hirdetés
hirdetés

Aktív turizmus és Giro a MUISZ vacsorán

Kerékpáros fejlesztések, nyaralóhajók, Giro d’Italia és menetrend szerinti új járatok Törökországba – a Magyar Utazási Irodák Szövetségének november 27-i vacsoráján többek közt ezekről esett szó.

hirdetés

A Mercure Budapest Castle Hill-ben rendezett eseményen Erdei Bálint, a MUISZ alelnöke bejelentette, hogy a következő közgyűlésre nagyon nagy valószínűséggel 2020. január 28-29-én, Székesfehérváron kerül sor.

Erdei Bálint, a MUISZ alelnöke

Idén alakult meg az Aktív és Ökoturisztikai Fejlesztési Központ, amelynek feladata többek közt annak elősegítése, hogy 2030-ra hazánk a legélhetőbb országok közé tartozzon – mondta el a szervezet vezetője, Révész Máriusz kormánybiztos.

A lakosság egészségtelen, sok esetben inaktív életmódján a világszerte egyre nagyobb szerepet kapó aktív turizmus fejlesztésével, a hazai lehetőségek népszerűsítésével kívánnak válaszolni. Ahogy az El Camino példája is mutatja, 1990 és 2015 között 5 ezerről 300 ezerre nőtt az ide érkezők száma, amely leginkább a térségi összefogásoknak köszönhető - és ilyen együttműködésekre itthon is szükség lenne.

A központ egyik kiemelt célcsoportja a gyerekek, akiknek virtuális helyett valódi, természetközeli élményeket szeretnének kínálni. Ennek jegyében újraindították a vándortábor programot és már idén 11 ezren vettek rajta részt, gyalogosan, kerékpáron vagy vízi úton. 13 erdei iskola épült, 25 megújult és jövőre ezt a táborfelújítási program követi. A szemléletformálás részeként Lackfi János és további kortárs költők verseskötetet hoznak létre a természetjárásról.

A Téry Ödön Nemzeti Turistaház-fejlesztési Program keretében idén 20 létesítmény újult meg, és kilátók is épülnek, miközben az adrenalinfüggők számára jövőre 4 helyszínen 12 új vasalt utat (via ferratát) építenek ki. A nemzeti parkok 100 millió forintos támogatást kapnak e-kerékpár vásárlásra, és a kisvasutak 3 év alatt 12 milliárdos program keretében újulnak meg és a tervek szerint egységes kommunikációt is kapnak. A vízi turizmus résztvevőinek 130 megállót újítottak fel, és a fejlesztésekből a hazai sípályák sem maradnak ki. Mi több, várhatóan decemberben Síeljünk itthon! kampány is indul.

Máté Bence világhírű természetfotós segítségével az ország több pontján állatlesek létesülnek, ahonnan teljes biztonságban, ám szinte karnyújtásnyi közelségben figyelhető meg a vadvilág.

A kerékpáros turizmusban megfigyelhető a célcsoportok kiszélesedése, ma már az idősebbek is szívesen tekernek, e-bringán. A biciklis szolgáltatásokra a következő 4 évben összesen 140 milliárdnyi fejlesztési összeget áldoznak, számos témakörben, így például elkezdődik a Budapest-Balaton út részeként az Etyekig tartó szakasz építése, és a Tisza-tónál tavasszal adják át az új kerékpároshidat Poroszlónál. Jelenleg természetvédelmi okokból nem lehet bike parkokat és mountain bike pályákat építeni Magyarországon, de a Parlament elé tavasszal benyújtandó módosítás a remények szerint az ilyen beruházásoknak is zöld utat ad.

A Mahart 20 nyaralóhajót már beszerzett, ezek a Felső-Tiszán, a Bodrogon és a Tisza-tavon használhatóak majd jövő májustól, külön hajóvezetői engedély nélkül is. A 4,6 milliárdos programban 12 kikötő és6 kikötőpont létesül, komplex informatikai programmal támogatva. Kiskörén báziskikötő és raftingpálya is készül.

 

Mit ad nekünk a Giro d’Italia?

Ha az észak-írek példáját nézzük, akkor minden egyes befektetett forintra 2,5-szeres megtérülést és 227 ezer vendégéjszakát – mutatott rá Szilasi László, a Giro Hungary 2020 szakmai vezetője. Belfastból 2014-ben indult a Giro d’Italia, az utóbbi időkben kétévente az olasz kerékpáros körverseny külföldről startol, és ez a lehetőség megvásárolható. Magyarország is azért szerezte meg a május 9-11. közötti szakasz rendezésének jogát, hogy a három nap alatt ráirányíthassa a figyelmet az ország nevezetességeire, az utazási irodáknak pedig lehetőségük nyíljon a versenyt kísérő, lelkes rajongók megszólítására.

Az első szakasz május 9-én a Hősök teréről az Andrássy úton átvezetve a Várig tart, ekkor három órára az érintett utakat lezárják a forgalom elől. Másnap a versenyzők Esztergom, Tata, Pannonhalma után Győrbe érkeznek, a harmadik nap pedig Székesfehérvárról a Balaton északi partján át Nagykanizsáig tart. Innen a kerékpárokat és a versenyzőket a sármelléki repülőtérről Szicíliába szállítják.

A komoly médiaérdeklődéssel kísért verseny útvonalán a településeknek lehetőségük nyílik arra, hogy a Giro tematikájához kapcsolódó üzenetekkel hívják fel magukra a figyelmet – ezek lehetnek rózsaszín díszkivilágítások, kirakati vagy kerékpáros installációk.

 

Izmir közvetlen járattal

A Lufthansa és a Turkish Airlines vegyesvállalataként 30 éve létrejött SunExpress jövő májustól október végéig menetrend szerinti járatokat indít Budapestről Izmirbe és Antalyába – mondta el Tóth Attila, a légitársaság hazai képviseletét ellátó Aviareps ügyvezetője.

A SunExpress egykoron charter-társaságként indult, és ez az üzletág még mindig megmaradt, de ma már sokkal inkább a menetrend szerinti forgalomra koncentrál. 83, Boeing 737-800NG  repülőből álló flottája 90 városba repül, hetente 1200 útvonalon, és további 40 gépre már leadta a rendelést. A fedélzeten csak turistaosztály található, és a jegyek három kategóriában – economy, classic és prémium – foglalhatók, de feladott poggyászt mindegyik tartalmaz. A SunExpress átszállási lehetőséget is biztosít, és mind a ki-, mind a beutaztatók számára érdekes lehet.

 

 

hirdetés

Címkék

Olvasói vélemény: 0,0 / 10
Értékelés:
A cikk értékeléséhez, kérjük először jelentkezzen be!
Ha hozzá kíván szólni, jelentkezzen be!
 
hirdetés
hirdetés

Találkozzunk a Facebookon!

Kiadónk társoldalai