A Népszabadság értesülése szerint az állami utazásszervezési keretre kiírt 8,4 milliárd forintos tenderen három társaság volt befuto, a Weco, az OTP Travel és az IBUSZ. A Közbeszerzési és Ellátási Igazgatóság legfrissebb közleménye szerint a „Nemzetközi utazásszervezések” tárgyban jelenleg hatályos KM0102NKUT11/1-4 számú keretmegállapodás 2013. február 15-én hatályát veszti. A keretmegállapodással egy időben a Corporate Travel Online utaztatási foglalási rendszerre kötött szerződés is lejár. Az új keretmegállapodás megkötésére 2013. február 25-én kerülhet sor.

"Vállalatunk egyértelmű tájékoztatást kíván kapni, hogy hogyan történhet, hogy az 50%-os súlyozással értékelt, pályázó rendelkezésre álló összes irodaszám esetén az egyik pályázó, a pályázatában megjelölt 93 db irodájából 91 db nem saját, hanem ún. 10%-nál kisebb alvállalkozó által „hozott” irodája miként került bele az értékelésbe. Vajon mit is csinálhat a feladatellátás során az a 91 db iroda, 10%-nál kisebb alvállalkozóként, úgy, hogy az alvállalkozó a fővállalkozónak az összes pályázati irodaszám 98%-t biztosítja. Más szóval, ha 98%-nyi iroda végez tehát 10%-nál kisebb feladatot, az pontosan milyen szolgáltatás-minőségjavítást is jelent a fővállalkozó esetében? Ha 2 db iroda fővállalkozik, 91 db alvállalkozik, akkor hogyan végezhet 10%-nál kevesebb feladatot? Milyen feladatot végezhetnek ezek az alvállalkozói irodák?" - teszik fel a kérdést.

Majd egy újabb problémára is rávilágítanak: "Arról is egyértelmű tájékoztatást akarunk kapni, hogy egy másik pályázó NULLA forintos szolgáltatási árajánlatából származó NULLA forintnyi árbevételből hogyan is tudja kigazdálkodni a tevékenységgel járó költségeit. Szeretnénk megtudni, hogy a véleményünk szerint közbeszerzés, versenytörvény és fogyasztóvédelem minden logikájával, szellemével ellenkező ajánlat ellenére, miből és hogyan tud valaki egy feladatot ellátni, ha a feladatból származó bevétele NULLA. Szeretnénk megtudni, hogy a döntőbizottság szerint a NULLA pontosan mire is elég 2013-ban?"

Arra is magyarázatot keresnek, hogy a Népszabadság Online már február 13-án 14:16-kor közölte oldalán a hírt, miszerint a Malév Air Tours nem lesz nyertese a pályázatnak. (Holott egy korábbi írásukban még épp az ellenkezőjét sugallták.) Hogyan szivároghat ki ilyen információ a KEF-ből, ha a pályázók csak majdnem 3 órával később, 16:53-kor veszik kézhez a döntésről szóló értesítést?

A 64 éves Malév Air Tours  minden olyan jogi eljárást megindít, mely tisztázza, tisztázhatja a döntés jogszerűségét, közölték.


Művészet és vendéglátás a Káli-medencében

Művészet és vendéglátás a Káli-medencében 

A Káli Art Inn lett 2023-ban az Art is Business Díj Vállalati kategóriájának győztese. Tulajdonosai, a Molnár Júlia–Héjja Róbert házaspár, szívvel-lélekkel elkötelezett amellett, hogy ötvözze a vendéglátást a művészetek szenvedélyes támogatásával. A Káli Art Park kialakításával pedig olyan egyedülálló kiállítóhelyet hoztak létre, ahol a kortárs szobrászművészek bemutathatják és értékesíthetik alkotásaikat.
Hamis hotelértékelések - mit tehetünk a csalók ellen?

Hamis hotelértékelések - mit tehetünk a csalók ellen? 

A tanulmányok szerint a fogyasztók több mint 90%-át befolyásolják az utazástervezésben az online platformokon posztolt értékelések, így nem meglepő, hogy az ágazat nagy harcot vív a hamis értékelésekkel, beleértve az indokolatlan rágalmazást és az érdemtelen túlértékelést egyaránt.
Szállodatörténelmet ír a Hunguest

Szállodatörténelmet ír a Hunguest 

480 teniszpálya területével egyenlő fejlesztést tudhat maga mögött a Hunguest, ami történelmi léptékű, hiszen Magyarországon ilyen volumenű szállodaipari felújítás és szállodaépítés még nem zajlott
Ráborították az asztalt a Bookingra

Ráborították az asztalt a Bookingra 

A beérkezett észrevételek értékelése után immár végleges a Gazdasági Versenyhivatal jelentése a hazai online szálláshely-közvetítési és szálláspiacon elvégzett gyorsított ágazati vizsgálatról. A Booking-botrányként elhíresült ügyben a hatóság több javaslatot is megfogalmazott a magyar fogyasztók és a hazai szállásadók védelme érdekében.
Kiemelkedő vendégforgalom a vidéki fürdővárosokban

Kiemelkedő vendégforgalom a vidéki fürdővárosokban 

A téli időszakban is az egyik legfontosabb turisztikai motiváció az egészségturizmus, amely így Magyarország egyik legjelentősebb, négyévszakos turisztikai terméke. Azon vidéki települések, ahol a gyógy- és élményfürdő mellett magas színvonalú szolgáltatások is várják a vendégeket, ebben az időszakban az átlagosnál nagyobb forgalomra és magasabb foglaltságra számíthatnak.
A 30 milliós gyémántgyűrű rejtélyes eltűnése

A 30 milliós gyémántgyűrű rejtélyes eltűnése 

A párizsi Ritz alkalmazottainak volt néhány izgalmas órája, mire egy porszívózsákból előkerült az ellopottnak hitt ékszer.
Nyáron nyílik a Kimpton Hotels első szállodája Budapesten

Nyáron nyílik a Kimpton Hotels első szállodája Budapesten 

A Kimpton Hotels, az Intercontinental Hotels Group luxus lifestyle márkája, amely világszerte több, mint 80 egységgel rendelkezik. A 2024 nyarán nyíló, Bem téren épülő, dunai panorámás patinás épület szintén ennek az izgalmas boutique brandnek ad majd otthont.
Vendégélmény fokozása az AR segítségével

Vendégélmény fokozása az AR segítségével 

A vendéglátóipar mindig is élen járt az új technológiák bevezetésében a vendégélmény fokozása érdekében. A mobil bejelentkezéstől a személyre szabott szolgáltatásokig a szállodák folyamatosan innovatív módokat keresnek ügyfeleik kielégítésére. Az egyik technológia, amely forradalmasíthatja a vendéglátást, az a kiterjesztett valóság (AR).
Rangos nemzetközi díjat nyert a Hunguest Hotels arculata

Rangos nemzetközi díjat nyert a Hunguest Hotels arculata 

A Hunguest Hotels megújult arculata elnyerte a Német Formatervezési Tanács által alapított German Design Award 2024 díjat a márkaidentitás kategóriában.
A Dorothea Hotel elnyerte az Év Hotelprojektje díjat

A Dorothea Hotel elnyerte az Év Hotelprojektje díjat 

A BDPST Ingatlanfejlesztő egyik projektje, a Dorothea Hotel nyerte a Portfolio Property Awards díjátadóján az Év Hotelprojektje kategóriában járó elismerést kedden Budapesten. Az eseményen az év legkiemelkedőbb hazai teljesítményeit, megoldásait és fejlesztéseit bírálták.

Interjú

Magyar konyha, magas minőségben – a VIRTU étterem séfjével beszélgettünk

Magyar konyha, magas minőségben – a VIRTU étterem séfjével beszélgettünk 

Lendvai Levente az Arany Kaviárból érkezett a MOL torony tetején található VIRTU étterem konyhafőnöki pozíciójába.
„Egy B2B vásárt részesítenénk előnyben, ahol a szakmai tapasztalatcsere venné át a főszerepet”

„Egy B2B vásárt részesítenénk előnyben, ahol a szakmai tapasztalatcsere venné át a főszerepet” 

 Molnár Judittal, a Magyar Utazási Irodák Szövetsége (MUISZ) elnökével beszélgettünk.
Történetek a Várból: végre nem hajtott végrehajtásról, kitiltott turistabuszok behajtásáról

Történetek a Várból: végre nem hajtott végrehajtásról, kitiltott turistabuszok behajtásáról 

Sokak előtt ismert a Ruszwurm Cukrászda tulajdonosa, Szamos Miklós és a Budavári Önkormányzat jelenlegi vezetője, Váradiné Naszályi Márta polgármester között zajló vita. Erről és a turistabuszok ügyéről is beszélgettünk.