hirdetés
hirdetés

Idén még több online reklámköltéssel számolhatunk

A járvány meghosszabbította a digitális átalakulás csúcsidőszakát, még több online reklámköltéssel számolhatunk. A Publicis Groupe-hoz tartozó Zenith jelentése szerint a globális hirdetési piac a 2021-es 15,6%-os növekedés után 2022-ben 9,1%-os növekedéssel folytatja a kilábalást 2020-ból.

hirdetés

A nemrég kiadott Advertising Expenditure Forecasts jelentés szerint

  • a kiskereskedelmi médiahirdetések értéke az idei 77 milliárd dollárról 2024-re 143 milliárd dollárra nő
  • 2024-ig a közösségi média 15%-os éves növekedéssel vezeti a piacot
  • évi 14%-os növekedés várható az online videós hirdetéseknél (az alacsonyabb költségű, szélesebb körű elérések miatt)

A globális hirdetési kiadások a Zenith számításai szerint 2023-ban 5,7%-kal, 2024-ben pedig 7,4%-kal bővülnek az e-kereskedelem pumpálása miatt. A globális hirdetési kiadások 2021-ben így a 705 milliárd dollárt is elérhetik (2019-en ez az összes 634 milliárd dollár volt, 2024-re 873 milliárd dolláros emelkedéssel számol a jelentés).

fotó: bitport.hu
fotó: bitport.hu

Dübörög az online vásárlás

A jelentés kiemeli, hogy a járvány hatására a vállalkozások rengeteget fektettek új technológiákba, infrastruktúrába, szervezeti változásokba és reklámozásba.

„Bár a digitális átalakulás lelassulására lehet számítani, a járvány felgyorsította azokat a trendeket, amelyek már korábban is alapjaiban alakították át a gazdaságot, és ez a jövőben várhatóan nem is változik”, mondja Horváth Rita, a Zenithért is felelős vezető médiaszakember. 

A Zenith előrejelzése szerint 2022-re a globális digitális hirdetési kiadások 14%-os növekedése várható a korábbi 10%-os előrejelzéshez képest, amit 2023-ban 9%-os, 2024-ben pedig 10%-os növekedés követhet.

A kiskereskedelmi hirdetések felfutása

A Zenith szerint így a hirdetések nagyobb szerepet játszanak majd az e-kereskedelmi eladások ösztönzésében. A kiskereskedelmi médiahirdetéseken belül az e-kereskedelmi platformokon megjelenő display vagy search hirdetések növekszenek. A jelentés becslése alapján kizárólag a kiskereskedők médiaköltései a 2019-es 24%-os növekedésről 2020-ra 53%-ra, majd 2021-ben 47%-ra nőttek, elérve a 77 milliárd dolláros összeget. 2024-re a kiskereskedők médiahirdetései várhatóan elérik a 143 milliárd dollárt.

Gyorsan növekedhet a közép-kelet-európai régió 

A hirdetési kiadások mára minden régióban jóval meghaladják a járvány előtti szintet, és várhatóan egészségesen fognak növekedni a következő években. A Zenith előrejelzése szerint 2021 és 2024 között a leggyorsabb növekedés Közép-Kelet-Európából, a Közel-Keletről és Észak-Afrikából érkezik majd, átlagosan 12,2%-os, illetve 10,0%-os éves növekedési rátával. A leglassabb növekedést Nyugat-Európa érett piacairól várják, ahol évi 5,3%-os növekedést prognosztizálnak.

A Zenith emellett arra számít, hogy a hirdetési piac növekedéséhez a legnagyobb mértékben az Egyesült Államok járul hozzá, ahol az előrejelzések szerint 2021 és 2024 között a hirdetési kiadások 80 milliárd dollárral bővülnek (ez a teljes növekedés 48%-át jelenti). A következő legnagyobb növekedés Kínából (15,8 milliárd dollár, a teljes forgalom 9%-a), az Egyesült Királyságból (6,0 milliárd dollár, 4%) és Japánból (5,4 milliárd dollár, 3%) érkezik majd.

A közösségi média jövőre megelőzheti a tévét

A jelentés számításai alapján 2021 és 2024 között a közösségi média lesz a leggyorsabban növekvő csatorna, átlagosan 14,8%-os éves növekedési rátával, ezt követheti az online videó 14%-kal. A fizetett keresés évente 9,8%-kal fog növekedni, a rádió és a televízió kismértékben, 2,2%-kal és 1,4%-kal nő, a nyomtatott sajtó pedig 4,7%-kal csökken. 

A Zenith arra számít, hogy a közösségi média hirdetései 2022-ben elérik a 177 milliárd dollárt, 2024-re pedig 225 milliárd dollárra emelkednek. Ez az összes hirdetés 26,5%-át jelentené, ami a fizetett keresés követhet 22,5%-kal és a televíziózás 21,0%-kal. A digitális reklámozás összességében 2022-ben először haladja meg a globális hirdetési kiadások 60%-át, elérve az összes kiadás 61,5%-át, 2024-re pedig 65,1%-ra növeli a részesedését.

Drága tévés reklámok helyett online videók okosan 

A Zenith előrejelzése szerint a televíziós reklámok költségei 11%-kal emelkednek 2022-ben, az outdoor kampányoké 4%-kal, a digitális kijelzőké 3%-kal, a rádióké 2%-kal, a print reklámoknál viszont nem várható jelentős emelkedés. Az online videóhirdetések kiadása a 2021-es 62 milliárd dollárról 2024-re 91 milliárd dollárra nőhet (először megelőzve a tévét). Ugyanebben az időszakban a televíziós hirdetések 171 milliárd dollárról 178 milliárd dollárra emelkedhetnek. Mivel a fogyasztók egyre inkább a digitális technológiára támaszkodnak összeköttetésük és szórakoztatásuk, valamint vásárlásaik inspirációja és teljesítése érdekében, a reklámok egyre nagyobb szerepet játszanak az eladások és a márkanövekedés előmozdításában. Az elkövetkező három évben arra számítunk, hogy a hirdetési piac 2000 óta a legmagasabb tartós növekedési ütemet éri el”, emelte ki Horváth Rita.

 

(forrás: Publicis Groupe, Zenith / Kreativ)
hirdetés
Olvasói vélemény: 0,0 / 10
Értékelés:
A cikk értékeléséhez, kérjük először jelentkezzen be!
Ha hozzá kíván szólni, jelentkezzen be!
 

Figyelem - új mailcímek!

Felhívjuk figyelmüket, hogy email-címeink megváltoztak. Közleményeiket, híreiket, meghívóikat a  This e-mail address is being protected from spambots. You need JavaScript enabled to view it.  és a  This e-mail address is being protected from spambots. You need JavaScript enabled to view it.  email-címekre várjuk. Központi email-címünk: This e-mail address is being protected from spambots. You need JavaScript enabled to view it. .

A korábbi email-címeinkre küldött tartalmak nem jutnak hozzánk. Kérjük, az új email-címekre frissítsék a listáikon a nevünk mellett az adatokat. Köszönjük!

hirdetés
hirdetés

Megjelent a Pont itt Magazin!

Friss lapszámunk fókuszában a szezonnyitás és a fenntarthatóság áll.

Találkozzunk a Facebookon!

Partnerünk