A nők döntenek a belföldi nyaralásról

Egy friss felmérés is igazolja a régi igazságot: általában a család nőtagjai döntenek a nyaralás részleteit illetően. 

A maiUtazás.hu weboldal online felméréséből kiderül, hogy az interneten utazást vásárlók körében általában a nők választanak a lehetőségek közül és az ajánlatokat böngészve gyorsan, az első benyomásaik alapján döntenek.

A válaszadók ideális utazási ajánlatából kihagyhatatlan elem a félpanziós ellátás mellett a fürdőbelépő és a wellness szolgáltatások lehetősége, de a WiFi és az ingyen parkolási lehetőség is az elvárt alapszolgáltatás részét képezik a legtöbb utazónál. A netes vásárlók legtöbben az olcsóbb négycsillagos szállásajánlatokat keresik, utána következnek a középkategóriás háromcsillagos hotelek ajánlatai.

„A közösségi vásárlás egyik legjelentősebb részét továbbra is az utazási ajánlatok teszik ki, mára azonban az internetezők az utazás specifikus, szállásfoglalási rendszerekből továbbfejlesztett weboldalakat részesítik előnyben” – nyilatkozta Soós Csaba, a maiUtazás.hu-t is üzemeltető Utazok.hu kereskedelmi igazgatója.

„A maiUtazás forgalma az év első felében dinamikusan növekedett, így az egész évet tekintve várhatóan meghaladja a tavalyi évben elért 1 milliárdos közvetített forgalmat. A nyári időszakra vonatkozó nagyon biztató előjel, hogy áprilisban és májusban is közel a tavalyi forgalom dupláját értük el az akciós utazási portálunknál.”

Milyenek a közösségi vásárlók?

A maiUtazás oldalon tavalyi évben szállást foglalók körében elvégezett online kérdőíves felmérést több mint ezren töltötték ki. Ezek alapján az átlagos kuponos utazó nagyvárosban élő, 45-60 év közötti nő. Jellemzősen alkalmazott beosztásban, nettó 100-150.000 közötti átlagkeresettel rendelkezik, gyorsan dönt, és napi szinten legalább egy órát internetezik.

A felmérés főbb megállapításai a következők:

• az utazók 91%-a legalább egyszer utazik belföldön, a legtöbben évi 2-3 belföldi utazást foglalnak le

• az oldalon 68%-ban nők vásárolnak

• a vásárlók 64%-a azonnal, maximum 1-2 napon belül dönt az ajánlatok közül

• legnagyobb érdeklődés az alacsonyabb árfekvésű, négycsillagos szálláshelyek iránt van, utána következnek a középkategóriás háromcsillagos hotelek ajánlatai

• az ajánlat alapján választanak, így nem feltétlen hűségesek a szálláshelyekhez, a vásárlók mindössze 7%-a visszajáró vendég kedvenc szállodájába

• viszont rendkívül hűségesek a weboldalhoz, minden második vásárló folyamatosan a maiUtazás.hu oldalon foglalja le utazásait

• Az ideális utazási ajánlatban a legtöbb válaszadó szerint alapból benne van a félpanziós ellátás, a fürdőbelépő és wellness szolgáltatások lehetősége

• A válaszadók több mint felének elvárása az ajánlatoknál az ingyenes parkolás és WiFi lehetősége is, az alapszolgáltatás részeként az utazók említették még a késői távozás lehetőségét, az ajándék pezsgő vagy bor bekészítést is.

Forrás: utazok.hu


Változás a Mellow Mood Csoport egyik vezetői pozíciójában

Változás a Mellow Mood Csoport egyik vezetői pozíciójában 

Bayer Bence másfél év kihagyás után visszatért a Mellow Mood Hotels-hez.
Hat érdekes és meghatározó téma a JAB Csoporttal

Hat érdekes és meghatározó téma a JAB Csoporttal 

Olyan szakmai információk, amelyekről ritkán esik szó az európai szállodai és kiskereskedői területen piacvezetőnek számító német alapítású textilcég esetén.
Páratlan művészeti élmény ebben a pesti szállodában

Páratlan művészeti élmény ebben a pesti szállodában 

Mától látogatható Fischer Judit Mundane Romance c. egyéni kiállítása a Hilton legújabb budapesti szállodájában.
A Marriott-nál  indul a LevelUp! program - a hazai szállodaipar egyedülálló kezdeményezéseként

A Marriott-nál indul a LevelUp! program - a hazai szállodaipar egyedülálló kezdeményezéseként 

A Marriott cégcsoport megelégelte azt a problémát, ami gyakran előtérbe kerül üzemelésük során: ez pedig a vendéglátóipari területen mindenki számára ismerős szakemberhiány.
Jelentős segítség érkezik állami szintről a bajba jutott visegrádi hotelnek

Jelentős segítség érkezik állami szintről a bajba jutott visegrádi hotelnek 

A súlyos mértékű tűzkárt szenvedett, több mint 100 főt foglalkoztató, 4 csillagos szálloda Hotel Silvanus helyreállításához az MTÜ 60 millió forinttal járul hozzá.
Tarcalon találkoztak a magyar kastélyszállodások, hamarosan Olaszországba indulnak

Tarcalon találkoztak a magyar kastélyszállodások, hamarosan Olaszországba indulnak 

A kastélyszállodások Tarcalon, az Andrássy Kúriában tartották éves közgyűlésüket április 15-én, hétfőn.
Bemutatkozott a BOTANIQ Collection prémium turisztikai brand

Bemutatkozott a BOTANIQ Collection prémium turisztikai brand 

Igencsak látványos rendezvény keretében, április 11-én, a Pesti Vigadóban debütált az új brand. Ahol az is kiderült, mit rejtenek a "titkos kertek"?
Díjeső a TRIBE budapesti tagjának

Díjeső a TRIBE budapesti tagjának  

Három kategóriában is díjazták a WING által fejlesztett TRIBE Hotel Budapest Stadiumot a LIV Hospitality Design Awards-on.
Világszerte szárnyal a hotelipar topszegmens területe

Világszerte szárnyal a hotelipar topszegmens területe 

A nemzetközi tanácsadó cég elemzése szerint kiemelkedő évet zárt a globális hotelpiac.
Indul a Marriott saját képzési programja

Indul a Marriott saját képzési programja 

LevelUp! elnevezéssel innovatív képzés indul a vendéglátóipari szakemberhiány pótlására a Marriott cégcsoport kezdeményezésére.

Interjú

Hat érdekes és meghatározó téma a JAB Csoporttal

Hat érdekes és meghatározó téma a JAB Csoporttal 

Olyan szakmai információk, amelyekről ritkán esik szó az európai szállodai és kiskereskedői területen piacvezetőnek számító német alapítású textilcég esetén.
Vámos Nóra: „Sokszor minden lépésért meg kellett küzdeni”

Vámos Nóra: „Sokszor minden lépésért meg kellett küzdeni” 

A helyszín a Hardangervidda Nemzeti Park, ahol annak idején Amundsen készült fel az Antarktisz-expedícióra.
Első az életképesség: fenntartható üzleti modell a vendéglátásban

Első az életképesség: fenntartható üzleti modell a vendéglátásban 

A vendéglátóipar fenntarthatósági fordulata elkerülhetetlen az ökológiai lábnyomunk csökkentéséért - de vajon hatékonyan cselekedhet-e a fenntarthatóságért egy olyan vendéglátóhely, amelynek saját jövője sincs biztosítva?