23 szállodát nyit régiónkban az Orbis Hotels

A sikeres tavalyi év után 2016 első felében kiugróan jó pénzügyi eredményt ért el az AccorHotels márkáit a régióban üzemeltető Orbis Hotels. A következő két évben 23 új szállodát nyitnak. 

Mit remélt Magyarország az EU-tagságtól és mi lett mindebből 20 év alatt?
Devizahitelezés, euróbevezetés, uniós pénzek, kilátások - online Klasszis Klubtalálkozó élőben Medgyessy Péterrel!

Vegyen részt és kérdezzen Ön is Magyarország korábbi miniszterelnökétől!

2024. április 22. 15:30

A részvétel ingyenes, regisztráljon itt!

“A vállalat kimagasló 2015-ös teljesítménye után az eredményeink továbbra is figyelemre méltó ütemben emelkedtek 2016 első félévében. Az Orbis +10.2%-os RevPAR növekedést tud felmutatni összehasonlítva a 2015 első féléves eredményekkel a kelet-európai régióban, köszönhetően a működési indikátorok növekedésének (+1.9 p.p kihasználtsági ráta és +6.9%-os átlagos szobaár növekedés). A pénzügyi teljesítmény is rekordmagas lett +8.2%-os növekedéssel a bevételben egészen 146.1 millió euróig és az üzemeltetési EBITDA is elért 37.5 millióeurót egy +14.8%-os növekedéssel a 2015-ös első félévhez képest” – nyilatkozta Gilles Clavie, az Orbis S.A. elnök-vezérigazgatója.

Portfolió fejlesztés & vagyonkezelés

Az Orbis 2015 januárjában új piacokra lépett be a régióban, Hogy egy optimális szálloda-portfoliót működtessen, a vállalat a tőkéjét hatékonyan használta fel a vagyonkezelés során. Az első félévben a visszavásárlási tranzakció sikeresen lezárult két lízingelt szálloda esetében Budapesten és az igazgatótanács nem zár ki további potenciális tranzakciókat, melyek egy hatékonyabb szálloda-menedzsmentet tesznek lehetővé. Ugyanekkor eladás és vissza-franchise-olt tranzakciók nem stratégiai fontosságú szállodák esetében illusztrálják az Orbis aktív szállodacsoporton belüli újrastrukturálását. Mindez lehetőséget ad a vállalat számára, hogy újra allokáljon tőkét profitábilis befektetésekbe olyan szállodák esetében, melyek kulcsfontosságú lokációval rendelkeznek és pénzügyileg fejlesztik a meglévő portfóliót.

 

2016 első félévében az Orbis megerősítette piacvezetői pozícióját 6 új franchise szálloda megnyitásával, melyek majdnem 650 új szállodai szobát tesznek ki. A 6 új franchise és üzemeltetési szerződés mellett újabban is aláírásra kerültek, melyek új szállodákat jelentenek a közeljövőben. A fejlődés fenntartható, ezért 23 új szálloda nyitása várható a következő 2 évben.

„Elégedett vagyok az Orbis 2016 első féléves teljesítményével. Optimizmusunk máris megmutatkozik a 2016-os üzemeltetési EBITDA 82.2-84.5 millió eurós előrejelzésünkben. Tovább fogjuk erősíteni a vezetői pozíciónkat a régióban” – összegezte Gilles Clavie.

Az Orbis Hotel Group eredményei

Orbis Hotel Group

2016 első félév

pro forma

2015 első félév

pro forma

Változás

Működési eredmények

 

 

 

Foglaltság %

67,6%

65,7%

1.9 p.p.

Átlagos szobaár ÁFA nélkül Euróban

52,7

49,3

6,9%

Egy kiadható szobára jutó szobaár-bevétel Euróban

35,6

32,3

10,2%

Pénzügyi eredmények millió Euróban

 

 

 

Árbevétel

146,1

135,1

8,2%

EBITDAR

48,7

44,1

10,4%

EBITDA üzemeltetési

37,5

32,7

14,8%

Bevétel adózás előtt

19,4

15,6

24,1%

Az Orbis Hotel Group a legnagyobb szállodahálózat Lengyelországban és Kelet-Európában. Az Orbis több mint 100 szállodából áll és az AccorHotels márkáinak a kizárólagos képviselője 16 országban, Bosznia-Hercegovinában, Bulgáriában, Horvátországban, Csehországban, Észtországban, Magyarországon, Lettországban, Litvániában, Macedóniában, Moldovában, Montenegróban, Lengyelországban, Romániában, Szerbiában, Szlovákiában és Szlovéniában. Több mint 19.000 szállodai szobával rendelkezik. A szállodák Sofitel, Pullman, MGallery, Novotel, Mercure, ibis, ibis Styles és ibis budget márkanevek alatt üzemelnek.


A Marriott-nál  indul a LevelUp! program - a hazai szállodaipar egyedülálló kezdeményezéseként

A Marriott-nál indul a LevelUp! program - a hazai szállodaipar egyedülálló kezdeményezéseként 

A Marriott cégcsoport megelégelte azt a problémát, ami gyakran előtérbe kerül üzemelésük során: ez pedig a vendéglátóipari területen mindenki számára ismerős szakemberhiány.
Jelentős segítség érkezik állami szintről a bajba jutott visegrádi hotelnek

Jelentős segítség érkezik állami szintről a bajba jutott visegrádi hotelnek 

A súlyos mértékű tűzkárt szenvedett, több mint 100 főt foglalkoztató, 4 csillagos szálloda Hotel Silvanus helyreállításához az MTÜ 60 millió forinttal járul hozzá.
Tarcalon találkoztak a magyar kastélyszállodások, hamarosan Olaszországba indulnak

Tarcalon találkoztak a magyar kastélyszállodások, hamarosan Olaszországba indulnak 

A kastélyszállodások Tarcalon, az Andrássy Kúriában tartották éves közgyűlésüket április 15-én, hétfőn.
Bemutatkozott a BOTANIQ Collection prémium turisztikai brand

Bemutatkozott a BOTANIQ Collection prémium turisztikai brand 

Igencsak látványos rendezvény keretében, április 11-én, a Pesti Vigadóban debütált az új brand. Ahol az is kiderült, mit rejtenek a "titkos kertek"?
Díjeső a TRIBE budapesti tagjának

Díjeső a TRIBE budapesti tagjának  

Három kategóriában is díjazták a WING által fejlesztett TRIBE Hotel Budapest Stadiumot a LIV Hospitality Design Awards-on.
Világszerte szárnyal a hotelipar topszegmens területe

Világszerte szárnyal a hotelipar topszegmens területe 

A nemzetközi tanácsadó cég elemzése szerint kiemelkedő évet zárt a globális hotelpiac.
Indul a Marriott saját képzési programja

Indul a Marriott saját képzési programja 

LevelUp! elnevezéssel innovatív képzés indul a vendéglátóipari szakemberhiány pótlására a Marriott cégcsoport kezdeményezésére.
Moderonak indult, Meleaként nyílt meg Sárvár új ötcsillagos, tóparti szálláshelye

Moderonak indult, Meleaként nyílt meg Sárvár új ötcsillagos, tóparti szálláshelye 

Amelyet egy meghívásnak köszönhetően mi is kipróbálhattunk.
KSH: a vendégéjszakák száma 19, a vendégeké 23 százalékkal nőtt 2023 februárjához képest

KSH: a vendégéjszakák száma 19, a vendégeké 23 százalékkal nőtt 2023 februárjához képest 

A belföldi vendégek által eltöltött éjszakák száma 14, a külföldi vendégéjszakáké 24 százalékkal emelkedett.
Sajátos akciót hirdetett a leégett hotel - saját vendégei építhetik újjá

Sajátos akciót hirdetett a leégett hotel - saját vendégei építhetik újjá 

Adománygyűjtő akciót hirdetett a visegrádi hotel vezetősége.

Interjú

Vámos Nóra: „Sokszor minden lépésért meg kellett küzdeni”

Vámos Nóra: „Sokszor minden lépésért meg kellett küzdeni” 

A helyszín a Hardangervidda Nemzeti Park, ahol annak idején Amundsen készült fel az Antarktisz-expedícióra.
Első az életképesség: fenntartható üzleti modell a vendéglátásban

Első az életképesség: fenntartható üzleti modell a vendéglátásban 

A vendéglátóipar fenntarthatósági fordulata elkerülhetetlen az ökológiai lábnyomunk csökkentéséért - de vajon hatékonyan cselekedhet-e a fenntarthatóságért egy olyan vendéglátóhely, amelynek saját jövője sincs biztosítva?
Magyar konyha, magas minőségben – a VIRTU étterem séfjével beszélgettünk

Magyar konyha, magas minőségben – a VIRTU étterem séfjével beszélgettünk 

Lendvai Levente az Arany Kaviárból érkezett a MOL torony tetején található VIRTU étterem konyhafőnöki pozíciójába.