hirdetés
hirdetés

Ilyen mentőcsomagra vágyik a turisztikai szakma

A szakmai szövetségekkel történt egyeztetések és a már megjelent kormányrendeletek elemzése után, tekintettel a válság várható időtartamára, a jelenlegi és a várható piaci helyzetre a MaReSz a 4 turisztikai társszövetséggel (MSZÉSZ, MUISZ, MABEUSZ, VIMOSZ) közösen aktualizálta a kormánynak korábban benyújtott javaslatait. A MaReSz közleménye:

hirdetés

"A hazai turizmus és rendezvényipar megmentése érdekében a benyújtott anyagban kihangsúlyoztuk, hogy mely intézkedések nyújthatnak valódi segítséget a vállalkozások túléléséhez, a munkahelyek megmentéséhez.

A Rendezvényszervezői szakma számára a legfontosabb pontok az alábbiak :

1. Az ágazatnak adott járulék és közteher fizetési kedvezmények meghosszabbítása 2021. február 28-ig

A 47/2020. (III.18.) Korm.rendelet jelenleg 4 hónapban (2020. március-június) határozta meg a munkabérekre vonatkozó járulék és közteher fizetési kedvezményeket. Szakmánk egyhangú véleménye az, hogy erre a könnyítésre nem csak a járvány kezdeti szakaszában van szükségünk, hanem a gazdasági újrakezdés és talpraállás időszakában is.

2. Járulékcsökkentés kiterjesztése a rendezvény iparág beszállítóira

Álláspontunk szerint az elérni kívánt cél érdekében az intézkedés kiegészítésre szorul, mivel a rendezvényszervező szakma sajátosságából adódóan a szervezői oldal alatt egy komplex, számos cégből álló rendszer dolgozik, több, más iparághoz kapcsolódó TEÁOR számmal (pl. 43, 46, 62, 68, 73, 74, 77, 80, 82), azokból a beszállítókból, akik nélkül nem tudnának megvalósulni a rendezvények. Közös iparági érdekünk, hogy ezek a cégek se maradjanak ki a járulékcsökkentés lehetőségéből, ugyanis a gazdaság beindulásánál a rendezvényszervezői oldal nélkülük nem fog tudni teljesíteni.

Ezért az alábbi szövegezést javasoltuk a soron következő kormányhatározatba:

„A 61/2020 (III.23) Korm.rendelet (10) bekezdésében meghatározott tevékenységi körök és az ezen tevékenységeket végző vállalkozásokkal, mint megrendelőkkel érintett közvetlen beszállítók (szolgáltatók és termékgyártók), amennyiben ez utóbbiak árbevételének legalább 50%-a rendelet (10) bekezdésében meghatározott megrendelőktől származott a 47/2020. (III.18) Kormányrendelet hatálybalépését megelőző 6 hónapban.”

3. Munkahelyek megőrzése a foglalkoztatás költségeinek támogatásával

A vészhelyzet idején történő csökkentett munkaidős foglalkoztatással kapcsolatos korm. rendelet részletszabályainak értelmezése kapcsán a megítélésünk szerint a turizmusban és rendezvényszervezésben dolgozó egyes vállalkozások nem lehetnek kedvezményezettjei a megfogalmazott támogatásnak.

Javasoljuk, hogy a rendelet tegye lehetővé azon vállalkozásoknak is a pályázást, akik több mint 50%-ban veszítették el az árbevételüket, gazdasági aktivitásukat. Így a turizmusban és rendezvényszervezésben dolgozó vállalkozások a fokozatos újrainduláskor (reményeink szerint 2020 júliusától) igényelhetnék a támogatást.

Legyen mód munkaerőállomány alapján pályázni és ne egyéni munkavállalókra bontott pályázatokkal igénybe venni a támogatást. A munkaerő megtartási állományi kötelezettség csak a támogatott munkaerőre vonatkozzon. Legyen mód a támogatás igénylésére, ha a munkaidőkeretes foglalkoztatás a támogatási időszakra felfüggesztésre került.

Amennyiben a sajtóban használt megnevezéssel a „Kurzarbeit” hazai szabályainak módosítására és a turisztikai vállalkozások munkaerő megtartási támogatására nincs mód a 105/2020. (IV.10) Korm.rendeleten belül, akkor a munkaerő megtartására egyszerűsített bértámogatási rendszer biztosítását javasoljuk: a 47/2020 (III.18.) Korm.rendeletben járulék kedvezménnyel támogatott vállalkozások számára minden munkavállalóra vonatkozóan a minimálbér 70 %á-ig terjedő három hónapos támogatási összegre történő pályázási lehetőség megteremtésével

4. 3 évre szóló kamatmentes / kamattámogatott átmeneti hitelkonstrukció

A sajtóban és korábbi tárgyalásokon elhangzottak szerint nagyon várjuk a rendelkezéseket egy kamatmentes, vagy kamattámogatott hitelkonstrukció biztosításáról.

5. Számos, korábban megfogalmazott javaslatra ismét felhívtuk a figyelmet:

  • Reprezentációs adó megszüntetése vagy mértékének jelentős csökkentése
  • A vendéglátásban a helyben készült és elviteles ételek ÁFA tartalom megkülönböztetésének megszüntetése, azaz egységesen 5 % ÁFA és 4%-os turisztikai fejlesztési hozzájárulás kerüljön felszámításra."
(forrás: Turizmus Online)
hirdetés
Olvasói vélemény: 0,0 / 10
Értékelés:
A cikk értékeléséhez, kérjük először jelentkezzen be!
Ha hozzá kíván szólni, jelentkezzen be!
 
hirdetés
hirdetés

Találkozzunk a Facebookon!

Kiadónk társoldalai