Budapest szállodaigazgatóinak mutatkozott be a BFTK

2016 novemberében Budapest hivatalos turisztikai szervezete, a Budapesti Fesztivál- és Turisztikai Központ (BFTK) stratégiai társult tagként belépett a Magyar Szállodák és Éttermek Szövetségébe. Az együttműködési megállapodást Bükfürdőn, a Szállodaszövetség közgyűlésén írták alá. Ennek apropóján a BFTK egy évvégi találkozón látta vendégül a budapesti szállodaigazgatókat 2016. december 12-én a Vörösmarty téri Gourmet-házban. A vendégeket Bán Teodóra BFTK-ügyvezető, Pap Mária turisztikai divízióvezető és Kovács Györgyi Budapest Card-divízióvezető fogadta.

Bán Teodóra köszöntőjében elmondta, hogy a szállodaipar a budapesti turizmus legjelentősebb és leginkább látható szegmense. A BFTK természetesen ismeri a kereskedelmi szálláshelyi statisztikákat, de szeretné megismerni a számok mögött az embereket is. A Vörösmarty téri karácsonyi vásár forgatagában – mely a BFTK szervezésében megvalósuló, nemzetközileg legismertebb karácsonyi vásár Budapesten – a szállodaigazgatók testközelből is megtapasztalhatják a város adventi pezsgését. A megjelent 30 magyar és külföldi (expat) szállodaigazgató előtt Kovács Györgyi prezentációban mutatta be a BFTK tevékenységét, valamint a hivatalos városkártyacsalád előnyeit és értékesítési lehetőségeit a szállodák számára.

Az MSZÉSZ nevében dr. Niklai Ákos elnök és Kollin Gergely régióvezető köszöntötte a megjelenteket és értékelték a nemrég megkötött BFTK-MSZÉSZ megállapodást. A szervezetek együttműködni kívánnak a Budapest brand építésében, a készülő stratégia kialakításában, annak sikeres implementálásában.

Budapesten kb. 20 ezer szállodai szoba van és ezek 64%-a minősített a HSU-nemzeti védjegyrendszer keretében. A szállodák megismételték tavalyi magas foglaltságukat, átlagáraik 6%-kal emelkedtek. A BFTK ismeretei szerint mintegy 18 szálloda van előkészítés alatt. A következő hónapokra és a jövő évre jók az előrejelzések, különösen a Vizes VB, a Senior Úszó VB, a Formula 1 és a Sziget fesztivál nyári eseményeire.

A jövő évre készülő rendezvénynaptár is segíti a jó koordinációt. A szállodák ebben az évben is fontosnak tartják a fenntarthatóságot, a digitális foglalási platformok optimalizálását, az innovációt, a szektor súlyos munkaerőhelyzetének javítását.

Örömteli, hogy a nehezedő nemzetközi feltételek – lassuló gazdaság, világpolitikai nehézségek, terrorveszély – mellett is dinamikusan növekedett a turizmus Európában és Magyarországon. A szállodák változatlanul törekednek egyéni jellegű szolgáltatások kialakítására, a szolgáltatási szinvonaluk növelésére.

Mint ismeretes, 2015-ben 3,8 millió vendég (+8,5%-os növekedés 2014-hez képest) közel 8,77 millió vendégéjszakát (+7,5%) töltött el Budapest kereskedelmi szálláshelyein. Ebből 3,49 millió vendég által közel 8 millió vendégéjszaka a szállodákban valósult meg. A szállodai vendégéjszakák majdnem 90%-át külföldi vendégek adták 2015-ben. A szállodák szobakapacitásának kihasználtsága 69%-os, míg a férőhelykapacitás kihasználtsága 52%-os volt, ami ugyan 6, illetve 5 százalékpontos növekedés, de bőven van még tere a fejlődésnek. A szállodák 15%-os szállásdíjbevétel-növekedést könyvelhettek el, 14%-os REVPAR-növekedés mellett. A REVPAR, azaz az egy szoba egy működési napjára jutó szállásdíj 14.696 Ft volt a budapesti szállodákban 2015-ben. A szakma szerint Budapestet árszínvonalában is ideje felzárkóztatni világvárosi vonzerejéhez és európai szolgáltatási színvonalához.


Változás a Mellow Mood Csoport egyik vezetői pozíciójában

Változás a Mellow Mood Csoport egyik vezetői pozíciójában 

Bayer Bence másfél év kihagyás után visszatért a Mellow Mood Hotels-hez.
Hat érdekes és meghatározó téma a JAB Csoporttal

Hat érdekes és meghatározó téma a JAB Csoporttal 

Olyan szakmai információk, amelyekről ritkán esik szó az európai szállodai és kiskereskedői területen piacvezetőnek számító német alapítású textilcég esetén.
Páratlan művészeti élmény ebben a pesti szállodában

Páratlan művészeti élmény ebben a pesti szállodában 

Mától látogatható Fischer Judit Mundane Romance c. egyéni kiállítása a Hilton legújabb budapesti szállodájában.
A Marriott-nál  indul a LevelUp! program - a hazai szállodaipar egyedülálló kezdeményezéseként

A Marriott-nál indul a LevelUp! program - a hazai szállodaipar egyedülálló kezdeményezéseként 

A Marriott cégcsoport megelégelte azt a problémát, ami gyakran előtérbe kerül üzemelésük során: ez pedig a vendéglátóipari területen mindenki számára ismerős szakemberhiány.
Jelentős segítség érkezik állami szintről a bajba jutott visegrádi hotelnek

Jelentős segítség érkezik állami szintről a bajba jutott visegrádi hotelnek 

A súlyos mértékű tűzkárt szenvedett, több mint 100 főt foglalkoztató, 4 csillagos szálloda Hotel Silvanus helyreállításához az MTÜ 60 millió forinttal járul hozzá.
Tarcalon találkoztak a magyar kastélyszállodások, hamarosan Olaszországba indulnak

Tarcalon találkoztak a magyar kastélyszállodások, hamarosan Olaszországba indulnak 

A kastélyszállodások Tarcalon, az Andrássy Kúriában tartották éves közgyűlésüket április 15-én, hétfőn.
Bemutatkozott a BOTANIQ Collection prémium turisztikai brand

Bemutatkozott a BOTANIQ Collection prémium turisztikai brand 

Igencsak látványos rendezvény keretében, április 11-én, a Pesti Vigadóban debütált az új brand. Ahol az is kiderült, mit rejtenek a "titkos kertek"?
Díjeső a TRIBE budapesti tagjának

Díjeső a TRIBE budapesti tagjának  

Három kategóriában is díjazták a WING által fejlesztett TRIBE Hotel Budapest Stadiumot a LIV Hospitality Design Awards-on.
Világszerte szárnyal a hotelipar topszegmens területe

Világszerte szárnyal a hotelipar topszegmens területe 

A nemzetközi tanácsadó cég elemzése szerint kiemelkedő évet zárt a globális hotelpiac.
Indul a Marriott saját képzési programja

Indul a Marriott saját képzési programja 

LevelUp! elnevezéssel innovatív képzés indul a vendéglátóipari szakemberhiány pótlására a Marriott cégcsoport kezdeményezésére.

Interjú

Hat érdekes és meghatározó téma a JAB Csoporttal

Hat érdekes és meghatározó téma a JAB Csoporttal 

Olyan szakmai információk, amelyekről ritkán esik szó az európai szállodai és kiskereskedői területen piacvezetőnek számító német alapítású textilcég esetén.
Vámos Nóra: „Sokszor minden lépésért meg kellett küzdeni”

Vámos Nóra: „Sokszor minden lépésért meg kellett küzdeni” 

A helyszín a Hardangervidda Nemzeti Park, ahol annak idején Amundsen készült fel az Antarktisz-expedícióra.
Első az életképesség: fenntartható üzleti modell a vendéglátásban

Első az életképesség: fenntartható üzleti modell a vendéglátásban 

A vendéglátóipar fenntarthatósági fordulata elkerülhetetlen az ökológiai lábnyomunk csökkentéséért - de vajon hatékonyan cselekedhet-e a fenntarthatóságért egy olyan vendéglátóhely, amelynek saját jövője sincs biztosítva?