A feladatokat Dr. Jászberényi Melinda, mint tárgyfelelős oktató, a BCE docense és Bodnár Dorottya, a BCE doktorandusza koordinálta.
A hallgatók kis csoportokban, tizenegy helyszínen egy-egy kastély és vár fejlesztéséhez kapcsolódóan turisztikai koncepciót és marketingstratégiát dolgoztak ki, amelyet házi dolgozat és prezentáció formájában mutattak be az egyetemi szemináriumok keretében.
A hallgatók munkáját a vendégként meghívott Nemzeti Kastély- és Várprogram turisztikai menedzserei értékelték. A tárgyhoz kapcsolódó szakirodalom, illetve az elméleti előadások biztos alapokat teremtettek a feladatok sikeres elvégzéséhez.
A projektmunka részeként a hallgatók lehetőséget kaptak a választott helyszín alapos megismerésére, továbbá konzultációra a felelős turisztikai menedzserekkel.
Csoportmunka keretében a hallgatók kijelölték az adott helyszín célcsoportjait, meghatározták az egyedi vonzerőket, különleges adottságokat és ezek alapján kialakítottak egy központi tematikát, mely illeszkedett a környezeti adottságokhoz, történeti háttérhez és napjaink turisztikai trendjeihez. Részletekbe menően vázolták fel az attrakcióelemek (eszközök, installációk, épített elemek, szolgáltatások) fejlesztési lehetőségeit, rendezvény- és programjavaslatokat állítottak össze.
Felmérték a jövedelemtermelő lehetőségeket, javaslatokat tettek együttműködő partnerek bevonására. Végezetül kialakítottak egy helyszín-specifikus marketingstratégiát, a marketingkommunikációs eszközök konkrét költségvetési tervével együtt.
A projektmunkák során nagyon kreatív és megvalósítható ötletek születtek. Minden csoport kiemelt jelentőséget tulajdonított az interaktivitásnak és annak, hogy az odalátogató vendégek, legyenek bármilyen életkorúak is, találjanak valami élményszerűt a helyszínen.
A nagycenki Széchenyi kastély esetében például központi tematikának a reformkori mindennapokba való betekintést választották a hallgatók, a Széchenyi család bemutatásán keresztül. A konkrét attrakcióelem javaslatok között szerepelt például a szabaduló szoba létrehozása, vagy akár egy korabeli kaszinó berendezése a kastély egyik termében.
Rendezvény és programjavaslatként jelent meg a „Szedd magad! - Hárs napok” szintén a nagycenki kastély esetében, de különböző fesztiválok, vagy a helyiek bevonódását motiváló piknikek szervezése is felmerült. A hallgatók éles projektfeladatokban való részvételi lehetősége különösen fontos, hiszen e feladatok révén a képzésben résztvevők valós tapasztalatokra és a későbbi munkájuk során is hasznos kapcsolatokra tehetnek szert.
Krajczár Milán és Bódi Anita, BCE hallgató, demonstrátor