hirdetés
hirdetés

Így menőztek a márkák a Szigeten

A tavalyinál is több márkával és színes-szagos helyszínnel találkozhattak az idei Szigetre kilátogató fesztiválozók. A legerősebben idén is a fővárosi helyszínek voltak jelen, volt sátra a Magyar Nemzeti Múzeumnak, de felépítettek egy hatalmas Rubik-kockát is.

hirdetés

Már beszámoltunk róla, hogy eddigi történetének legtöbb látogatóját számlálta idén a Sziget Fesztivál, ugyanis 415 ezren voltak kíváncsiak az eseményre. Mi a Kreatívnál idén sem fogunk abba belemenni, hogy milyen volt a Sziget fellépőinek összetétele, meg a zenei színvonal, mert nem értünk hozzá és inkább a márkákat figyeltük meg. Aztán lehet, hogy ez csak téves percepció, de úgy tűnik, mintha azokból minden évben egyre csak több lenne, az viszont biztos, hogy a hazai fesztiválokhoz képest összehasonlíthatatlanul sűrű az a márkaerdő, amely az idén igen jelentős állami támogatást is kapó Szigeten kinő egy hét alatt.

Akadtak idén nagyon látványos új helyszínek is, az idén 40 éves Rubik kocka és annak 70 éves feltalálója előtt tisztelegtek ugyanis egy nagy, színes, látványos helyszínnel, ahol Rubik kocka kirakóversenyt is tartottak. Idén még a tavalyinál is jobban éreztük, hogy a budapesti márkák számára nagyon fontos a jelenlét a Szigeten. A Mercedes által márkázott VIP részleg például tele volt olyan helyek megjelenésével, mint a Pastrami, a Kiosk, a Youtube VIP-lounge – merthogy ilyen is volt – pedig egy Budapest Park színpaddal együtt üzemelt. Ezzel még nem volt vége a fővárosi márkák megjelenésének, a pesti romkocsmák az az Unicum által márkázott Romkocsma-negyedben tűntek fel, az A38-nak pedig idén is saját hatalmas partisátra volt.

Érezhető törekvés az is, hogy a fesztivált most már nem csak a helyszínen, hanem egyéb módokon is igyekeznek összekötni Budapesttel, hogy ne csak egyszerűen egy, a város kellős közepén lévő különálló város legyen a Sziget, hanem valahogy jobban kapcsolódjon össze azzal. Ilyen eszköz például a Sziget-Budapest Citypass, amellyel ingyenesen lehet közlekedni, kedvezményesen lehet múzeumokba és állatkertbe menni, de egyéb kedvezmények is akadtak, például a Szépművészetibe is féláron juthat be augusztusban az, akinek szigetes karszalagja van. Hogy az ilyen törekvések mennyire képesek a Sziget egy heténél tovább Budapesten tartani a külföldieket, azt persze nem tudjuk, viszont a szándék jól látható és szerintünk nem is ördögtől való.

Érdekességek még

A fesztivál esküvői sátrában naponta tucatjával kötnek házasságot a látogatók, először történt meg, hogy valódi anyakönyvvezető előtt, valódi házasságot is kötöttek a Szigeten. A Sziget karácsonyi kívánság akcióján jelentkezett egy pár, akik itt szerettek volna egymásnak igent mondani, ami meg is történt és egy örökbérletet kaptak nászajándékba a szervezőktől, hogy mindig itt tudják ünnepelni a házassági évfordulójukat.

Elveszettnek hitt cuccok. Egy svájci kislánynak a pénztárcája került meg, összes iratával, mintegy 70 ezer forinttal és némi svájci frankkal egyetemben. De a talált tárgyak osztályára leadtak más dolgokat is. Volt ott egy komplett utazótáska, telefonok, ipodok és fényképezőgépek, leadtak kempingszéket és egy fél pár fülbevalót is. Volt, aki elvesztett naplóját kaphatja vissza, csak jöjjön érte.

Nyitóképünk a keddi Nemzeti Kézműves Hírek Napjára készült.

Szerényi Szabolcs
a szerző cikkei

(forrás: Kreatív Online)
hirdetés
Olvasói vélemény: 0,0 / 10
Értékelés:
A cikk értékeléséhez, kérjük először jelentkezzen be!
Ha hozzá kíván szólni, jelentkezzen be!
 
hirdetés
hirdetés

Találkozzunk a Facebookon!

Kiadónk társoldalai