hirdetés

„Érték a mérték” – a Heim Pál Alapítvány és a Metro közös akciója

Nem véletlen, hogy az AlkoholSTOP programot egy egészségügyi alapítvány indította. S az sem, hogy egy gyermekkórházhoz kötődik a javaslat. A Heim Pál Alapítvány munkatársai ugyanis úgy gondolták, hogy az alkoholfogyasztás visszaszorítását megelőzéssel, azaz a kamaszkorú gyermekek körében végzett ismeretterjesztő munkával kell kezdeni.

hirdetés

Több ezren vettek részt a Heim Alapítvány és a METRO nagykereskedelmi vállalat közös rendezvénysorozatának zárónapján augusztus 29-én a budaörsi METRO áruházban. A szervezők a helyszínen sajtótájékoztatón számoltak be az eddigi eredményekről és a további célokról.

Stekl László, az alapítvány kuratóriumi elnöke elmondta, hogy a METRO és a Heim Pál Alapítvány a cél elérése érdekében 2015 nyarán közös akciót indított AlkoholSTOP néven: egy hatállomásos rendezvénysorozat keretében számos érdekes programmal várták a nagyközönséget a résztvevő METRO Áruházakban (Nyíregyházán, Kecskeméten, Szegeden, Pécsett, Győrben és Budaörsön). A rendezvénysorozat célja, hogy a témáról valós társadalmi párbeszédet indítson, amiben panaszok helyett tervek születnek, hogy a program keretében olyan ötletek, kezdeményezések jussanak el a nagyközönséghez, melyek a mértékletes alkoholfogyasztást, az egészséges örömöket, az alkoholmentes szórakozást helyezik előtérbe.

A rendezvény megnyitóján részt vett Heim Pál, az AlkoholSTOP Egészségnap programsorozatot életre hívó Heim Pál Alapítvány szakmai igazgatója is, aki elmondta: „Az AlkoholSTOP akció részeként a Heim Pál Alapítvány 2015. október 27-re Alkoholmentes Napot hirdet, amihez bárki csatlakozhat a témához kapcsolódó ötlettel, akcióval vagy műalkotással, de a részvételhez az is elég, ha ezen a napon nem fogyasztunk alkoholt. Az Alkoholmentes Napot ezentúl minden év október 27-én meghirdetjük, bízva abban, hogy a kezdeményezés – a METRO segítségével – pár éven belül igazi mozgalommá válik. Cél, hogy a mérték újra érték legyen, a felelős fogyasztás pedig mindennapjaink részévé váljon.”

Stekl László
Stekl László
Heim Pál
Heim Pál

Adnijó Program az elesettekért

Horváth Imre, a METRO vezérigazgatója Heim Pál bejelentéséhez kapcsolódva kiemelte: „A METRO, Európa egyik vezető kereskedelmi vállalata támogatja a Heim Alapítvány törekvéseit, elősegíti az iparági szintű összefogást a közös célok elérése érdekében.” A napokban záruló METRO Adnijó Program a magyarországi vendéglátásban tevékenykedő vállalkozások közösségekért tett cselekedeteit gyűjti össze, népszerűsíti az egyes vállalkozások társadalmi tevékenységeit, és elismeri a legjobb gyakorlatokat.

A METRO a Magyar Élelmiszerbankkal együttműködve az áruházakból a lejárat közeli és esztétikai hibás termékeket a rászorulóknak juttatja el. A METRO az Élelmiszerbank élelmiszermentő programjának aktív részeseként az elmúlt 3 évben 860.130 kg, azaz összesen több mint 720 millió forint értékű friss élelmiszert (zöldségeket, gyümölcsöket, tejtermékeket, húsokat, felvágottakat, halakat, pékárut) juttatott így el országszerte 2012 márciusa és 2015 júliusa között 136.548 rászorulónak.

Horváth Imre, a Metro vezérigazgatója
Horváth Imre, a Metro vezérigazgatója

Beszálltak a kerületek is

Az eseményen részt vett Budaörs alpolgármestere, Kálóczi Imre is, aki mint az ország legfejlettebb innovatív városának tisztségviselője a fiatalok alkoholmentes szórakozására hívta fel a figyelmet. Mondandóját egy riasztó számadattal támasztotta alá, míg a világban 6,2 tiszta szeszt fogyasztanak a 15 évnél idősebb polgárok, addig ez a szám hazánkban éppen duplája, azaz 12,4 l. Ezért állt a kezdeményezés mellé Budaörs, s az akciót saját programokkal, helyi eseményekkel támogatta.

Hasonló eredményekről számolt be dr. Sára Botond józsefvárosi alpolgármester. Elmondta, hogy az akció részeként a VIII. kerület kereskedői különleges támogatásban részesülnek: aki nem forgalmaz üzletében alkoholt, az jelentős kedvezményt kap a bérleti díjból. Ezzel jó néhány helyen megszűnt az utcai ivászat, ami végső soron nevelő hatású, hiszen így a kiskorúak nem látnak annyi alkoholizálót, mint régebben. Hasonló elgondolásból az újjáépített Teleki téri piacon sincs alkoholárusítás. „Mindezek mellett az iskolákban prevenciós előadásokat tartunk, az újságunkban teret adunk az alkoholellenes témáknak.”

Kálóczi Imre
Kálóczi Imre
Sára Botond
Sára Botond

Az AlkoholSTOP program budaörsi záróeseményhez csatlakozott a METRO Gasztroakadémia is, mely ezen a napon szintén az egészséges életmód elsajátításához adott segítséget: a METRO Gasztroakadémia séfjei, Bereznay Tamás és Gálicz István, egészséges és kiváló minőségű magyar alapanyagokból készítettek az ínycsiklandó fogásokat.

A Pest Megyei Rendőrkapitányság közlekedésbiztonsági programjain, a Magyar Vérellátó Szolgálat véradásában, a Magyar Ifjúsági Vöröskereszt elsősegély-nyújtási oktatásán, és a Három Királyfi, Három Királylány Mozgalom családegészségügyi tanácsadásban, valamint a Tudatos Közlekedők Egyesülete aktivitásain vehettek részt a záróeseményen megjelent érdeklődők.

Bereznay Tamás, Metro Gasztroakadémia
Bereznay Tamás, Metro Gasztroakadémia

Bódi Ágnes
a szerző cikkei

hirdetés
Olvasói vélemény: 0,0 / 10
Értékelés:
A cikk értékeléséhez, kérjük először jelentkezzen be!
Ha hozzá kíván szólni, jelentkezzen be!
 
hirdetés
hirdetés

Találkozzunk a Facebookon!

Az új szabályokat figyelembe véve változnak-e Önöknél az árak?

Kiadónk társoldalai