Keresik a legízletesebb hazai úti célokat

Egy uniós pályázat támogatásával ismét keresi a legkiválóbb hazai úti célokat a Magyar Turizmus Zrt.. Idén a helyi gasztronómiára kerül a hangsúly. 

Mit remélt Magyarország az EU-tagságtól és mi lett mindebből 20 év alatt?
Devizahitelezés, euróbevezetés, uniós pénzek, kilátások - online Klasszis Klubtalálkozó élőben Medgyessy Péterrel!

Vegyen részt és kérdezzen Ön is Magyarország korábbi miniszterelnökétől!

2024. április 22. 15:30

A részvétel ingyenes, regisztráljon itt!

Az Európai Bizottság immár kilencedik alkalommal hirdetett pályázatot a "Kiváló Európai Desztinációk" számára.  A pályázaton a maximális, 75%-os uniós támogatást sikerült elnyerni az EDEN projekt magyarországi lebonyolításához, ami 50 ezer euró támogatást jelent.

Az idei pályázat címe: „Egy csipet Magyarország”, témája a helyi gasztronómia, mint turisztikai motiváció – jelentették be a Stelázsi Kávézó és Borbárban megrendezett sajtóreggelin.

Dr. Faragó Péter, a Magyar Turizmus Zrt. vezérigazgatója arra hívta fel a figyelmet, hogy a vidéken tevékenykedő kis- és középvállalkozások versenyképességét is növelni szükséges. A gasztronómiai motivációval utazók érdeklődésének középpontjában elsősorban az élelmiszer-termelők, a gasztronómiai fesztiválok, az élelmiszeripari kiállítások és rendezvények, a termelői piacok, főzőbemutatók és a különleges ételek kóstolója áll. Ami a turizmusra általában igaz, fokozottan érvényes annak speciális ágára, a gasztronómiai turizmusra: munkahelyeket és megélhetést teremt a közösség számára, miközben a helyi gazdaságot és agráriumot is serkenti. A pályázatnak a helyi gasztronómiára építő turizmus a témája.

„Mindezek fényében újabb hangsúlyt kap a Magyar Turizmus Zrt. azon határozott törekvése, hogy a turisztikai és az agrármarketing területeket közelebb hozzuk egymáshoz. A társaság ugyanis a magyar turisztikai célpontok, a magyar gasztronómia és a magyar agrártermékek közös népszerűsítését tartja célravezetőnek.” tette hozzá a vezérigazgató.

Mártonné Máthé Kinga, a Magyar Turizmus Zrt. belföldi igazgatója az új EDEN pályázattal kapcsolatban elmondta, hogy a gasztronómia egyre inkább az utazási élmény központi elemévé válik. A turisták költésének több mint harmada a gasztronómiai termékek fogyasztásához kapcsolódik, ezért az idén induló pályázat célja egy olyan, európai szinten is versenyképes úti cél kiválasztása, amely a saját, helyi gasztronómiájára alapozott kínálatával elnyerheti a „Magyarország legízletesebb vendégváró úti célja” címet. A pályázaton nyertes célterület jogosan használja majd a Kiváló Európai Desztináció címet.

A cím elnyerésével együtt a hazai térség marketingeszközeinek fejlesztéséhez a Magyar Turizmus Zrt. két millió forint értékben járul hozzá. Több szakmai szövetség vezetője is jelen volt a tájékoztatón, mivel az MT Zrt. együttműködést kötött velük a pályázatok elbírálásához. Ott voltak a Magyar Nemzeti Gasztronómiai Szövetség (MNGSZ), a Falusi és Agroturizmus Országos Szövetsége (FATOSZ), vagy a Falusi Vendégasztal Szolgáltatók Egyesülete (FVSZE) képviselői is.

Mártonné Máthé Kinga hangsúlyozta, hogy a pályázat elkészítése nem igényel sok és bonyolult munkát, úgy állították össze, hogy mindenki ki tudja tölteni. Az pályázhat, aki már legalább két éve létező, saját helyi gasztronómiájára alapozott speciális turisztikai kínálatával várja a vendégeket. Nehezíti a jelentkezést, hogy csak olyan térségi összefogások pályázhatnak, amelynek tagja legalább 3 települési önkormányzat és három turisztikai szolgáltató és egy, a turizmushoz vagy gasztronómiához kapcsolódó civil szervezet. A jelentkezőknek 3-4 napos turisztikai csomagot kell összeállítaniuk évszakonkénti bontásban.

A tájékoztatón elhangzott, hogy szúrópróbaszerűen 10-15 beadványt ellenőriznek majd, hogy a valóságot írták-e le, a pályázatokat május 26-áig várják. A pályázathoz kapcsolódó dokumentumok az eden.itthon.hu honlapon érhetőek el. A pályázati anyag részletesen bemutatja a projekt eljárásrendjét és a kiválasztás szakmai szempontrendszerét egyaránt.


Csak most került az italpiacra - már nyert is egy rangos nemzetközi versenyen

Csak most került az italpiacra - már nyert is egy rangos nemzetközi versenyen 

Merész döntés volt a versenyre nevezni egy piacra került új termékkel - de bejött.
Ezt a várost is meghódította a gyorsétteremlánc

Ezt a várost is meghódította a gyorsétteremlánc  

Második éttermét nyitja a BURGER KING Zalában.
Dobja a mobilját a dobozba, és figyeljen szeretteire egy jó ebéd vagy vacsora közben!

Dobja a mobilját a dobozba, és figyeljen szeretteire egy jó ebéd vagy vacsora közben! 

Pihennek a mobilok, szárnyra kapnak a családi kapcsolatok - üzeni a VakVarjú éttermek stábja a Mobil Off Élmény On hét alkalmával.
Jöhet három izgalmas mocktail recept?

Jöhet három izgalmas mocktail recept? 

Hol vannak már azok az idők, amikor, ha nem akartunk alkoholt inni, akkor csak a víz vagy az üdítő marad?
Hol isznak a legtöbb alkoholt Európában?

Hol isznak a legtöbb alkoholt Európában? 

Van tippje? Most egy friss felmérés adatai alapján eláruljuk a helyes megfejtést. És annyit segítünk, hogy közreadunk egy fotót az első helyen végzett ország fővárosáról.
A Wolt elindítja saját hirdetési szolgáltatását

A Wolt elindítja saját hirdetési szolgáltatását 

A vállalat bejelentette hogy elindítja a Wolt Ads-et annak érdekében, hogy partnerei növekedését és láthatóságát felgyorsítsa.
Rekordszámú nevezés a nemzetközi pálinkaversenyen

Rekordszámú nevezés a nemzetközi pálinkaversenyen 

Érkezett párlat Romániából, Szlovákiából, Szerbiából és Horvátországból is.
Munkatársakat keres a Mere, az orosz diszkont cég

Munkatársakat keres a Mere, az orosz diszkont cég 

A két hónapja feladott hirdetésben a Mere beszerzési menedzser pozícióra keres munkatársakat.
Új kávépörkölő csúcstechnológiával - Budaörsön

Új kávépörkölő csúcstechnológiával - Budaörsön 

Április 11-én nyitotta meg kávépörkölő üzemét és oktatóstúdióját Budaörsön a teljes egészében hazai tulajdonú Roastar Zrt.
A Beatles grafikusa tervezett sörösdobozokat a híres sörmárkának

A Beatles grafikusa tervezett sörösdobozokat a híres sörmárkának 

A limitált kiadású dobozok Nagy-Britanniában már megvásárolhatók.

Interjú

Vámos Nóra: „Sokszor minden lépésért meg kellett küzdeni”

Vámos Nóra: „Sokszor minden lépésért meg kellett küzdeni” 

A helyszín a Hardangervidda Nemzeti Park, ahol annak idején Amundsen készült fel az Antarktisz-expedícióra.
Első az életképesség: fenntartható üzleti modell a vendéglátásban

Első az életképesség: fenntartható üzleti modell a vendéglátásban 

A vendéglátóipar fenntarthatósági fordulata elkerülhetetlen az ökológiai lábnyomunk csökkentéséért - de vajon hatékonyan cselekedhet-e a fenntarthatóságért egy olyan vendéglátóhely, amelynek saját jövője sincs biztosítva?
Magyar konyha, magas minőségben – a VIRTU étterem séfjével beszélgettünk

Magyar konyha, magas minőségben – a VIRTU étterem séfjével beszélgettünk 

Lendvai Levente az Arany Kaviárból érkezett a MOL torony tetején található VIRTU étterem konyhafőnöki pozíciójába.