"Előbb-utóbb szinte mindenki bevezeti a teljes árazást"

Molnár Judit, a MUISZ elnöke szerint akár rendeletmódosításra sem lenne szükség ahhoz, hogy minden hazai utazási iroda csatlakozzon ahhoz a kezdeményezéshez, amelyet az általa vezetett szakmai érdekképviseleti szervezet nevében indított el.

Mit remélt Magyarország az EU-tagságtól és mi lett mindebből 20 év alatt?
Devizahitelezés, euróbevezetés, uniós pénzek, kilátások - online Klasszis Klubtalálkozó élőben Medgyessy Péterrel!

Vegyen részt és kérdezzen Ön is Magyarország korábbi miniszterelnökétől!

2024. április 22. 15:30

A részvétel ingyenes, regisztráljon itt!

A témában szervezett egyeztető megbeszéléseken mind a charterező irodák, mind a körutazásokat szervező társaságok képviselői pozitívan értékelték a MUISZ által útjára indított kezdeményezést – mondja az elnökasszony a nekünk adott exkluzív interjú során.

Az utasok már megszokták?

A MUISZ tagirodák közül sokan gondolják úgy, hogy egy "ügyesen" kikalkulált kezdőár meghirdetésével – amihez még hozzájönnek az ilyen-olyan járulékos összegek – nem feltétlenül követünk fogyasztóbarát magatartást, és érthető, ha egyre több utazó bizalmát elveszítjük. Tehát, ha bevezetjük a korábban bruttó árként nevezett, ám helyesebb megfogalmazásban teljes árnak hirdetett módszert, az utazási irodák hitelességét biztosítjuk.

Bár sokan azzal érvelnek, a magyar utazók megszokták, hogy a meghirdetett részvételi díjhoz még további kötelezően fizetendő összegek járulnak. Az "okosan karcsúsított" kezdőár valóban hívogató az utas számára, csakhogy idővel kiderül, hogy nem olyan szép a menyasszony, mint amilyennek elsőre tűnik, hiszen valójában az út sokkal többe kerül, mint amiért meghirdették. Kérdés, hogy miután az utas szembesül az ilyen árképzéssel, milyen képet alkot az utazási irodákról.

ETI, IBUSZ, Kartago Tours, Orex, OTP Travel, Sun & Fun és több más iroda már meglépte

A jelenlegi gyakorlat megváltoztatása mindenkinek csak az előnyére válna, akkor is, ha rendeletbe foglalják, akkor is, ha nem. Én azt vallom, hogy egy ilyen döntést az állam beavatkozása nélkül is meg tudnak hozni a felelősen gondolkodó vállalkozások. Ráadásul egyre több fogyasztóvédelmi fórumon hangzik el ez a kényes téma, melynek nézetem szerint érdemes a szakmának elébe mennie. Mindezt a saját hitelességünk érdekében, és a tiszta, átlátható helyzet megteremtéséért tesszük.

Ugyan az IBUSZ téli árulapjában még a régi árazással dolgozik, de a nyári árualapot már teljes árazással hirdeti meg, ahogy ezt teszi az ETI, a Kartago Tours, az OREX Travel, az OTP Travel, a Sun & Fun és még sorolhatnám tovább a kezdeményezéshez csatlakozott utazási irodákat.

Versenyhátrány, fakultatív programok

Akik egyelőre még ellenzik idehaza ezt a lépést – amelyet a körülöttünk lévő országokban épp a tiszta helyzet miatt mindenütt alkalmaznak –, azzal érvelnek, hogy a teljes ár alkalmazása versenyhátránnyal jár azokkal az utazásszervezőkkel szemben, akik nem egy összegben adják meg az áraikat. 

Ha mindenki átáll, és meglépi ezt a fontos változtatást, akkor nincs versenyhátrány, ez nyilvánvaló. A különböző kedvezményeket és az ügynöki jutalékok mértékét pedig természetesen mindenkinek át kell gondolnia, ahogy feltételezem az összes, immár teljes árat alkalmazó utazásszervező ezt megtette.

A fakultatív programok esetén nem változik az eddigi gyakorlat: annak ára nem építhető be az utazási csomagba, hanem az utas mindig egyénileg dönthet arról, hogy választja-e, avagy sem az utazása során. 

Tavaszi kampány

Meggyőződésem, hogy a 2020-ban ezzel a módszerrel dolgozó irodák – főként, mert nagyok tartoznak közéjük – egyfajta katalizátorként maguk mögé húzzák a többieket is. A kezdeményezés támogatására egy, az utasokat célzó széles körű kampányt indítunk tavasszal, amiben felhívjuk az utazók figyelmét arra, ha olyan irodát választanak, ahol a kiválasztott utazást a teljes áron hirdették meg, valóban a kötelezően fizetendő részvételi díjat fizetik ki.

 

Forrás: turizmusonline.hu


Európa legjobbja lett a budapesti légikikötő

Európa legjobbja lett a budapesti légikikötő 

A magyar főváros légikikötője ismét elnyerte a Skytrax „Kelet-Európa legjobb repülőtere” címét a World Airport Awards díjátadón. Az idei már zsinórban a tizenegyedik alkalom. 
Hétfőtől ismét jelentős fennakadások a ferihegyi reptér felé vezető úton

Hétfőtől ismét jelentős fennakadások a ferihegyi reptér felé vezető úton 

Április 22-én kezdődik az útfelújítás negyedik üteme a a budapesti Liszt Ferenc-repülőtérhez vezető utakon.
Visszatér az Uber Magyarországra

Visszatér az Uber Magyarországra 

Április 16-án hivatalosan lezárult a jóváhagyási folyamat.
Májusban indul a világ első kutyabarát légitársasága

Májusban indul a világ első kutyabarát légitársasága 

Beszállás előtt a BARK Air egyik légiutaskísérője a kapuban fogadja a kutyákat, hogy segítsen nekik nyugodtan venni az előttük álló akadályokat.
Hatalmas vihar Dubajban, törlik a járatokat

Hatalmas vihar Dubajban, törlik a járatokat 

Mennydörgésre és villámlásra ébredtek szerda reggel az Egyesült Arab Emírségek lakosai.
Új és újrainduló járatok a bécsi reptérről

Új és újrainduló járatok a bécsi reptérről 

Bővül az osztrák légiátrsaság kínálata.
Közel félmillió e-töltőpont elérhető hamarosan a franciáknál

Közel félmillió e-töltőpont elérhető hamarosan a franciáknál 

A nagyszabású fejlesztés megvalósítása érdekében 64 francia autópálya-pihenőben most 320 Siemens gyorstöltőt telepítettek.
A WIZZ első isztambuli járata elindult Debrecenből

A WIZZ első isztambuli járata elindult Debrecenből 

Isztambul a második törökországi város, amely már Debrecenből is közvetlenül elérhető Antalya után.
Nyitva az izraeli légtér a súlyos iráni légitámadást követően

Nyitva az izraeli légtér a súlyos iráni légitámadást követően 

Izrael vasárnap reggel megnyitotta légterét a szombat éjszakai, sikeresen kivédett légitámadás után, jelentették be hivatalosan Izraelben.
Melyik lesz az év ötödik kerékpárútja?

Melyik lesz az év ötödik kerékpárútja? 

A pályázat célja, hogy minél több vonzó bringás helyszínt tegyen ismertté.

Interjú

Vámos Nóra: „Sokszor minden lépésért meg kellett küzdeni”

Vámos Nóra: „Sokszor minden lépésért meg kellett küzdeni” 

A helyszín a Hardangervidda Nemzeti Park, ahol annak idején Amundsen készült fel az Antarktisz-expedícióra.
Első az életképesség: fenntartható üzleti modell a vendéglátásban

Első az életképesség: fenntartható üzleti modell a vendéglátásban 

A vendéglátóipar fenntarthatósági fordulata elkerülhetetlen az ökológiai lábnyomunk csökkentéséért - de vajon hatékonyan cselekedhet-e a fenntarthatóságért egy olyan vendéglátóhely, amelynek saját jövője sincs biztosítva?
Magyar konyha, magas minőségben – a VIRTU étterem séfjével beszélgettünk

Magyar konyha, magas minőségben – a VIRTU étterem séfjével beszélgettünk 

Lendvai Levente az Arany Kaviárból érkezett a MOL torony tetején található VIRTU étterem konyhafőnöki pozíciójába.