A Google a HoReCa Meetupon

A felhasználók fele turisztikai témákat ma már mobilon keres, növekszik a márkakeresések aránya, a vidéki desztinációk, a gasztronómia és a spa területén pedig komoly fejlődési lehetőség mutatkozik a külföldi turisták vonzására – derült ki a Google Magyarország elemzéséből, amelyet Erdős Ádám iparági vezető és Bogdán Barnabás elemző ismertettek.

A Google 2016-18 közötti anonim, nyelvtől független keresési adatokat feldolgozó elemzéséből kiderült, hogy évente nagyjából 10 százalékkal növekszik a turizmussal kapcsolatos keresések száma, ám a csúcsidőszak kissé eltolódott: míg 2016-ban az augusztus, két évvel később a július volt e téren a legaktívabb hónap, miközben a last minute utakra komolyan emelkedett a keresések száma. A márka/generikus keresések arányát vizsgálva jól látszik, hogy a konkrét brandekkel kapcsolatos keresések aránya két év alatt 16-ról 20 százalékra emelkedett, és ez idő alatt a mobiltelefonos keresések száma is komolyan erősödött: ma a felhasználók fele okostelefonján böngészi a turisztikai szolgáltatásokat.

Az országokra irányuló keresések toplistáját Olaszország vezeti, őt Horvátország és Ausztria követi, ám ha a szezonalitást nézzük, a kép már árnyaltabb. Ausztria, Spanyolország, az USA, Németország, az Egyesült Királyság és Franciaország egész évben népszerű, míg olasz, horvát, görög szlovén lehetőségek csak szezonálisan keltik fel komolyabban az érdeklődést. A városok terén Bécs, Barcelona, London, Prága, Róma a legnépszerűbbek, belföldön viszont Budapest toronymagasan vezeti a mezőnyt Siófok, Hajdúszoboszló, Miskolc és Balatonfüred előtt.

És milyen országok turistáit érdekeljük leginkább? Főként Németország, az Egyesült Királyság, Olaszország, Lengyelország és az USA potenciális látogatói keresnek ránk, a témákat tekintve pedig a top látnivalók, a bárok és éjszakai élet, a városnéző utak, a spa és aquaparkok, majd a gasztronómia jön sorrendben.


Sonkafőzésnél  hallgassunk Bíró Lajosra!

Sonkafőzésnél hallgassunk Bíró Lajosra!  

Így nem lesz kemény és íztelen a húsvéti sonka.
Újra magyar lesz a Boci csoki és a Melba kocka

Újra magyar lesz a Boci csoki és a Melba kocka 

Megvásárolja a Boci, a Melba és a Párizsi kocka védjegyeit a Cerbona a Nestlétől.
Több mint száz nemzetközi borszakértő a hazai boros csúcstalálkozón

Több mint száz nemzetközi borszakértő a hazai boros csúcstalálkozón 

Több mint száz külföldi szakember ismerkedhet a magyar borral az idei Hungarian Wine Summit nemzetközi szakmai csúcstalálkozón.
Siemens-innováció:  ételmaradékból meleg víz

Siemens-innováció: ételmaradékból meleg víz 

A cég támogatásával valósul meg a hulladékból energiát előállító zöld megoldás.
Délutánba nyúló reggeli egy luxusszállodában

Délutánba nyúló reggeli egy luxusszállodában 

A Matild Palace-ban jellegzetes helyi finomságokat és a nemzetközi villásreggeli-klasszikusokat kóstolhatunk.
Borok a húsvéti sonka mellé

Borok a húsvéti sonka mellé 

A legmeghatározóbb fogás az ünnep során a húsvéti sonka, de megválasztani mellé a megfelelő bort.
Két magyar pezsgő a világelitben

Két magyar pezsgő a világelitben 

Az egyik exkluzív termék, kizárólag a Michelin-csillagos Babel Budapest étterem számára készült.
Ünnepel a Balatoni Kör

Ünnepel a Balatoni Kör 

Tíz éves születésnapját ünnepli a Balaton közepén, egy hajón megalakult társaság.
Sakura ünnep a fedélzeten

Sakura ünnep a fedélzeten 

Az Emirates különleges tradicionális japán fogásokkal idézi meg a szigetország cseresznyefa virágzásához kapcsolódó hagyományait.
Vasárnap megnyílik a SÜTIUTCA

Vasárnap megnyílik a SÜTIUTCA 

A Csányi utcában 12 kültéri installációban mutatják be a kortárs zsidó kulturális és gasztronómiai életet.

Interjú

Magyar konyha, magas minőségben – a VIRTU étterem séfjével beszélgettünk

Magyar konyha, magas minőségben – a VIRTU étterem séfjével beszélgettünk 

Lendvai Levente az Arany Kaviárból érkezett a MOL torony tetején található VIRTU étterem konyhafőnöki pozíciójába.
„Egy B2B vásárt részesítenénk előnyben, ahol a szakmai tapasztalatcsere venné át a főszerepet”

„Egy B2B vásárt részesítenénk előnyben, ahol a szakmai tapasztalatcsere venné át a főszerepet” 

 Molnár Judittal, a Magyar Utazási Irodák Szövetsége (MUISZ) elnökével beszélgettünk.
Történetek a Várból: végre nem hajtott végrehajtásról, kitiltott turistabuszok behajtásáról

Történetek a Várból: végre nem hajtott végrehajtásról, kitiltott turistabuszok behajtásáról 

Sokak előtt ismert a Ruszwurm Cukrászda tulajdonosa, Szamos Miklós és a Budavári Önkormányzat jelenlegi vezetője, Váradiné Naszályi Márta polgármester között zajló vita. Erről és a turistabuszok ügyéről is beszélgettünk.